“Winter’s Bone” er en helt igennem unik thriller. Nogle vil måske sætte spørgsmålstegn ved den genreassociation, men “Winter’s Bone” er trods alt spækket med scener, der er lige så spændende som de bedste actionfilms mest hæsblæsende skuddueller, men her er dødsensfarlige håndvåben erstattet med ondskabsfulde blikke, der synes skarpere end sabler. Det er nok de færreste, som er fristede til at traske gennem tøsne og sort is for at se en barsk film med “winter” i titlen, men “Winter’s Bone” er en fantastisk cadeau til den menneskelige viljestyrke, som varmer langt, langt ind i sjælen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 AkA 13 år siden

Kan se at du har rettet dit indlæg - hvor du har skrevet; *Host* Blu-ray kvalitet *Host*.

Det er umuligt når ingen af filmene er udkommet på hverken dvd eller bluray.
Gravatar

#22 Kruse 13 år siden

#21: Og han skrev sjovt nok også i Piratkopieringstråden om at The Hurt Locker jo udkom i HD kvalitet før dens premiere i USA osv.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#23 Skeloboy 13 år siden

Så fik jeg set den. Jeg vil ikke give den topkarakter, men jeg "nøjes" med 9/10 - og en placering på nummer 100 på min top250 :)

Er enig i anmeldelsen, og det kan sagtens betegnes som en thriller - eller nærmere en socialrealistisk thriller. Jeg elsker stilen i filmen, og selvom den er helt nede på jorden, så er det forbandet nervepirrende at følge Ree. Genialt skuespil, godt skrevede karakterer og en superb cinematografi. Man kan virkelig føle det lille samfund.

Den minder mig lidt om 2008's 2. bedste film - Frozen River. Det skal da lige være en anbefaling til jer, der kan lide Winter's Bone.

Men gennemført film
Gravatar

#24 rammy 13 år siden

Fin film men lige en eller to stjerner for meget. Skuespillet og hele miljøet i filmen er helt i top, og jeg mener virkelig HELT i top. Når det er sagt, må det også siges at historien er fortalt et utal af gange før og dermed ikke noget særligt spændende bekendtskab.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#25 Skeloboy 13 år siden

#24 - kan du nævne mig et par film mere med samme historie?
Gravatar

#26 stoffer 13 år siden

Jeg var inde at se den i går og er helt enig i anmeldelsen. Helt klart 6/6 herfra. Dejligt med en film helt uden de store armbevægelser som giver sig tid til at fortælle en god historie. Om den historie så muligvis er fortalt et utal af gange før (rammy) gør mig ikke det store når det er så veludført.

Udover det synes jeg at Jennifer Lawrence og John Hawkes spiller helt eminent. Uden at have set nogen af de andre oscarnominerede præstationer, synes jeg ikke det ville være ufortjent hvis Lawrence rendte med prisen.

#23 - Tak for tippet med Frozen River. Har længe tænkt på at få den set, men nu har den da fået topprioritet.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#27 Skeloboy 13 år siden

#26 - handlingen er ikke det samme, men langt hen ad vejen, minder de om hinanden: en stærk kvinde som hovedperson, det foregår i et område med fattigdom, og selv tempo-mæssigt minder de om hinanden. Dertil har de begge utroligt stærkt skuespil, en lettere depressiv cinematografi og de foregår begge i et koldt miljø.
Gravatar

#28 stoffer 13 år siden

#27 - Jeg er solgt!
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#29 JokerzReality 13 år siden

AkA (21) skrev:
Kan se at du har rettet dit indlæg - hvor du har skrevet; *Host* Blu-ray kvalitet *Host*.

Det er umuligt når ingen af filmene er udkommet på hverken dvd eller bluray.


Ok jeg har ikke set dem i US, men det er ikke umuligt at have set dem i blu-ray når der sidder nogle utrolig dygtige mennesker som kan konventere enhver screener, xvid eller ts til blu-ray, plus de endda laver bedre undertekster end der er på original dvd'er :) Jeg er ikke teknisk nørd, så har ingen ide om hvordan de gør, men der er ingen forskel når jeg sammenligner en original blu-ray med deres.

Det skal lige siges at jeg ingen kopier ejer. Har 1500 film, alle original købt. Ser kun piratfilm fordi det tager en evighed for mange film at nå Danmark, og de er tit i perfekt kvalittet med perfekte undertekster. Og skal da 100 % også købe både Black Swan, True Grit, Social Network og 127 Hours, når de udkommer på blu-ray, hvilket vil sige at producenterne rent faktisk har tjent penge på pirateri i mit tilfælde, da jeg aldrig ville have brugt penge på at tage ind at se dem(Ser kun actionfilm, gysere, komedier eller romatiske kæreste flick i biografen, hvilket ingen af disse er) og dermed aldrig ville have set dem før de blev sendt i fjernsynet eller noget i den stil, men nu efter at have set dem, skal jeg helt sikkert bruge penge på dem.

Jeg kan nemt bevise at der er blu-ray udgivelser ude for dig, hvis du ikke tror mig.

Kruse (22) skrev:
#21: Og han skrev sjovt nok også i Piratkopieringstråden om at The Hurt Locker jo udkom i HD kvalitet før dens premiere i USA osv.


Hvilket også er sandt, spørg mig ikke hvordan, siden det er en af de eneste film, sammen med nogle dolph lundgren og steve austin film, jeg har set blive lagt ud før premieren i bio eller på dvd i oprindelses landet.

On topic:

Ja Winters Bone er faktisk ok go, men syntes bare at det hele virkede så uoriginalt og forudsigeligt at den blev uhyre kedelig at glo på, samt karaktererne var utrolig kedelige og uoriginale. Var kun interesseret i at se onklen overleve. Den skal ikke med i samlingen herfra. Men er da glad for at andre kan have glæde af den, syntes bare 6/6 er utrolig overdrevet for denne lille film.
Gravatar

#30 Skeloboy 13 år siden

Suk

Skriv ny kommentar: