Gravatar

#1 filmz-yoshimura 19 år siden

... den gamle tråd var ved at blive lang, lurvet og glemt i en mørk krog, så her kommer den nye tråd, hvor man kan skrive lidt om sine seneste cinematastiske dvdundrende oplevelser:

Jeg tog mig en dosis koreansk i fredags og fik set:

Fighter in the Wind:
Fed slå-på-tæven-film om manden, der grundlade Kyokoshinkai Karate. Dialogen er måske visse steder lidt cheasy, men det var ikke noget, der ødelagde mit helhedsindtryk af filmen. Og det er et meget rammende citat fra New York Times anno 1961, der står på coveret: "The toughets man in the world".

7/10

Arahan:
Endnu en fed slå-på-tæven-film, denne gang med et noget mere humoristisk islæt. En kejtet ung (og komplet uduelig) betjent bliver hvirvlet ind i et voldsomt drama, da en flok gamle gubber fra en tao-skole opdager, at han har et mægtigt ch'i-potentiale og måske kan bistå dem i deres kamp mod det onde (meget mod hans vilje). Der er masser af action og masser af humor, så det er absolut en film, jeg varmt kan anbefale.

7/10
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#2 ks 19 år siden

Fik set Taken færdig over weekenden. Fremragende serie, dog må jeg indrømme at jeg bedst kunne lide de første par afsnit. Specielt det sidste afsnit var næsten kvalmende amerikansk og sukkersødt. Dakota Fanning har dog et unikt talent for sådan en lille pige, imponerende. 7/10

Derudover har jeg haft min anden oplevelse med Ki-Duk Kim, en meget original og visuelt genial direktør fra Korea. Denne gang stod den på The Isle, igen en fremragende film der kræver en enorm mængte hjernearbejde fra tilskueren. Det er anden film af denne instruktør jeg ser, den anden var Bad Guy, og jeg må sige at de set over det hele får samme karakter fra mig. The Isle er en langt mere komplet historie end Bad Guy, men er ikke helt så vedkommende og personligt rørende. Bad Guy derimod var fremragende og jeg var næsten ved at tude i nogle af scenerne, til gengæld hang historien der ikke så godt sammen. Jeg ser frem til den film hvor han kombinerer begge dele. The Isle 7/10
Gravatar

#3 filmz-Daedalos 19 år siden

25th hour 9/10
_______________________________________
How much does life weigh?
Gravatar

#4 Morbid 19 år siden

#2 - Har du set "Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring" også af Ki-Duk Kim? Den er virkelig fantastisk flot. Klart hans bedste film imo.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#5 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 3 Det var da en meget kort anmeldelse :o)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#6 ks 19 år siden

#4 - Nej, desværre, men den står på listen! :)
Gravatar

#7 wiseguy 19 år siden

#2 Så også Bad Guy forleden. Det er helt klart en film der rammer en i maven.

¤ SPOILER ¤
Blev dog lidt små forvirret over delen med de iturevne fotos og pigen der drukner sig selv - fangede du den?
¤ SPOILER slut ¤

Bagefter så jeg Irréversible - hold da op!!! det var ikke for sarte nerver. Ond ond film, den voldtager jo næsten ens syn- og høresans.
Det har taget mig et par dage at fordøje den og vudere, hvad jeg egentlig syntes om den. Volden er for langstrakt, men samtidig er det jo hele essensen vold avler vold osv. osv. Men jeg synes at filmen har en fantastisk billedside - de rullende kameraer der er ved at gøre en rundtosset, og det faktum at den starter med rulleteksterne og så kører bagud. Da den sluttede tænkte jeg bare: Hold da op!!! Det er en flot, kontroversiel og meget anderledes film. (Jeg så den uden konen, og da jeg gav et kort referat, blev vi enige om at det var vist fint nok - den er bestemt ikke for sarte sjæle).

Lige så overraskende og anderledes Irréversible og til dels Bad Guy var. Lige så kedelig og forudsigelig var "Blackout" en thriller med Ashley Judd, Andy Garcia og Samuel L. Jackson. Den er gået direkte ud på dvd her i landet og det er der en god grund til..

Endelig har jeg været i biffen for første gang siden junior-2 kom til verden for 7 uger siden. Jeg så "Collateral" flot film som tager sig god tid, og Tom Cruise gør det sku' rigtig godt. Ikke nær så god som Heat, men jeg glæder mig til et gensyn på dvd.

Bad Guy - 4/6
Irréversible - 5/6
Blackout - 2/6
Collateral - 4/6
_______
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#8 ks 19 år siden

#7 - Puh, nu må jeg indrømme det er et par uger siden jeg sidst så Bad Guy, og alle de symboliske tanker jeg gjorde mig om filmens små mysterier er så småt ved at ryge ud af hukommelsen. Billederne på spejlet hvor hun har revet hovederne af symboliserer dog helt sikkert deres "forhold".
Gravatar

#9 Corgan 19 år siden

Jeg tog igår en triathlon:

White Chicks:
Puuha... jeg var først lige startet, og så ramte jeg muren. En virkelig forfærdelig film. Den er forudsigelig, uinteressant og (næsten) ikke sjov. Den skal jeg aldig se igen!!

0/6

Phone Booth:
Heldigvis gik det bedre da jeg skiftede genre. Filmen kommer hurtigt op i fart, og hver gang jeg ser den, forbløffese jeg over hvor velskrevet især dialogen er. Desværre er filmen (på ca. 1t10m) alt for hurtig overstået. Glæder mig til Joel Schumachers "Phantom of the Opera".

4/6

The Pianist:
En solid præstation skulle der til for at gennemføre triathlonen. Og den kom i form af The Pianist. Adrien Brody spiller helt fantastisk. Filmen er dog ikke helt uden problemer. Den egentlige historie (eller i hvert fald den mest interessante del af historien, hvor Szpilman blive skilt fra sin familie og må overleve på "egen" hånd) kommer sent igang. Og når den endelig kommer igang, går der for lang tid med at Szpilman kigger ud af et vindue... mennekser dør.. Szpilman lægger sig til at sove... Szpilman vågner, kigger ud af vinduet... mennesker dør... o.s.v.
Men filmens flotte soundtrack, visuelle side og Brodys skuespil gør filmen let at holde ud.

4/6
Gravatar

#10 El vez 19 år siden

Jeg tog mig tid til at gense Nærkontakt Af Tredje Grad igår, det er jo en dejlig film.
De spektakulære billeder kom desværre ikke helt til deres ret, da transferet var ret snavset og billedet en anelse uroligt. De mange scener med flotte stjernehimler, flimrede og var støvede. I modsætning til mange andre flotte dvd-udgivelser af 70'er film, bar denne meget tydeligt præg af, at restaureringen og overførslen til dvd-mediet har været rent venstrehåndsarbejde. Sammenligner man med f.eks Star Wars, Planet Of The Apes, Alien, ja selv noget så simpelt som Warner Brothers skrabede udgivelse af Deliverance, en film med 1/10 af Close Encounters' budget, står som et lysende eksempel på flot restaureringsarbejde, så det skuffer at en ellers lækker 2-disc "Special Edition" ikke kan præstere et flottere transfer. At billedet også er lidt grumset, kan man dog ikke klandre nogen for.

Lydsiden derimod var ganske fantastisk, den danske udgivelse har bl.a. et dts-ES 6.1 lydspor, der virkelig sparker røv. De mange stemningsfulde scener lige fra sandstorm til "du du du DUUU DU!", bliver kun bedre af at man tydeligt føler man står midt i begivenhederne. Separationen kunne dog godt have været bedre, det virker mest som en 'alt eller intet' surroundoplevelse, hvor man ikke har brugt så meget tid på retningsspecifikke lydeffekter. Der er dog væsenligt mere gang i surroundhøjtalerne end de fleste andre film fra den tid, og lydsiden bliver virkelig flot båret frem af dette lydspor. John Williams score står klart ud af fronthøjtalerne og dialogen er klar.

Alt i alt et rart gensyn selvom man kunne have håbet på et bedre restaureringsarbejde på billedsiden.

Filmen: 8/10
Video: 3/10
Audio: 8/10

Jeg har ikke fået kigget på ekstramaterialet endnu.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: