“Watchmen” er en filmisk rodebunke af dimensioner, dog en yderst betagende en af slagsen. Men selvom den stikker i alle mulige retninger og ikke kommer i nærheden af sidste års “The Dark Knight”, som mange nok havde håbet på, så kan mindre også gøre det. Glimtvise scener af filmisk skønhed, et fantastisk lydspor og en til tider tankevækkende historie gør “Watchmen” til en film, der, med Ole Michelsens ord, skal ses i biografen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Petrescu 15 år siden

I et alternativt 2009, kunne castet ifølge imdb for Watchmen se ud på følgende måde:
Nite Owl II: Kevin Costner
Ozymandias: Tom Cruise
Rorschach: Robin Williams
Silke Spectre: Jamie Lee Curtis
The Comedian: Gary Busey

Instruktør: Michael Bay
- jeg sætter pludselig utrolig stor pris på dette 2009 og dets udgave af Watchmen.

Jeg tilhører den gruppe som har læst den grafiske roman og mener alt i alt, at Zack Snyders' filmatisering er det tætteste på man kan komme på en filmversion af et ikke-filmatiserbart materiale. Én ting som burde have været med:
Drabet på Hollis Mason/Nite Owl I som bestyrker teorien om en "mask killer" og som yderlig motivation for Dan Dreiberg/Nite Owl II for at gøre en forskel.

Min plan er at se den en ekstra gang i biografen, for at få det hele med, når nu der går et lille halvt år inden dvd-udgivelsen.
5/6 og har en idé om at den "rigtige" udgave på dvd vil sende filmen helt til tops.
Gravatar

#62 evermind 15 år siden

#61
Jamen, jeg er så enig! Er sgu glad for, at vi fik denne udgave. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#63 Patriarch 15 år siden

Fin film... Har ikke læst tegneserien, men fandt ikke filmen rodet på nogen måde.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#64 filmz-Razor#33 15 år siden

Nogen der ved hvor man kan købe tegneserien??

Jeg var inde og se filmen - og jeg er klar på mere Watchmen....
Gravatar

#65 filmz-Kadann 15 år siden

#64 -

Bor du i København, kan du suse forbi enten Faraos Cigarer eller Fantask, der har de den ganske sikkert på lager, ellers kan du bestille den online derfra, hvor du også kan finde den danske udgave, hvis du ikke vil læse den på engelsk. :)

Ellers er der masser af udenlandske forhandlere, hvor du kan finde den til en god pris, uanset om du vil have en pimpness-udgave eller "bare" en paperback.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#66 evermind 15 år siden

#64
Play.com har en paperback-udgave af den til noget, der ligner blot 100 kr. inkl. levering, men hvis du er virkelig vild med den, er der selvfølgelig den virkelig lækre, men noget dyrere Absolute Watchmen, som er en smuk tilføjelse til enhver tegneseriesamling ... eller bare ethvert hjem. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#67 cans 15 år siden

Så fik jeg også set den, og de første 2/3 af filmen sad jeg og tænkte "FEDT!", men så var det som om den tabte en anelse moment henimod slutningen, dog ikke noget der ødelagde noget for mig som sådan, men det sænkede lige helhedsindtrykket en anelse. Men jeg var ofte dybt betaget af det audio/visuelle aspekt af filmen, især scenen
hvor Dan drømmer, og der er helt stille bortset fra et ambient stykke musik der spiller, og så SLAM, så rammer bomben! Lyddelen i den scene fandt jeg yderst betagende..

Jackie Earle Haley som Rorschach var, som så mange andre har sagt, lige i øjet, og man var rigtigt godt underholdt hele vejen igennem af hans rolle, både i hans komiske scener og de mere dramatiske af slagsen.
Åbningsmontagen (hvis man kan kalde den det?) var jeg også virkeligt imponeret af, og synes den passede perfekt ind i filmens univers.
De ændringer der var lavet i forhold til det originale forlæg var jeg lidt nervøs for om ville virke, men det gjorde de for det meste.
Noget jeg også må rose filmen for er hvor dejligt kompromisløs den er, og jeg er imponeret over hvor frie hænder man har givet Snyder, dejligt forfriskende at se Hollywod for en gangs skyld "tør" det. Full frontal male nudity, lang spilletid, hård udpenslet vold, bandeord en masse osv. og så endda i en comic book adaption.

Suma sumarum: 5/6 eller 8/10

Lige et par spørgsmål (spoiler for en sikkerheds skyld)
Første spørgsmål: nogen der ved om den del af "åbninbsmontagen" hvor man ser en pige putte en blomst i et gevær og derefter bliver skudt refererer til en virkelig episode?
spørgsmål 2: Nogen der ved hvilket stykke "ambient"musik (eventuelt en el-guitar) det er der bliver brugt et par gange i løbet af filmen? Bl.a. i ovennævnte drømme-sekvens.
Famous last words: "what duck?"
Gravatar

#68 Michael Andersen 15 år siden

#67 Ang. spørgsmål 2. Det er Tyler Bates' "Dan's Apocalyptic Dream", som findes på score-soundtracket.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#69 Patriarch 15 år siden

Ang. spørgmål 1 så mener jeg det er en rigtig episode, borset fra at der ikke skydes. Så svaret er både ja og nej tror jeg :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#70 duuk74 15 år siden

http://www.it-ru.de/forum/download.php?id=10120&am...

Var vist engang i 60'erne. Men jeg kan ikke lige huske hvad det var i forbindelse med
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: