-
Hvem er James Stewart?55%
-
Vertigo13%
-
Rear Window10%
-
It's a Wonderful Life10%
-
Mr. Smith Goes to Washington3%
-
The Man Who Knew Too Much2%
-
The Man Who Shot Liberty Valance2%
-
Winchester '731%
-
The Philadelphia Story1%
-
Rope1%
-
Anden Film1%
-
Harvey1%
-
Anatomy of a Murder0%
-
You Can't Take It with You0%
Stemmer i alt: 984
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#81 wimmie 15 år siden
Efterfulgt af...alle hans andre film ;P
Vertigo og Harvey så jeg for alt for mange år siden - må have fat i dem igen :)
#82 Antlion 15 år siden
Hahah, ja hans navn fik Forman så sandelig også sat i søgelyset! :)
#83 filmz-Bruce 15 år siden
Og så må jeg nok, for at komme tilbage til tråden, lidt ihvertfald, endnu engang lægge mig i slipstrømmen på mr. gaijin. Ja, Vertigo er den bedste film Jimmy optræder i og Harvey er hans største præstation. Den rolle er svær at beskrive.
#84 filmz-jonasgr 15 år siden
Man burde lytte noget mere til det :)
'Cause I'm evil"
#85 elwood 15 år siden
ville dog ikke gå for meget off topic fordi det... wait a minute!? det jo filmz for helvede off topic is the way to do it 8-)
Altså nu ved jeg godt hvem James Stewart er, og det, men det virker bare lidt sjovt for mig og ha et udtryk som og ku elske film, og så at være filmelsker, for mig lyder de to ret ens, de dækker begge over at man rigtig godt kan li og se film 8-)
jeg tror sagtens nogen kunne gå for og være filmelsker i lang tid og ikke kende til James Stewart, men at de så måske senere stifter bekendtskab med ham er noget andet.
Jeg ville bare hade og sku sige til folk at man SKAL kende til de her personer ellers må man ikke kalde sig filmelsker.
Tak for afklaringen gaijin, var heller ik så meget for og finde min hø-tyv og fakel frem så sent på aften 8-)
Og jeg er enig i din udtaelse.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#86 mr gaijin 15 år siden
Det vil sige, at du sagtens kan være en filmelsker uden at have hørt om James Stewart. Men du kan ikke være en filmelsker uden, at du på et tidspunkt vil høre om James Stewart.
Men forresten, ja, der er forskel på folk, der elsker film, og folk, der kalder sig filmelskere. De førstnævnte kan godt lide rokoko-puder. De sidstnævnte er villige til at spise en snegl for en rokoko-pude.
#87 Antlion 15 år siden
Jeg må indrømme, at jeg stor set kun kender ham fra "Kontrapunkt", og har desværre ikke rigtigt hørt noget af hans musik.
... nu fik jeg pludselig en usædvanlig stor trang for at se "Barry Lyndon"!? :)
Der nævnte du lige 3 af de bedste (Brahms, Chopin og nationalromantikkens mester Tchaikovsky)! :)
#88 BN 15 år siden
"Håndl" eller Händel (en eller anden købte en ekstra vokal til ham) var en fantastisk komponist, så lad mig lige hjælpe dig med for evigt at have ham placeret rent musikalsk i din bevidsthed:
og
og
Sådan! Nu glemmer du aldrig hvad Händel står for musikalsk .... håber jeg ikke. ;-)
#89 Michael Andersen 15 år siden
#90 dslacker 15 år siden
Alle de folk som ikke kan li' S/H og gamle film og samtidig kalder sig flimfreaks, bør kigge lidt nærmere på selv en moderne liste som IMDB's top 250 og se, at et betragteligt antal af dem befinder sig inden for disse kategorier.
Vi kan bare konstatere, at der ikke er noget logik i dette eller, at der er rigtig mange unge med en begrænset viden om filmhistorien som stemmer.
Heldigvis så lader det trods alt til, at der ikke er så mange af dem, som kommenterer og brokker sig ;-)
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440