Som fan af X-Men-serien blev min indre mutant godt, men overlæsset underholdt af Bryan Singers genkomst til universet. Andre uden for Wolverines kirke bør tage deres X-Men-mødom et andet sted. Krydsreferencerne er mange og fanfede, men også hardcore og ekskluderende som få. På den måde er filmen mere Magneto end Professor X.

Se også: Filmz TV møder Hugh “Wolverine” Jackman og James “Professor X” McAvoy!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Kviesgaard 9 år siden

#20

Niks vi er ikke ude i noget med mutanter ( som sådan ).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#22 Mikkel Abel 9 år siden

#21 Spider-Man????? ...eller, han er vel lidt mutant.

Min følelse lige nu:
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#23 Kviesgaard 9 år siden

#22

Ok jeg lader nåde gå for ret denne gang, men også kun fordi du smider Erik Cartman-kortet ( kan man andet end elske den knægt? ).

Min kilde til citatet er fra tegneserien The Ultimates ( Ultimate Marvel universet svar på The Avengers ) og stammer fra Tradepaperback udgaven af The Ultimates vol. 2: Homeland Security. Citatet er sagt af Thor, efter at Black Widow desperat har forsøgt at forklare Tony Stark, at Thor er en patient med skizofrene vrangforstillinger og ikke en tordengud fra Asgaard. Kapitel 13 i Tradepaperback-udgaven.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#24 dslacker 9 år siden

Enig med flere i at det er en ret sær og noget nær ulæselig anmeldelse...
Marvel ekspert og garvet anmelder Tue Sørensen har en udmærket og noget nær spoilerfri anmeldelse på Himmelskibets anmelderblog her:
Himmelskibets anmelderblog
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#25 The-new-meister 9 år siden

Fantastisk film underholdning

Jeg var underholdt fra start til slut det er sgu rart at slå sig ned I biografsædet hvor Bryan Singer er tilbage ved roret, og giver en fantanstisk X-Men film underholding hvor vi skal tilbage til X2 for at finde noget af samme kaliber.

5/6

Skal helt klart ind og gense den igen :)
Gravatar

#26 HonoDelLoce 9 år siden

dslacker (24) skrev:
Enig med flere i at det er en ret sær og noget nær ulæselig anmeldelse...
Marvel ekspert og garvet anmelder Tue Sørensen har en udmærket og noget nær spoilerfri anmeldelse på Himmelskibets anmelderblog her:
Himmelskibets anmelderblog


Men også lidt fanboy-agtig, ikke? Jeg mener, 8 ud af 10 i karakter til en film, han bruger størstedelen af anmeldelsen på at udpege svagheder i?

Men hvis man lige ser bort fra karakteren (som jeg ikke kan være enig eller uenig i, da jeg ikke har set filmen, men bare finder lidt højt sat efter anmeldelsens indhold), så er det da en ganske fin anmeldelse, der måske nok bruger lidt lovlig meget spalteplads på at forklare et plothul i en helt anden film, uden man egentlig finder ud af hvorfor, da anmelderen ikke vil spoile (hvilket er ganske fint, men så behøver det ikke lige fylde så meget ;) ).

Jeg har dog intet imod anmeldelsen her på filmz heller. Jovidst, den var ... Anderledes, men det gør mig ikke noget. Jeg kan faktisk godt lide, at man engang træder lidt ved siden af normens udslidte fodspor og gør noget anderledes, så kudos for det! At anmeldelsen måske lidt lider af samme fejl som den beskylder filmen for (at være for de "få" indviede), det kan så både være tilsigtet eller ganske ironisk (og begge dele er også en mulighed ;) ).
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#27 Kruse 9 år siden

Kudos hr. Singer! Du har med den nyeste X-Men film givet mig håbet tilbage på ikke bare superhelte-film, men også disse sommer-blockbuster-film, som i en længere periode har efterladt mig en smule distanceret, selvom at jeg dog også har været fint underholdt af flere af dem. "X-Men: Days of Future Past" hæver sig over dem, og leverer fremragende underholdning og noget af det bedste action jeg længe har set. Den byder på karakterer som jeg rent faktisk interesserer mig for, hvilket også skyldes flere af de dygtige skuespillere som giver karaktererne dybde. Billedsiden byder også på visuel flair, og filmens pacing fungerer rigtigt godt. Det er for lang tid siden at jeg har set "X2" fra start til slut, så jeg vil afholde mig fra at sammenligne deres niveau ordentligt, men "X-Men: Days of Future Past" er muligvis den bedste "X-Men"-film i franchisen, og hører til blandt de allerbedste superhelte-film. Jeg ser meget frem til "X-Men: Apocalypse" med Singer bag roret medmindre altså at hans problemer udenfor filmverdenen sætter en stopper for det.

8-9/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#28 Ispep 9 år siden

Kruse (27) skrev:
noget af det bedste action jeg længe har set


Pudsigt, for jeg mener ikke Singer for alvor kom til kort på den front. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste deciderede actionscene, medmindre "stadion" scener tælles med, men den er sådan set intet særligt i sig selv eller?

Men ellers er jeg selvfølgelig enig i, at den er rigtig fed. Singer holder altid et godt niveau.
Gravatar

#29 Kviesgaard 9 år siden

#28

Jeg fandt nu ellers scenen med Quicksilver ganske god. Den hvor han virkelig folder sig ud. Havde mere eller mindre fortrængt, at han var med i filmen, men hans scener har jeg ikke noget, at udsætte på.

Min egen største anke til filmen er nok, at jeg føler at Peter Dinklage ikke blev brugt nok. Der måtte efter min mening godt have været lidt mere kød på hans karakter.

#27

Jeg forlod også biograf-salen ganske godt underholdt. X-MEN: Days of Future Past har givet mig glæden tilbage efter de sidste 2 fusere, jeg indløste billet til.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#30 Ispep 9 år siden

#29

Scenen var okay, men også lidt plat til min smag.

Skriv ny kommentar: