-
Hvem er James Stewart?55%
-
Vertigo13%
-
Rear Window10%
-
It's a Wonderful Life10%
-
Mr. Smith Goes to Washington3%
-
The Man Who Knew Too Much2%
-
The Man Who Shot Liberty Valance2%
-
Winchester '731%
-
The Philadelphia Story1%
-
Rope1%
-
Anden Film1%
-
Harvey1%
-
Anatomy of a Murder0%
-
You Can't Take It with You0%
Stemmer i alt: 984
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#101 Antlion 15 år siden
Nej, det skal man selvfølgelig ikke forvente. Men hvis vi snakker om litteraturelskere, ligesom vi snakkende om filmelskere, så er værker såsom "Anna Karenina", "Ivan Iljitsj' død", "Krig og Fred" etc. uundgåelige, da de alle har haft en enorm indflydelse på vestlig litteratur (ja, litteratur generelt)!
#102 moulder666 15 år siden
Erm, nej.
Man kan altså godt være litteraturelsker uden at have tygget sig igennem alle mulige værker, der har haft indflydelse på litteratur igennem tiden. Det er bestemt muligt, at War and Peace har haft en enorm indflydelse på litteratur generelt, men det gør det på ingen måde til noget mere end en ekstraordinært kedelig bog. På samme måde gør det altså ikke een til mere af en litteraturelsker at læse "den første bog med gotiske bogstaver", "de bøger, der gjorde systemkritik acceptabelt" og lignende - bøger kan godt være banebrydende uden at være gode - og det samme gælder film.
Jeg elsker film og litteratur - jeg elsker bestemt ikke filmhistorie eller litteraturhistorie!
Hvis vi kort skal dreje den konklusion over på denne diskussion - jeg elsker film, men jeg kender ikke James Stewart - det kan dog godt være, at jeg ville elske hans film, hvis jeg stødte på dem - det skal ikke udelukkes.
Gør det mig til mindre af en filmelsker? Ifølge Bruce, måske. Men jeg elsker film, på trods af, at jeg muligvis har nogle oplevelser til gode med James Stewart endnu, og så er det i mine øjne tåbeligt at sige, at der er "minimumsviden" for at elske film.
#103 Queequeg 15 år siden
På den anden side er der nok mange mindreårige, som ikke er kommet så langt endnu, i deres filmviden.
#104 keitel 15 år siden
Helt enig, tror sgu også det er mange "kids" der har trykket "Hvem er James Stewart"
Når der f.eks. kommer en poll med Bedste Vin Diesel film, så trykker jeg sgu også "Hvem er Vin Diesel"
#105 elwood 15 år siden
Ahhh mon du nu også gør det, for humors skyld ja, men det at du nævner hans navn, jeg tror udemærket du ved hvem han er, at han så ik er en stor skuespiller (har dog et par enkle gode roller) er så en anden snak 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#106 tranberg 15 år siden
Du virker utrolig intens og fanatisk overfor din pointe og holdning; "så længe du holder dig tro mod dig selv", så fred være med det - dine personlige holdninger, ideologier og principper gider jeg ikke bruge tid på at diskutere.
I sidste ende er vores fællesnævner vel alligevel, at vi begge elsker film:)
#107 NightHawk 15 år siden
Og ellers ser resten af hitlisten således ud :
2. Vertigo
3. It's a Wonderful Life
4. Harvey
5. Rear Window
6. Mr. Smith Goes To Washington
7. Rope
8. The Man From Laramie
9. Anatomy of a Murder
10. The Man Who Shot Liberty Vallance
#108 elwood 15 år siden
Som i Your Momma Jokes
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#109 jessup 15 år siden
Jeg mener ikke selv at Strewart er en af de aller største men har set en del film af ham.
Men jeg forstår slet ikke at gang på gang vælger folk at overse de mest populære skuespillere og instruktører igennem tiden. Det er netop”populær” og ikke filmhistorikers eller kritikeres vurdering alene. Mange af de diskussioner jeg har deltaget i ligner gennemsnittet af en IMDB, Premiere - de diskussioner her på sitet er det gængs mainstream bare fra en anden tid. En årsag må være den arrogance som Skeloboy taler om fra nogle brugere.
Den bedste gamle film jeg har set er og bliver Heat!!
#110 NightHawk 15 år siden
Hehe, aj dog ikke ligefrem den slags dueller. ;)
Men det mentale spil der kører mellem den stædige og målrettede James Stewart vs. Robert Ryan som den evigt manipulerende gavtyv, er fænomenalt godt spillet og instrueret. Hvis du ikke har set filmen, kan den på det varmeste anbefales. :)