Som fan af X-Men-serien blev min indre mutant godt, men overlæsset underholdt af Bryan Singers genkomst til universet. Andre uden for Wolverines kirke bør tage deres X-Men-mødom et andet sted. Krydsreferencerne er mange og fanfede, men også hardcore og ekskluderende som få. På den måde er filmen mere Magneto end Professor X.

Se også: Filmz TV møder Hugh “Wolverine” Jackman og James “Professor X” McAvoy!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Kruse 9 år siden

Jeg var ret vild med Quicksilver-scenerne, og så havde Raven/Mystique også nogle fede slåskampe, og så er der alle scenerne hvor mutanter bekæmper sentinels. Og jeg vil også kalde scenerne hvor Magneto bruger sine evner for actionscener. Og så var der de mindre slåskampe som de forskellige karakterer kommer ud for.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#32 Ispep 9 år siden

Jeg synes slåsscenerne var aaalt for korte til at de for alvor blev medrivende eller mindeværdige. Stadion-scenen var flot, men det var vel bare en destruktion, som vi kender det. Omend flot udført, men sætter sgu ikke mit pis i kog. Her er Captain America altså mere intens.
Gravatar

#33 Kviesgaard 9 år siden

Jeg er vist mere på linie med Kruse i den her sag, omend jeg indrømmer, at Captain America: The Winter Soldier for mig personligt indtil videre har været årets bedste film-oplevelse.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#34 Ispep 9 år siden

Må du også gerne være :) Talte nu ikke om selve oplevelsen, men actionscener. Jeg var ihvertfald lidt skuffet over dem i X-Men. Bestemt ikke dårligt udført, men blot forglemmelige.
Gravatar

#35 El vez 9 år siden

Ispep (32) skrev:
Jeg synes slåsscenerne var aaalt for korte til at de for alvor blev medrivende eller mindeværdige.


Jeg vil tillade mig at mene det modsatte. :)

Hvis du ser på Matrix-filmene, var actionscenerne netop meget mere effektive i 1'eren, i kraft af at de ikke varede 15-20min. Man endte jo med at kede sig når Smith og Neo tørnede sammen. De var begge usårlige supermænd, man blev ligeglad med efter kort tid. Det er der også stor fare for her, især når mange superhelte slår sig sammen. Jeg synes sentinel-scenerne var meget medrivende. Sentinels var skræmmende
(især fordi de fik lov til at slå ihjel) og det var sjovt at se, at Singer har spillet Portal - det blev ihvertfald udnyttet til det fulde! ;D


Quicksilver var også et kæmpe højdepunkt. Fantastisk humor og actionscenen ledte tankerne hen på Nightcrawler-scenen i X2. Good stuff!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#36 Driver 9 år siden

Ispep (28) skrev:
Pudsigt, for jeg mener ikke Singer for alvor kom til kort på den front. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste deciderede actionscene, medmindre "stadion" scener tælles med, men den er sådan set intet særligt i sig selv eller?

Mener du så ikke, at han netop kom til kort så?
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#37 Ispep 9 år siden

#35

Jeg forventer ikke at én action sekvens skal vare 20 min. Slåsscenen mellem Neo og Smith (subway, den første Matrix) varer 4min +. Der er opbygning, lækker koreografi og fine stunts. Nu du bragte den på banen ;)



Men ja, selvfølgelig er der fare for det modsatte. Det ser fint og effektivt ud når Raven hurtigt nedkæmpede almindelige folk, men jeg har svært ved at se slås scenerne som noget mindeværdigt. Dertil har jeg ganske enkelt set for mange action film. Quicksilver scenen var som sagt fin, men jeg kunne netop bedre lide åbningsscenen i X2. Sentinels var mig nu ikke skræmmende, men alligevel god åbning på filmen med de døde lig.

Gravatar

#38 Twister 9 år siden

Jeg er ligeledes begejstret over filmen.

Filmens største plus er klart de meget imponerende fremtids-sekvenser, der virkelig øger historiens dramatiske effekt. Situationen forekommer langt mere alvorlig - og fjenden (Sentinels) langt mere skræmmende - end i de fleste andre superhelte-film jeg har set. Jeg sad rent faktisk og bekymrede mig på fremtids-karakterernes vegne.

Filmen lider desværre under en række plothuller. Men derudover er der ikke meget at sætte fingeren på. Flotte action-sekvenser, god dramatik, godt skuespil og en ambitiøs og (langt hen af vejen) veludført historie.

Og så var den sidste scene,
hvor Wolverine vågner op på Xaviers skole en dejlig måde at sige farvel til det gamle cast (Famke Jansen, James Marsden, Halle Berry, Shawn Ashmore, Ellen Page, Patrick Stewart, Anna Paquin).


Ser meget frem til X-men: Apocalypse hvor jeg håber vi endelig vil se hvordan Xavier samlede de første (i film-seriens univers) X-men Cyclops, Jean og Storm (og Beast) som fortjener mere fokus og en filmisk fortolkning der er tegneserie-karaktererne værdige!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#39 El vez 9 år siden

Ispep (37) skrev:
#35

Jeg forventer ikke at én action sekvens skal vare 20 min. Slåsscenen mellem Neo og Smith (subway, den første Matrix) varer 4min +. Der er opbygning, lækker koreografi og fine stunts. Nu du bragte den på banen ;)


Ja dén scene var fed. Det føltes også som om der var noget på spil. Og den var kort. Jeg refererede naturligvis til Matrix 2 og 3, hvor alle actionsekvenserne trak ud i det uendelige.

Ispep (37) skrev:
Quicksilver scenen var som sagt fin, men jeg kunne netop bedre lide åbningsscenen i X2.


Nu er X2 åbningsscenen nok en af de bedste actionscener nogensinde, så det er vel helt okay :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#40 Ispep 9 år siden

El vez (39) skrev:
Ja dén scene var fed. Det føltes også som om der var noget på spil. Og den var kort


Den var i hvert fald tilpas for mit vedkommende. Hverken for lang eller for kort. Det var en decideret dyst som fik spillerum og dét kan jeg lide. Dysten i Matrix Revolutions var til gengæld det rene overkill. 2'eren og 3'eren skød desværre langt forbi målet.


El vez (39) skrev:
nok en af de bedste actionscener nogensinde


Den har jeg også altid været begejstret for.

Skriv ny kommentar: