-
Hvem er James Stewart?55%
-
Vertigo13%
-
Rear Window10%
-
It's a Wonderful Life10%
-
Mr. Smith Goes to Washington3%
-
The Man Who Knew Too Much2%
-
The Man Who Shot Liberty Valance2%
-
Winchester '731%
-
The Philadelphia Story1%
-
Rope1%
-
Anden Film1%
-
Harvey1%
-
Anatomy of a Murder0%
-
You Can't Take It with You0%
Stemmer i alt: 984
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#91 El vez 15 år siden
#92 tranberg 15 år siden
Fortsæt du bare din missionering, tiltrods for den dårlige stemning du skaber. Jeg er sikker på de fleste af medlemmerne på filmz gerne vil se film som Vertigo, Rear Window og It's A Wonderful Life, så drop det fjendtlige og fortæl dem om filmene i stedet for at træde på dem.
#93 Skeloboy 15 år siden
Og i den forbindelse: synes da også det er et tab, hvis folk ikke har set en masse film med Jimmy, men jeg render sgu ikke rundt og bliver harm, forarget, foruroliget osv...det er faktisk den jeg ikke forstår...
#94 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg har mine meninger om film og dem står jeg ved, som jeg altid har gjort. Hvis nogle synes jeg skaber dårlig stemning og er fjendtlig, så er det ikke mit problem, men deres, formentlig afledt af en utopisk forestilling om, at debat skal være fløjlshandske venlig og koncensuspræget. Jeg argumenterer, som jeg har gjort i mine foregående 20.000 indlæg og det bliver der ikke lavet om på, med mindre min profil slettes.
Denne tråd er omkring kendskabet til James Stewart, hvilket min argumentation har taget udgangspunkt i og IKKE analyser eller anmeldelser af mandens film. Jeg har mange gange tidligere gjort opmærksom på mandens og filmenes kvaliteter i andre tråde, så jeg har ikke noget udestående på den konto.
#95 filmz-snabeldyhr 15 år siden
Men det er alle fantastiske film...det er faktisk synd at skulle fravælge en masse bare for at kunne udvælge een film.
- og til dem af jer som godt ka' li' film, men som ikke kender James Stewart...
...kom i gang! ;-)
#96 tranberg 15 år siden
Du behøver ikke bevise noget overfor hverken mig eller de andre med dit fine sprog, og hvis du skaber dårlig stemning, så er det dit problem.
Der er ingen der siger du skal bærer fløjlshandsker når du deltager i et forum, men du kunne vel respektere folk, der ikke kender Stewart lige så meget som du respekterer folk der kender ham.
#97 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg er langt forbi den alder, hvor jeg skal bevise noget overfor andre. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med andres meninger. Så længe jeg er tro mod mig selv, mine holdninger og principper, så kommer jeg fint ud af det med mig selv. Så nej, jeg har slet ikke noget problem med eventuel dårlig stemning.
Hvis du har problemer med mit såkaldt "fine sprog", så er det formentlig fordi du har problemer med dit eget.
Det har intet med respekt at gøre. Det har noget med trådens emne at gøre, kombineret med det faktum at 55%, som vælger at afgive deres på et dedikeret filmsite, i en tråd omkring kendskab til James Stewart, ikke kender ham. Jeg har ikke mindre respekt for folk i almindelighed, som ikke kender til James Stewart, men jeg har en mening omkring et minimum af almen viden, indenfor givne områder, som folk interesserer sig for, det være sig film, litteratur, musik eller andet og hvad det angår, så mener jeg at kendskab til James Stewart er og bliver almen viden, som filminteresseret og det gør jeg opmærksom på.
#98 Skeloboy 15 år siden
Cary Grant(Bringing Up Baby)
Spencer Tracy(især Guess Who's Coming To Dinner)
Boogie(African Queen)
Peter O'Toole(Lion In The Winter)
Henry Fonda(On Golden Pond)
#99 dyg 15 år siden
Selvom jeg forventer, at folk med interesse for literatur kender til Tolstoy, så forventer jeg ikke, at de alle har læst Krig og Fred.
På samme måde forventer jeg da også (mere eller mindre), at folk kender til Jimmy Stewart, men måske alligevel ikke har set hans film. Så kan man argumentere for/imod, hvorvidt folk burde stemme "Hvem er James Stewart" eller bare stemme blankt, når der nu ikke er en "Jeg ved godt hvem han er, men har ikke set hans film" valgmulighed.
Personligt synes jeg det er synd, at folk går glip af disse fremragende film, men det kommer ikke sagen ved.
#100 filmz-Bruce 15 år siden
Tråden omhandler jo også "Hvem er ..." og ikke "Har du set ...", så det er kendskab til og ikke det at have set, som er kernen. Jeg tager udgangspunkt i, at der er en majoritet, som decideret ikke kender James Stewart.