-
Rivaldo39%
-
Van Damme30%
-
Steven Seagal22%
-
Andre6%
-
Keanu Reeves3%
Stemmer i alt: 558
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 filmz-vassago 22 år siden
#2 filmz-DJM 22 år siden
Mvh. DJM Secret
#3 filmz-The-Real-1 22 år siden
... jeg bliver da lidt skuffet når en admin, ikke kan styre sit sprog - for hvem skal så holde øje med de almindelige brugere?
Du får det mest alt til at lyde som de "mørke" ikke kan spille film, og de nærmest får Oscar's som trøstepremier.
Tyg på den!
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
#4 DarkLight 22 år siden
Misforstå mig endelig ikke (specielt ikke angående sådan et emne her, det kan der hurtig komme noget grimt ud af), jeg har absolut ikke noget imod sorte skuespilleren, men det virkede utvivlsomt som om oscarcommiteen skulle kompensere for manglende opmærksomhed omkring dette emne i fortiden. Det er svært at vurdere, men de fleste må da give lidt ret i at der var _meget_ opmærksomhed i den retning.
Jeg tror ikke vassago mente andet end at han synes at oscaren til Denzel var en smule ufortjent.
#5 PlattFuss6.7 22 år siden
indb gav ikke meget hjelp på det punkt
#6 azathoth 22 år siden
#7 filmz-vassago 22 år siden
Det var en en hentydning til det medieræs der herskede i ugerne/månederne op til Oscar-uddelingen. Der var en del protester over at Hollywood skulle være et meget racistisk sted at være skuespiller. Det viste sig jo, at sorte faktisk så godt som aldrig havde modtaget en af de store Oscars.
Pressen var straks over det, rev og flåede i alt og alle der var noget i Hollywood - og tada...kort tid senere går 3 af de store Oscars til sorte. Jeg mener at Denzels var fortjent, men havde min tvivl om de andre 2.
Selfølgelig Poitier har været en stor mand og haft en del betydning for Hollywood, især for sorte skuespillere. Men jeg syntes (det samme gjorde en stor del af verdenspressen) at det ligepludselig blev en anelse for politisk korrekt, også mindede det altså for meget om trøste-Oscars.
#8 PlattFuss6.7 22 år siden
Ok så ved jeg der (gider ikke se fodbold)
#9 filmz-The-Real-1 22 år siden
Personligt syntes jeg det var fortjent at Denzel Washington vandt, og jeg skulle mene at jeg har et rimeligt godt sammenligningsgrundlag, taget i betragtning, jeg har set 4 ud af 5 film i den kategori.
Jo - Russell Crowe levere da en pragt præsentation, som kun få vil kunne, men det gør Washington altså også - end of story!
Og til dig PlattFuss, vi har snart fattet at du ikke gider se fodbold, men gider du så ikke lade os med interresse i det være?
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
#10 filmz-vassago 22 år siden
Men selvfølgelig har jury'en da overvejet hvem de vælger, men de bliver bare ofte hjulpet lidt på vej, det har selv jury medlemmer indrømmet, for et par år siden kom det jo oxo frem, at nogle i jury'en ikke havde set de film de stemte på. Oscar er godt nok, men værdien af prisen kan vel diskuteres.
Samuel L. Jackson har tidligere udtalt, at han synes det var lidt overdrevet, og han foretræk at blive hyldet af hans kollegaer, frem for akademiet.
Ta' nu Russel Crowes i Gladiator, ok det er en fed film, fede effekter, seje producenter og en rimelig instruktør. Men helt ærligt, der er da ikke de store skuespiller præstationer i den film. Dermed ikke sagt at Crowe er en dårlig skuespiller. Der er jo snart ikke andet dialog/monolog end badass lines, og det ser man alt for ofte til at det er Oscar-materiale.
Men det er jo oxo bare min mening...