-
"Batman Begins"38%
-
"American Psycho"17%
-
"The Machinist"15%
-
"The Prestige"10%
-
"Cubic" ("Equilibrium")8%
-
"Solens Rige"5%
-
Jeg bryder mig ikke om Christian Bale3%
-
"Dragejægerne"2%
-
Anden film1%
-
"The New World"1%
Stemmer i alt: 1418
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#2 Malte006 17 år siden
#3 rockysds 17 år siden
#4 filmz-yoshimura 17 år siden
I "The Machinist" yder han en fysisk pragtpræstation på niveau med de Niros i "Raging Bull", og hans skuespilspræstation skal heller ikke forklejnes. I "American Psycho" gør han en god figur i en ikke helt vellykket film.
Tjah, og så er "Batman Begins" den fedeste film, han har været med i :o)
Men min stemme går altså til "Empire of the Sun".
#5 mr gaijin 17 år siden
The New World er den bedste film på listen, men Bales rolle er ikke så betydningsfuld, at jeg vil stemme på den.
#6 NightHawk 17 år siden
På en tæt 2. plads ryger The Machinist ind. Her er han så over i en helt anden form for rolle der, syntes jeg, viser at han hefterhånden har fået flere strenge at spille på skuespilsmæssigt. Og så er det jo en både fascinerende og ret skræmmende måde, han har valgt at leve sig ind i rollen på. Kan næppe være særlig sundt for helbredet i længden. Egentlig burde den præstation og "American Psycho" begge ligge nr. 1, IMO, da de begge er høj klasse på hver deres måde.
3. Pladsen går til Batman Begins. Her syntes jeg Bale klarer det bedst, når han portrætere Bruce Wayne, men knap så godt når han tar Batdragten på. Hvorfor Nolan og Bale mente det var en god ide, at Batman sku' nærmest brøle sine replikker ud i en dyb bastone, forstår jeg ikke. syntes det var ren overkill. Jo, det har da sikkert noget at gøre med, at Nolan vil understrege skiftet fra flink dengse til det indre monster, men det virker bare irriterende for mit vedkommende. Skuespillet som Batman er også tæt på at ende i overspil imo. Han måtte gerne ha' dæmpet kropsproget og mimiken bare en anelse.
Equillibrium, brød jeg mig ikke om. Bale er ok, men alt er set 100 gange før. Dog er kung-fu/pistol nærkampende et frisk tiltag og Angus McFaden samt Sean Bean er altid værd at se på, men der hænger så tung en dejavu' følelse over det hele, som i sidste ende gør filmen til en lettere uinspireret lunken oplevelse.
Solens Rige er så lang tid siden jeg har set, så kan slet ikke huske hvordan han spiller i den fil.
Har ikke set, The Prestige eller The New World.
# 1 -
Enig. Så derfor doppelt surt at du fik ramt "Dragejægerne", som nok er det værste han har lavet. Det virker som om Bale og McConaughey, (hader det navn, blir nød til at slå det op på imdb, hver gang for ikke at stave det forkert), har lavet et væddemål inden filmens start, om hvem der ku' overspille mest. Pøj da, en ringe film.
#7 Morbid 17 år siden
#8 NightHawk 17 år siden
Hvis det er mig du tænker på, så nej. "American Psycho" er helt seriøst min favorit Bale rolle. :)
#9 Starbrow 17 år siden
Det var en Joke! Batman Begins ville jeg sige, men stemte The Prestige.
#10 filmz-bullettooth 17 år siden