• "Eraserhead"
    87%
  • Hvem er David Lynch?
    4%
  • "Mulholland Drive"
    3%
  • "Dune"
    2%
  • "Elefantmanden"
    1%
  • "Lost Highway"
    1%
  • "Twin Peaks: Fire Walk with Me"
    1%
  • "Vilde hjerter"
    1%
  • "Blue Velvet"
    1%
  • "The Straight Story"
    0%

Stemmer i alt: 8460

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 pulse83 18 år siden

Problemet er jo (igen!) at man ikke kan stemme "Kan ikke lide Lynch" el. lign., og ligeledes er der heller ikke en "Anden film" valgmulighed, så mange stemmer sikkert på "Hvem er...", af mangel på alternativer.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#32 lagoni 18 år siden

Kan man ikke bare lade være med at stemme så? Man kan jo se resultatet her alligevel.

Selv har jeg kun set 3 film i afstemningen, så synes ikke det for mig er grundlag nok til at stemme, så gør det ikke.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#33 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Så kan man jo lade være med at stemme. Det er vel ikke noget krav, at man med vold og magt SKAL have lov til at sige, at man ikke kan lide ham v.h.a. sin stemme? Den slags kan man bruge tråden til...

Jeg stemte Mulholland Drive. Blue Velvet har i mange år været i min personlige top ti, men den er ved at blive overhalet indenom af MD. I øjeblikket er det den film, jeg bliver ved med at vende tilbage til. Der er simpelthen så mange fantastiske scener. Men i princippet kunne jeg lige så godt have stemt Lost Highway, Eraserhead, Straight Story eller The Elephant Man. Alle på hver deres måde fremragende.

#9 - Ah, det er det klassiske citat fra filmen. Ved du, at det er taget fra Akira Kurosawas Ran?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#34 nakalay 18 år siden

Eraserhead, ingen tvivl. Fantastisk film.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#35 PredatorX 18 år siden

David Lynch har uden tvivl talent til op over begge oerer, og det er soergeligt at se at saa mange ikke ved hvem det er! Ingen kan som Lynch faa en til at freake over et still billede paa en radiator. Tilgengaeld hader jeg ogsaa visse af hans film. Eksempelvis Wild at Heart. Min stemme gik til The Straight Story.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#36 dolphinfriendly 18 år siden

"Lost Highway" - uden tvivl. At så mange herinde ikke kender til Lynch er fuldstændigt til grin, det bør enhver filminteresseret.

Gravatar

#37 filmz-jonasgr 18 år siden

Mulholland Drive. Det er op til folk selv om de ønsker at kende ham eller ej. Jeg synes da det er positivt at folk ikke kender ham, så har man en masse gode oplevelser i vente.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#38 mr gaijin 18 år siden

#37 Du har ret. Denne poll kan forhåbenligt gøre, at folk vil finde ud af, hvem han er. Måske får de en aha-oplevelse, når de finder ud af, at det er manden bag "Twin Peaks".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#39 rasser 18 år siden

"I am not an animal. I am a human being. I am a man!"

Hands down.
Gravatar

#40 chandler75 18 år siden

"Elephant Man". Den gjorde et stort indtryk, da jeg så den som 9-10 årig. Jeg blev senere meget overrasket, da jeg fandt ud af, at den ikke var lavet i 30'erne-40'erne (fordi den var sort/hvid).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: