“Watchmen” er en filmisk rodebunke af dimensioner, dog en yderst betagende en af slagsen. Men selvom den stikker i alle mulige retninger og ikke kommer i nærheden af sidste års “The Dark Knight”, som mange nok havde håbet på, så kan mindre også gøre det. Glimtvise scener af filmisk skønhed, et fantastisk lydspor og en til tider tankevækkende historie gør “Watchmen” til en film, der, med Ole Michelsens ord, skal ses i biografen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Spanner 15 år siden

#80 Fremgangen i bogen med hensyn til kodeordet piller ikke rigtig ved, at verdens klogeste mand burde have kunnet finde på noget en anelse sværere at gætte
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#82 Petrescu 15 år siden

# 81
Jeg er helt enig. Men logikken kunne være at hvis man vil holde noget skjult, så skal man vise det frem for verdenen.
Gravatar

#83 evermind 15 år siden

Jeg har nu set filmen ikke mindre end tre gang og ville gerne blande mig mere i diskussionen, men grundet mangel på internet hjemme p.t., og da jeg kun lige har fået mulighed for at låne denne computer for en kort bemærkning, må det vente.

Lige nu vil jeg blot sige, at Watchmen bestemt er flere gensyn værd! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#84 filmz-Bruce 15 år siden

Det er godt nok den 24 minutter længere udgave jeg har set et par gange nu, men jeg indrømmer, at odds for, at Zach Snyder skulle omvende mig, ovenpå de 300 gab, var meget lille. Men jeg behøver sgu ikke læse novellen for at synes dette er superhelte filmen over dem alle.

Jeg orker ikke at liste alle mine positive oplevelser af filmen op. Men der var flere, end der var dårlige ved 300 og så er det vist ikke muligt at rose mere. En superhelte film, som kan ses mange gange uden at kede sig. Verden står ikke mere! Get down Nolan!

6/6 på "den lille skala" og 9/10, hvis vi skal slås mod "de store drenge".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#85 elwood 15 år siden

Bahh den når ikke Steel til Sokkerne!

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#86 evermind 15 år siden

#84 bruce, du mangler snart kun at rose DC-udgaven af filmen i den tråd, vi faktisk oprettede til emnet. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#87 rammy 15 år siden

Watchmen er den bedste superhelte film for det voksne publikum, overhovedet. Selv Christopher Nolan´s genstart af Batman-univerest og min favorit tegneserie adaptation Sin City må træde til side - for Watchmen er langt bedre.
Der er intet der ikke virker i denne film - billede, lyd og soundtrack er imminent og efter 5 min kunne jeg mærke at det var en film jeg ville komme til at elske - i min bog er det et mesterværk, intet mindre. Jeg kendte Alan Moore´s unikke værk af en tegneserie-roman i forvejen og det er fantastisk som den er blevet behandlet i Zack Snyder´s hænder. Og hvor er det dog skønt at se en superhelte film skide på rateing og gå all-in! Jeg havde store forventninger til denne film og det resultere tit i at jeg bliver skuffet, men ikke denne gang - sikke en oplevelse! Den indeholder alt det jeg elsker ved film.

PS: Dette er en film der dør hjemme i stuen HVIS du ikke har et STORT tv, projektor og surround sound. Jeg har selv set den på projektor i hjemmebio på blu-ray.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#88 filmz-jonasgr 14 år siden

Så har jeg lige fået den at se, vel at mærke i Director's Cut udgaven. Det var en blandet fornøjelse. Der er elementer der fungerer godt som f.eks. Rorschack som bliver rigtig fint spillet af Haley. Han er en interessant figur i filmen og det ville have pyntet hvis kunne have fået en film blot med ham. Night Owl er et skvat og dragten får ham mildest talt ikke til at se mere skræmmende ud. Ozymandias er også et skvat og er svær at tage alvorlig som den han giver sig ud for. Så er der Silk Spectre som er der for at der skal være en kvindelig superhelt, vel at mærke en som kan trække folk ind i biografen (hun smider endda tøjet, i en pinagtig sexscene).

The Comedian er dog også ganske interessant, men ham bruger Snyder desværre ikke særlig meget tid på. Han begynder endda at krakelere lidt og giver tegn på at han ikke er så endimensionel som han giver sig ud for (og som nærmest alle de andre er) og det er også ham der giver noget af den bedste dialog)

Så er der kulisserne. Ja kulisser er vist det bedste ord at bruge om dem, for jeg fik aldrig fornemmelsen af at denne verden eksisterede, som man gør det i f.eks. LOTR eller Pan's Labyrinth (for at nævne film der foregår i en alternativ verden). Stop-mo er da til tider effektivt og der er også en del scener hvor pulsen kommer lidt op, ja faktisk de scener hvor vi følger Rorschack.

Plottet er som sagt interessant og der gør at filmen ikke dør helt. Det er trods alt interessant at vide hvilket komplot der finder sted. Dog er den noget rodet fortalt, med mærkelige flashbacks, som til tider kunne gøre en forvirrende. Det gjorde det nok heller ikke nemmere at jeg ikke har læst tegneserien. Slutningen var også dejlig kompromisløs.

5/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#89 elwood 14 år siden

Scenen med Night Owl, og Silk Spectre i gyden, viser nu alt andet end et skvat for mig, ahh for den!

Knæk!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#90 filmz-goggly 14 år siden

Sikke en gang lort, og det er dybt pinligt med ham den blå fyr med tissemanden, hvabehar, så siger jeg hellere Avatar

Skriv ny kommentar: