• Hvem er James Stewart?
    55%
  • Vertigo
    13%
  • Rear Window
    10%
  • It's a Wonderful Life
    10%
  • Mr. Smith Goes to Washington
    3%
  • The Man Who Knew Too Much
    2%
  • The Man Who Shot Liberty Valance
    2%
  • Winchester '73
    1%
  • The Philadelphia Story
    1%
  • Rope
    1%
  • Anden Film
    1%
  • Harvey
    1%
  • Anatomy of a Murder
    0%
  • You Can't Take It with You
    0%

Stemmer i alt: 984

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 wimmie 15 år siden

Rear Window!

Efterfulgt af...alle hans andre film ;P

Vertigo og Harvey så jeg for alt for mange år siden - må have fat i dem igen :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#82 Antlion 15 år siden

bruce (80) skrev:
#79 Salieri! ;)

Hahah, ja hans navn fik Forman så sandelig også sat i søgelyset! :)
Gravatar

#83 filmz-Bruce 15 år siden

#82 Ja det må man sige :) Men du har ret iøvrigt. Jeg tror jeg vil kunne nævne mange komponister, eftersom jeg så en del Kontrapunkt med den fantastiske Steen Broman engang. Men selvom jeg kan navnene på Händl, Berzelius og flere, så vil jeg uden tvivl ikke have en hunds chance for at placere dem musikalsk, desværre. Men Strauss ... den er sikker :)

Og så må jeg nok, for at komme tilbage til tråden, lidt ihvertfald, endnu engang lægge mig i slipstrømmen på mr. gaijin. Ja, Vertigo er den bedste film Jimmy optræder i og Harvey er hans største præstation. Den rolle er svær at beskrive.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#84 filmz-jonasgr 15 år siden

Antonio Vivaldi, Frederic Chopin, Tchaikovsky, Johan Strauss, Johannes Brahms. Men hvilken stil de hver især stod for er straks sværere.

Man burde lytte noget mere til det :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#85 elwood 15 år siden

#78 hehe er faktisk ved og gense det nu her 8-)

ville dog ikke gå for meget off topic fordi det... wait a minute!? det jo filmz for helvede off topic is the way to do it 8-)

Altså nu ved jeg godt hvem James Stewart er, og det, men det virker bare lidt sjovt for mig og ha et udtryk som og ku elske film, og så at være filmelsker, for mig lyder de to ret ens, de dækker begge over at man rigtig godt kan li og se film 8-)

jeg tror sagtens nogen kunne gå for og være filmelsker i lang tid og ikke kende til James Stewart, men at de så måske senere stifter bekendtskab med ham er noget andet.

Jeg ville bare hade og sku sige til folk at man SKAL kende til de her personer ellers må man ikke kalde sig filmelsker.

Tak for afklaringen gaijin, var heller ik så meget for og finde min hø-tyv og fakel frem så sent på aften 8-)

Og jeg er enig i din udtaelse.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#86 mr gaijin 15 år siden

#69 Elwood: Sorry, det var lidt kluntet formuleret. Det har ikke noget specifikt med Stewart at gøre. Jeg mener bare, at man ikke kan kalde sig filmelsker, og dernæst kategorisk afvise at se gamle film.

Det vil sige, at du sagtens kan være en filmelsker uden at have hørt om James Stewart. Men du kan ikke være en filmelsker uden, at du på et tidspunkt vil høre om James Stewart.

Men forresten, ja, der er forskel på folk, der elsker film, og folk, der kalder sig filmelskere. De førstnævnte kan godt lide rokoko-puder. De sidstnævnte er villige til at spise en snegl for en rokoko-pude.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#87 Antlion 15 år siden

Når vi snakker klassisk musik, så er OT da acceptabelt. :)

bruce (83) skrev:
Steen Broman

Jeg må indrømme, at jeg stor set kun kender ham fra "Kontrapunkt", og har desværre ikke rigtigt hørt noget af hans musik.

bruce (83) skrev:
Händel

... nu fik jeg pludselig en usædvanlig stor trang for at se "Barry Lyndon"!? :)

jonasgr (84) skrev:
Antonio Vivaldi, Frederic Chopin, Tchaikovsky, Johan Strauss, Johannes Brahms. Men hvilken stil de hver især stod for er straks sværere.

Man burde lytte noget mere til det :)

Der nævnte du lige 3 af de bedste (Brahms, Chopin og nationalromantikkens mester Tchaikovsky)! :)
Gravatar

#88 BN 15 år siden

#83 - bruce:

selvom jeg kan navnene på Händl, Berzelius og flere, så vil jeg uden tvivl ikke have en hunds chance for at placere dem musikalsk, desværre.

"Håndl" eller Händel (en eller anden købte en ekstra vokal til ham) var en fantastisk komponist, så lad mig lige hjælpe dig med for evigt at have ham placeret rent musikalsk i din bevidsthed:

og

og

Sådan! Nu glemmer du aldrig hvad Händel står for musikalsk .... håber jeg ikke. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#89 Michael Andersen 15 år siden

Følg med om 30 år når bigemaster666 og MOVIE1000 bliver beskyldt for at være Caffè latte drikkende radikale filmfans fordi de, modsat de 55% som stemmer "Hvem er Arnold Schwarzenegger?", kender denne fantastiske skuespiller, som i nostalgiens klare lys bare bliver mere og mere fantastisk. Som bigemaster666 (en guttermand på 43) siger: Når han sagde "Fack you, icehåle" så troede vi på det og græd en lille tåre.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#90 dslacker 15 år siden

Jeg vil bare lige erklære mig totalt enig med samtlige af bruce's indlæg i denne tråd... :-)
Alle de folk som ikke kan li' S/H og gamle film og samtidig kalder sig flimfreaks, bør kigge lidt nærmere på selv en moderne liste som IMDB's top 250 og se, at et betragteligt antal af dem befinder sig inden for disse kategorier.
Vi kan bare konstatere, at der ikke er noget logik i dette eller, at der er rigtig mange unge med en begrænset viden om filmhistorien som stemmer.
Heldigvis så lader det trods alt til, at der ikke er så mange af dem, som kommenterer og brokker sig ;-)
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440

Skriv ny kommentar: