Som fan af X-Men-serien blev min indre mutant godt, men overlæsset underholdt af Bryan Singers genkomst til universet. Andre uden for Wolverines kirke bør tage deres X-Men-mødom et andet sted. Krydsreferencerne er mange og fanfede, men også hardcore og ekskluderende som få. På den måde er filmen mere Magneto end Professor X.
Se også: Filmz TV møder Hugh “Wolverine” Jackman og James “Professor X” McAvoy!
#31 Kruse 10 år siden
#32 Ispep 10 år siden
#33 Kviesgaard 10 år siden
#34 Ispep 10 år siden
#35 El vez 10 år siden
Jeg vil tillade mig at mene det modsatte. :)
Hvis du ser på Matrix-filmene, var actionscenerne netop meget mere effektive i 1'eren, i kraft af at de ikke varede 15-20min. Man endte jo med at kede sig når Smith og Neo tørnede sammen. De var begge usårlige supermænd, man blev ligeglad med efter kort tid. Det er der også stor fare for her, især når mange superhelte slår sig sammen. Jeg synes sentinel-scenerne var meget medrivende. Sentinels var skræmmende
Quicksilver var også et kæmpe højdepunkt. Fantastisk humor og actionscenen ledte tankerne hen på Nightcrawler-scenen i X2. Good stuff!
#36 Driver 10 år siden
Mener du så ikke, at han netop kom til kort så?
#37 Ispep 10 år siden
Jeg forventer ikke at én action sekvens skal vare 20 min. Slåsscenen mellem Neo og Smith (subway, den første Matrix) varer 4min +. Der er opbygning, lækker koreografi og fine stunts. Nu du bragte den på banen ;)
Men ja, selvfølgelig er der fare for det modsatte. Det ser fint og effektivt ud når Raven hurtigt nedkæmpede almindelige folk, men jeg har svært ved at se slås scenerne som noget mindeværdigt. Dertil har jeg ganske enkelt set for mange action film. Quicksilver scenen var som sagt fin, men jeg kunne netop bedre lide åbningsscenen i X2. Sentinels var mig nu ikke skræmmende, men alligevel god åbning på filmen med de døde lig.
#38 Twister 10 år siden
Filmens største plus er klart de meget imponerende fremtids-sekvenser, der virkelig øger historiens dramatiske effekt. Situationen forekommer langt mere alvorlig - og fjenden (Sentinels) langt mere skræmmende - end i de fleste andre superhelte-film jeg har set. Jeg sad rent faktisk og bekymrede mig på fremtids-karakterernes vegne.
Filmen lider desværre under en række plothuller. Men derudover er der ikke meget at sætte fingeren på. Flotte action-sekvenser, god dramatik, godt skuespil og en ambitiøs og (langt hen af vejen) veludført historie.
Og så var den sidste scene,
Ser meget frem til X-men: Apocalypse hvor jeg håber vi endelig vil se hvordan Xavier samlede de første (i film-seriens univers) X-men Cyclops, Jean og Storm (og Beast) som fortjener mere fokus og en filmisk fortolkning der er tegneserie-karaktererne værdige!
#39 El vez 10 år siden
Ja dén scene var fed. Det føltes også som om der var noget på spil. Og den var kort. Jeg refererede naturligvis til Matrix 2 og 3, hvor alle actionsekvenserne trak ud i det uendelige.
Nu er X2 åbningsscenen nok en af de bedste actionscener nogensinde, så det er vel helt okay :)
#40 Ispep 10 år siden
Den var i hvert fald tilpas for mit vedkommende. Hverken for lang eller for kort. Det var en decideret dyst som fik spillerum og dét kan jeg lide. Dysten i Matrix Revolutions var til gengæld det rene overkill. 2'eren og 3'eren skød desværre langt forbi målet.
Den har jeg også altid været begejstret for.