• Trailere
    40%
  • Om jeg kan lide instruktørens andre film
    14%
  • Anmeldelser
    13%
  • Hvilke skuespillere, der er med
    11%
  • Omtale på nettet
    10%
  • Andet
    6%
  • Venners reaktioner på filmen
    6%
  • Omtale på tv
    0%

Stemmer i alt: 2320

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Ericmase 14 år siden

Altid trailere.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 HonoDelLoce 14 år siden

Selvom det nok er ret dumt, så er det helt klart enten skuespillerne eller instruktøren..

Der er slet slet ingen tvivl om, at hvis en skuespiller jeg virkelig ikke kan snuppe er med i en film, så kan det være nok så ligegyldigt hvor god en trailer er... Og omvendt, hvis der er en skuespiller eller instruktør, jeg virkelig godt kan lide, så får filmen en chance regardless trailerne..

Men i sidste ende lander svarer på instruktøren og hans/hendes andre film.. For en god instruktør kan sagtens lokke mig til at se en film selvom der er skuespillere jeg måske ikke så godt kan lide :) Omvendt kan en skuespiller jeg virkelig godt kan lide ikke lokke mig til at se en film af en instruktør, jeg virkelig ikke kan lide :)

Så instruktøren trumfer ! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 filmz-Utyske 14 år siden

Når jeg skal vælge at se en film, er det selvfølgelig en kombination af flere af de nævnte ting, men jeg tror ikke at jeg kan vælge én valgmulighed, da det kommer helt an på filmen.

I visse tilfælde ser jeg slet ikke trailer for en film, før jeg ser den, andre gange læser jeg ikke anmeldelser o.s.v., så jeg tror ikke der er noget bestemt jeg kan sætte finger på, som påvirker mig mest og det må derfor blive en blank stemme.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4 Riqon 14 år siden

Ligesom Utyske har jeg mange undtagelser fra mine regler, men en god indikator er nok den generelle modtagelse af en film (anmeldelser). Hvis næsten alle anmeldere siger, en film er dårlig, så har jeg det med at være enig. Selvfølgelig er der en del undervurderede og overvurderede film, men som regel vurderer jeg dem til kun at være et par points ved siden af gennemsnitsvurderingen.

Af og til sorterer jeg film fra, der generelt får gode anmeldelser, hvis jeg ikke bryder mig om instruktøren. Jeg hører f.eks. til blandt de få, der bare ikke kan blive oprigtigt begejstret for Martin Scorsese -- og derfor vil jeg nok af princip undgå at investere penge i hans film, selv om de som regel får ros fra alle sider.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 mr gaijin 14 år siden

Jeg skulle til at trykke på "instruktøren", men jeg kom med det samme i tanke om en række af tilfælde, hvor jeg kunne lide en instruktørs tidligere film, men dårlige anmeldelser holde mig fra at se filmen i biografen.

Jeg kan godt lide Ridley Scott, men "A Good Year" og "G.I. Jane" lader til at være noget bras.

Jeg kan også godt lide Luc Besson, men "Arthur og Minimoyserne" er ikke noget, jeg vil spilde min tid på. Ikke så længe, jeg ikke selv har børn.

Polanski er også interessant, men "Oliver Twist", tror jeg ud fra anmeldelserne, er ikke noget for mig

Så det blev "anmeldelser".

Med nogle instruktører er jeg fuldkommen ligeglad med anmeldelserne. David Lynch, Wong Kar-Wai, Koreeda Hirokazu, Tsai Ming-Liang. Faktisk tjekker jeg også en del film ud på grund af instruktøren og trods af dårlige anmeldelser. Nogle gange af ren og skær nysgerrighed. Måske skulle jeg have trykket på "instruktøren" alligevel.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#6 MOVIE1000 14 år siden

for mig er det en blanding men jeg stemte omtale på nettet, da det har en stor beydning hva de fleste herinde kan lide, hvis jeg endnu ikke har set filmen.

eller er det om jeg kan lide instruktørens andre film, eller hvilke skuespillere der er med, trailere synes jeg man aldrig kan stole på, jeg holder mig til hva plottet er.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 14 år siden

I mange tilfælde instruktøren. I mange tilfælde anmeldelser. I mange tilfælde trailere, når man falder over film, man ikke tidligere har hørt om, men som ser spændende ud. I mange tilfælde lister. Så umuligt for mig at vælge én.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 Riqon 14 år siden

Sjovt at ingen herinde går efter "omtale på tv" :P
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#9 mr gaijin 14 år siden

#8 TV? Jeg troede, at kun pensionister så TV.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#10 filmz-jonasgr 14 år siden

For det meste anmeldelser. Jeg har et par anmeldere, hvis anmeldelser jeg læser og dem bruger jeg som pejlemærke. Når det kommer til film som er med i Oscarræset ser jeg dem dog alligevel, da jeg godt kan lide at vide om de givne film er Oscarmateriale eller ej. Hvem der fortjenere at vinde priser og hvilke der ikke fortjener/fortjente det ?

I disse tilfælde bliver anmeldelserne brugt til at påvirke mine forventninger. Så er der så de film hvor anmeldelser betyder mindre. Film som er lavet af en mand som Haneke er et eksempel på dette. Han laver så provokerende og for nogle nok også kontroversielle film, således at hans film er svært tilgængelige for en del. Hvilket vil resultere i dårlige anmeldelser. Og ofte også anmeldelser hvor de misforstår filmens budskabe etc.
Dermed ikke sagt at det ikke "glæder" mig når han får positive anmeldelser ("Caché", "The White Ribbon"), det påvirker mig bare ikke så meget.

Og så er der de anmeldelser som påvirker mig til at investere i film, som jeg enten ikke kendte til eller som ikke har anset, af den ene eller anden grund, til at være interessante.

Så det tætteste jeg kommer på et svar må være "Anmeldelser".

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: