• "Eraserhead"
    87%
  • Hvem er David Lynch?
    4%
  • "Mulholland Drive"
    3%
  • "Dune"
    2%
  • "Elefantmanden"
    1%
  • "Lost Highway"
    1%
  • "Twin Peaks: Fire Walk with Me"
    1%
  • "Vilde hjerter"
    1%
  • "Blue Velvet"
    1%
  • "The Straight Story"
    0%

Stemmer i alt: 8460

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Æsop9000 18 år siden

Dune.......
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#22 filmz-Wok 18 år siden

Nu er man jo nød til at stemme "Hvem er...", hvis man ikke synes, at manden er så genial, at man kan tale om en bedste film...

(Jeg stemte dog Vilde Hjerter)
Gravatar

#23 mr gaijin 18 år siden

#22 Ikke nødvendigvis. Jeg stemmer som regel også, når der er en række film, som jeg ikke bryder mig om. Spørgsmålet er jo, hvilken film der er bedst ud fra følgende valgmuligheder eller kriterier.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#24 aknot 18 år siden

Det gør jeg også, og har jeg kun set en film, ja så får den min stemme, for så er det jo den "bedste" film jeg har set, stemmer aldrig "hvem er" eller ligende.

Denne gang gik mit kryds til "Mulholland Drive" - og det er ikke fordi det er den enste jeg har set, har set de fleste på listen, men fordi det ER den bedste :)
Gravatar

#25 Benway 18 år siden

Noget af det spændende ved "Straight Story" er også at den giver svar på tiltale til noget af den kritik Lynch til tider modtager. At han blot er mystisk for mystikkens egen skyld. Det er meget ligesom Picasso som man nogle gange hører kritiseret efter devisen: "Han blev nød til at opfinde kubismen, eftersom han ikke var en særligt dygtig maler". Der har man så fundet Picassos tidligere billeder frem og bevidst at han var også afsindigt dygtig til at male mere ordinære billeder. På samme måde viser "Straight Story" at Lynch sagtens kan fortælle mere traditionelle historier og gøre det fremragende. Han vælger blot at fortælle på en anden måde.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#26 Hal60 18 år siden

Jeg stemte Eraserhead
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#27 tvit 18 år siden

Helt klart Twin Peaks, fire walk with me, genial film der startede det hele
Gravatar

#28 Åkepool 18 år siden

Stensikkert Elefantmanden, den første (og en af de eneste) film der gav mig en klump i halsen og en tåre i øjenkrogen :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#29 filmz-phreak 18 år siden

DUNE! Verdens bedste science fiction film!....ever....punktum...
- In vino veritas....
Gravatar

#30 filmz-Bruce 18 år siden

Mulholland.

Fang IP adresserne hos dem som har stemt "Hvem er..." og bloker dem fra Filmz!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: