• Jeg kan ikke fordrage hans film!
    45%
  • Riget I + II
    28%
  • Dogville
    6%
  • Idioterne
    6%
  • Dancer in the Dark
    6%
  • Breaking the Waves
    4%
  • Europa
    2%
  • Direktøren for det hele
    1%
  • De fem benspænd
    1%
  • Forbrydelsens element
    1%
  • Manderlay
    0%
  • Epidemic
    0%

Stemmer i alt: 894

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Skeloboy 15 år siden

#20 - Occupations er superduper...en lille sjov spas fætter:)...så den til åbningen på Odense Film Festival i 2007

Men altså...hvis den mulighed ikke er der, så vil folk også brokke sig, og så kommer diskussionen jo alligevel:)
Gravatar

#22 Highland Park 15 år siden

#21: Ja, jeg har også kun hørt godt om den men altså endnu ikke set den.

Hvis det stod til mig, ville den valgmulighed aldrig være blevet formuleret på den måde. Den slags hører hjemme i Ekstra Bladet, hvor folk skal have alt muligt skudt i skoene.

I alle andre afstemninger hedder det ganske enkelt "Jeg bryder mig ikke om hans[/hendes] film", men lige så snart det drejer sig om Trier, skal det åbenbart udtrykkes mere voldsomt og ledsages af et udråbstegn.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#23 mr gaijin 15 år siden

"Europa".

Alle Trier-film er som minimum tankevækkende. Trier er sgu en fantastisk original af en europæisk filmskaber. Han tør afprøve lidt af hvert.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#24 filmz-Tarantinoand 15 år siden

Det skræmmer mig at se, at så mange har stemt 'jeg kan ikke fordrage hans film'. Uanset om man bliver underholdt af hans originalitet eller ej, så kan man ikke, som film-kender, ikke andet end erkende, at han er genial og at hans film er gennemført høj kvalitet.

Og i mine øjne, så er Dogville en af de bedste film jeg har set.
Gravatar

#25 Wrangque 15 år siden

Dogville fik den!

Er generalt MEGET glad for hans film!

Desuden hader jeg ordet "prætentiøs". Lige så snart vi har en rigtig kunster der prøver at lave noget originalt, noget som han/hun virkelig brænder for og som det ikke er sikkert alle lige forstår eller er til. Så er det prætentiøst.

I det mindste find på noget bedre at sige, it's getting old! :)
Gravatar

#26 mr gaijin 15 år siden

#25 Helt enig mht. ordet "prætentiøs". Det er den nyeste form for jantelov: Du skal ikke tro, at din kunst har nogen værdi, hvis jeg ikke forstår det.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#27 Skeloboy 15 år siden

#22 - ja ok, kan godt se hvad du mener med formuleringen

#24 - nu er jeg selv stor Björk-fan, og har fået mange, som ikke kan fordrage hendes musik, til at indrømme, at hun i det mindste er en fed kunstner:)
Gravatar

#28 Monkeyking 15 år siden

#22 måske er det fordi med Trier enten elsker eller hader man hans film, så der er få der ligger i spektrummet i midten. Personligt er han ikke min kop te, men jeg kan godt se og anerkende at han er en dygtig film mager. Riget I var fed/anderledes, Riget II var lidt over the top...

#25 hørt hørt lidt lige som når ordet Patetisk bliver brugt som om det betød ynkeligt. :-P - http://filmz.dk/trailer-til-den-amerikanske-udgave... - he he
"You don't need to put your P in a V right now." "No, I need to B my L on someone's T's."
Gravatar

#29 Antlion 15 år siden

Jeg har netop genset "Riget", og min stemme falder da også derpå. Den blev noget rodet til sidst (i anden del), men det er da uden tvivl det mest unikke danske TV, der nogensinde er produceret! I øvrigt elsker jeg Triers små-morbide kommentare i rulleteksterne. :)

Det er så lang tid siden, at jeg har set "Breaking the Waves", så jeg kan ikke rigtigt vurdere om den fortjener at ligge højere end "Riget".

#28 >

Monkeyking (28) skrev:
måske er det fordi med Trier enten elsker eller hader man hans film, så der er få der ligger i spektrummet i midten.

Jeg tror nu, at der mange der vil placere sig selv i midten. De eneste danske film undertegnede elsker, er nok Dreyers stumfilm - men der har været mange glimrende fra Danmark i tidernes løb!
Gravatar

#30 Lady Arwen 15 år siden

For at være helt ærlig har jeg faktisk kun set Dogville, men jeg synes, at det er en fantastisk film så valgte at stemme på den. Vi så den i dansk under et forløb vedrørende verfremdung, hvilket jo var meget spændende... :)
Doctor Who <3

Skriv ny kommentar: