Som fan af X-Men-serien blev min indre mutant godt, men overlæsset underholdt af Bryan Singers genkomst til universet. Andre uden for Wolverines kirke bør tage deres X-Men-mødom et andet sted. Krydsreferencerne er mange og fanfede, men også hardcore og ekskluderende som få. På den måde er filmen mere Magneto end Professor X.

Se også: Filmz TV møder Hugh “Wolverine” Jackman og James “Professor X” McAvoy!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [4237028030] 9 år siden

Jeg har endnu ikke set filmen, men plothuller er der bunkevis af i X-Men-filmene i det hele taget. Jeg kan godt lide dem alle, bortset fra den første Wolverine-film, men det er ret tydeligt, at de lider under "hey, dette er cool, lad os gøre det og håbe på, at publikum ikke bemærker, at det slet ikke hænger sammen med alle de andre film" og aldrig har haft en overordnet plan.

Jeg kan dog ikke helt finde ud af om anmelderen brokker sig over, at man bør kende de andre film i forvejen...? Jeg synes det er stærkt forfriskende, hvis man ikke forklarer alt igen og igen, hvilket også er tilfældet i de "rigtige" Marvel-film, hvor man forudsætter, at man har set de andre film og det er til trods for, at en udenforstående sikkert ikke vil opfatte, at de er i serie med hinanden. Og så er det jo også tilfældet med alle andre efterfølgere, at man bør se de første film i serien, for at følge med.
Gravatar

#2 Kyllingebenet 9 år siden

Er der spoilers i anmeldelsen, for så gider jeg ikke læse den. :)
Mental striptease..
Gravatar

#3 akerman 9 år siden

Mit problem er, at selvom jeg har set allesammen, husker jeg ikke nok til at forstå halvdelen af denne artikel.
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#2 Masser ;)
Gravatar

#5 Hive 9 år siden

#1

Enig med plothullerne, det har altid været mit største problem med X-Men filmene. Skaberne af den franchise har desværre ikke i nærheden af den samme respekt for kontinuitet som folkene hos Marvel Studios, hvilket er en kæmpe skam. Selvom f.eks. The Last Stand og Wolverine Origins bestemt ikke var prangende burde First Class stadig have respekteret dem. Og jeg venter stadig på forklaringen på hvorfor de 3 første film (udover Wolverine) fokuserer meget på Xavier og Magneto's venskab - når Xavier og Mystique tilsyneladende var langt ældre og bedre venner, men alligevel aldrig interagerer i de første 3 film... suk.

Anyway... på trods af den lettere lunkne anmeldelse her glæder jeg mig til at se filmen som en lille skolepige der skal til One Direction koncert. Og heldigvis får den også bedre ord med på vejen de fleste andre steder fra. :)
Gravatar

#6 Slettet Bruger [4237028030] 9 år siden

Anmeldelserne er ret så positive i detdér USA:

http://www.rottentomatoes.com/m/x_men_days_of_futu...
Gravatar

#7 moulder666 9 år siden

bruno (1) skrev:
Jeg kan dog ikke helt finde ud af om anmelderen brokker sig over, at man bør kende de andre film i forvejen...? Jeg synes det er stærkt forfriskende, hvis man ikke forklarer alt igen og igen, hvilket også er tilfældet i de "rigtige" Marvel-film, hvor man forudsætter, at man har set de andre film og det er til trods for, at en udenforstående sikkert ikke vil opfatte, at de er i serie med hinanden. Og så er det jo også tilfældet med alle andre efterfølgere, at man bør se de første film i serien, for at følge med.


Jeg var også lidt i tvivl om det var det kritikken gik på?

For jeg vil da virkeligt gerne slippe for endnu engang ekstra-dobbelt op-plus-på forhistorien vedr. superhelte. Hvis jeg bliver "tvunget" til at se på hvorfor Superman er den han er igen, begynder jeg snart at skrige!

Ja, det er da interessant, hvordan de bliver "genopfundet" hver gang - hvilken "flavour" de får. Men vi VED det jo alt sammen. Man må i mine øjne altså gerne gå ud fra, at vi har fanget, at Kal-el ikke er født og opvokset i Metropolis, at Peter Parker blev bidt og Bruce Banner kan blive sur - vi har efterhånden flere tusinde tegneserier, film, historier og whatever der har fortalt os præcis det samme...bare på lidt forskellige måder.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#8 bjarke 9 år siden

Jeg er noget noget skuffet - flot og med et par gode momenter. Desværre også noget rod og uden den karaktermæssige og dramatiske tyngde, der kunne have sat gang i et engagement og følelser i sving. Jeg giver den 3 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#9 loki 9 år siden

Beklager Morten, men den anmeldelse er nær ulæselig :/
www.peakoil.dk
Gravatar

#10 Kviesgaard 9 år siden

Jeg må tilstå, at jeg fandt X-løjerne ganske underholdne. Det som vel er en films primære funktion. Det med plothullerne tænkte jeg lidt over, men ikke så meget, for jeg fandt, at der blev serveret mange fede scener i filmen, samt et par interessante detaljer omkring de yngre udgaver af Xavier og Lensherr.

Jeg kunne godt have brugt lidt mere uddybning af Trasks motivation, men jeg nød Peter Dinklage i den rolle. Og ja Quicksilver scenen var også rent guf.

Med hensyn til de mange mutanter, som filmen indeholder, så spekulerer jeg selv på, om en del af dem ikke bare er med som en art appetitvækker til den næste X-MEN-film: Age of Apocolyps?

Hvilket minder mig om, at opfordre folk til at huske, at blive siddende til efter rulleteksterne. Der er en scene efter dem.

Personligt kaster jeg gerne 4 mutant-stjerne efter filmen her. Jeg følte mig underholdt.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: