• Trailere
    40%
  • Om jeg kan lide instruktørens andre film
    14%
  • Anmeldelser
    13%
  • Hvilke skuespillere, der er med
    11%
  • Omtale på nettet
    10%
  • Andet
    6%
  • Venners reaktioner på filmen
    6%
  • Omtale på tv
    0%

Stemmer i alt: 2320

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Balrog-of-doom 14 år siden

Det der påvirker mig mest er nok trailere.. Men jeg tror egentlig det er en blanding af det hele.. Jeg går ikke kun ind og ser en film bare fordi jeg synes en trailer ser fed ud.. Jeg læser om den, finder ud af hvem der er med, hvilken instruktør der har instrueret den mv.. Men det er klart at det visuelle i form af en trailer nok er det der er mest medrivenbde til man sætter sig i biografsædet..
"Why So serious??"
Gravatar

#32 MystiskeMox 14 år siden

Det er en kombination af mange ting.

Først og fremmest er det historie/plot og genre (Dvs. omtale af dette, billeder og trailer er reelt førstevalget). Det får man fra nettet, blade/aviser, reklamer m.m.
Er det eventyr eller Sci-fi så er det helt sikkert min interesse er vækket og så undersøger jeg filmen.
I en trailer kan man se lidt af hvad filmen tilbyder, men det er ofte bare action som ikke nødvendigvis siger så meget om hele filmen.

Jeg har stemt "venner", ment som brugeres anmeldelser. Det skulle måske have været omtale på nettet når jeg tænker mig om.
I denne poll forstår jeg "anmeldelser" som dem man ser i aviser m.m. - det stoler jeg ikke et hak på - det er nogle "fjolser" som ikke har føling med hvad almindelige mennesker vil have ud af en film (meget generaliseret - men det er laaangt tid siden jeg sidst læste en anmeldelse). Jeg læser bruger-anmeldelser eller hører venner m.fl. som har nogenlunde samme filmsmag som jeg selv.

Skuespillere og instruktør betyder noget, men er ikke så afgørende. Harry Potter, LOTR, Star Wars, osv. osv. ville være set under alle omstændigheder - fuldstændig ligegyldigt af hvem som var instruktør og skuespillere.
Gravatar

#33 BN 14 år siden

MystiskeMox (32) skrev:
I denne poll forstår jeg "anmeldelser" som dem man ser i aviser m.m. - det stoler jeg ikke et hak på - det er nogle "fjolser" som ikke har føling med hvad almindelige mennesker vil have ud af en film


Tag den, kære professionelle anmeldere!

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#34 filmz-Utyske 14 år siden

MystiskeMox (32) skrev:
I denne poll forstår jeg "anmeldelser" som dem man ser i aviser m.m. - det stoler jeg ikke et hak på - det er nogle "fjolser" som ikke har føling med hvad almindelige mennesker vil have ud af en film (meget generaliseret - men det er laaangt tid siden jeg sidst læste en anmeldelse).

Hvorfor skulle de også have en føling med andet end hvad de selv får ud af filmen?

Når du har spørger dine venner om en film, får du vel deres personlige mening om filmen og ikke et gennemsnit af hvad alle andre mennesker mener? :) Det er jo præcis det samme som du får hos en anmelder: personens mening, der ikke tager hensyn til hvad andre mennesker synes om filmen.

Den eneste forskel er, at anmelderen får penge for sin mening og det gør dine venner ikke. ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#35 filmz-ab 14 år siden

#32

Det var da en besynderlig udmeldning. Hvordan har man også føling med hvad almindelige mennesker vil ha', spørger jeg bare? Din kommentar giver nul mening.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#36 Riqon 14 år siden

MystiskeMox (32) skrev:
I denne poll forstår jeg "anmeldelser" som dem man ser i aviser m.m. - det stoler jeg ikke et hak på - det er nogle "fjolser" som ikke har føling med hvad almindelige mennesker vil have ud af en film


Jaja, vi ved jo godt, hvem du arbejder for.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#37 mr gaijin 14 år siden

Almindelige mennesker? Sådan nogle har jeg aldrig mødt. Og jeg tror heller ikke, at jeg har lyst til at møde dem.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#38 Riqon 14 år siden

Ny poll: Hvad påvirker dig mest, når du skal vælge trailer? :P
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#39 keitel 14 år siden

Jeg bruger mest brugernes gennemsnit inde på IMDB, den gylde regel er jeg spilder ikke min tid på film under 7 i gennemsnit, men det skal da dertil siges jeg ikke altid er enig i brugernes vurdering, men for det meste. Ligger en film over 8 i gennemsnit, så synes jeg også for det meste, at den i det mindste er "god"
Gravatar

#40 Highland Park 14 år siden

keitel (39) skrev:
Jeg bruger mest brugernes gennemsnit inde på IMDB, den gylde regel er jeg spilder ikke min tid på film under 7 i gennemsnit...

Så går du godt nok glip af en masse spændende oplevelser - f.eks. hvad gysere angår.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: