• Jeg kan ikke fordrage hans film!
    45%
  • Riget I + II
    28%
  • Dogville
    6%
  • Idioterne
    6%
  • Dancer in the Dark
    6%
  • Breaking the Waves
    4%
  • Europa
    2%
  • Direktøren for det hele
    1%
  • De fem benspænd
    1%
  • Forbrydelsens element
    1%
  • Manderlay
    0%
  • Epidemic
    0%

Stemmer i alt: 894

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 BN 15 år siden

#24:

Det skræmmer mig at se, at så mange har stemt 'jeg kan ikke fordrage hans film'. Uanset om man bliver underholdt af hans originalitet eller ej, så kan man ikke, som film-kender, ikke andet end erkende, at han er genial og at hans film er gennemført høj kvalitet.

Bortset fra at jeg da ville foretrække formuleringen "Jeg bryder mig ikke om hans film" (jf. Highland Park's indlæg) , så lyder min kommentar til ovenstående:

Vel kan man da "andet end erkende" Von Triers påståede genialitet! Jeg kan ikke se noget som helst genialt ved den mand, og af høj kvalitet er hans film ihvertfald ikke, hvis du spørger mig. Fotograferingen og scenografien kan være ganske god i visse af hans film, men hvad nytter det, når handlingen bare er åndssvag og skuespillet ofte overdrevent og affekteret?

Ingen film/tv-serier har nogensinde i højere grad end 'Riget', 'Breaking the Waves', 'Idioterne' og 'Dogville' m.fl. givet mig lyst til at råbe: "Men han har jo ikke noget på!"

Von Trier's film er 'Kejserens nye klæder'.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 Wrangque 15 år siden

Monkeyking (28) skrev:
#25 hørt hørt lidt lige som når ordet Patetisk bliver brugt som om det betød ynkeligt. :-P - http://filmz.dk/trailer-til-den-amerikanske-udgave... - he he

Ouch! Well... Det er vel bare endnu en af mine fordanskninger af engelske ord. Desuden siger min ordbog at det kan have begge betydninger og så længe du ved hvad jeg mener, så er der vel ingen problemer? :)

But that's not what this is about! Trier er klar den bedste danske (nulevende) instruktør. Den eneste vi har herhjemme der kan begå sig i udlandet og den eneste vi har som rigtig tør at tænke anderledes!

Martin de Thurah skulle dog eftersigende være et godt bud på en up and coming man!
Gravatar

#33 wimmie 15 år siden

1. Dancer in the Dark
2. Dogville
3. Riget
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#34 HonoDelLoce 15 år siden

I virkeligheden var jeg utroligt tæt på at trykke "Jeg kan ikke fordrage hans film", men så måtte jeg jo alligevel indrømme, at Riget faktisk var en af de bedre danske film :) Trods alt var den så også en klar vinder :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#35 tranberg 15 år siden

Han stinker.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#36 olsen. 15 år siden

Nu er det vel hans film og ikke hans valg af deodorant der skal diskuteres - eller har jeg taget fejl?
Gravatar

#37 Queequeg 15 år siden

Jeg bryder mig generelt ikke om hans udtryk, og jeg syntes tit at dogmens totale mangel på æstetik ødelægger filmene.

De fem benspænd er en virkelig god film, men det er jo også Jørgen Leth det meste.
Gravatar

#38 inflector 15 år siden

Har han ikke kun lavet en dogmefilm?
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#39 moulder666 15 år siden

Hmm - ledte længe efter "Dear Wendy" på den liste - den får i hvert fald min stemme - en gennemført underlig men også ret uskyldig "feel-good film", som virkelig bare føltes...rar!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#40 BN 15 år siden

#39 - moulder666:

'Dear Wendy' er instrueret af Thomas Winterberg. Det er derfor du ikke kunne finde den.

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: