• "The Departed"
    38%
  • "Borat"
    24%
  • "Babel"
    14%
  • "Thank You for Smoking"
    11%
  • Anden nomineret film
    5%
  • "Little Miss Sunshine"
    3%
  • "The Queen"
    2%
  • "Bobby"
    2%
  • "The Devil Wears Prada"
    1%

Stemmer i alt: 1280

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 ks 17 år siden

Jeg synes også The Departed har forblændet lige for mange. For det første er den film den er lavet over noget bedre, og for det andet så synes jeg simpelthen ikke The Departed fungerer så fantastisk godt som helhed. Jovist, det er da en god film - men at det skulle være årets bedste film er for mig direkte absurd.

Når det så er sagt kan jeg godt unde Martin Scorsese en oscar for bedste film - men først når han virkelig formår at lave årets bedste film.

Jeg håber i øvrigt også at se Little Children nomineret, selvom jeg heller ikke har set den - så lyder den aldeles interessant.
Gravatar

#12 filmz-Is 17 år siden

Bedste film er uden tvivl The Departed, men har på fornemmelsen at der en anden film får det???
Gravatar

#13 filmz-Aras 17 år siden

Min stemme gik til Babel. En god film som adskiller sig fra de almindelige, nutidige film. Jeg tror bestemt filmen har en chance, selvom The Departed sikkert vinder...
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#14 MouseMickey 17 år siden

Stemte Babel... Håber virkelig ikke The Departed høster nogle priser det er simpelthen for nederen hvis et remake vinder noget god eller ej
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#15 filmz-grev_michal 17 år siden

vil æde mine sokker på at over 50% som synes The Departed er en fantastisk film ikke har set originalen ;)

Bevares det er en udmærket remake især set i lyset af hvad der ellers laves, og jeg skal gerne indrømme jeg var underholdt.

Men den er absolut ikke på niveau i originalitet og budskab som f.eks Babel
Gravatar

#16 mr gaijin 17 år siden

Woohoo! Mit poll-foreslag kom igennem. Jeg ser personligt helst "Babel" tage prisen i den ene kategori, og "Borat" i den anden, så jeg stemte "Babel". Jeg har dog på fornemmelsen, at "The Departed" og "Dreamgirl" vinder. De lader til at være de største favoritter ind til videre.

Her er en liste over alle nominerede:

http://www.hfpa.org/nominations/index.html

Til denne poll udvalgte jeg de film, der har fået dansk premiere indtil videre. Det bliver spændende at se resultatet på mandag :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#17 Åkepool 17 år siden

#15 - Er det ikke også ligemeget om vi har set originalen, hvis vi bare synes den er god?? :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#18 filmz-grev_michal 17 år siden

Ikke når den skal vurderes i prissammenhæng efter min mening - et remake skal ses i kontrast til den film den har snyltet af.

Men jo selvfølgelig har man ret til at synes den er god(synes jeg også), men man kan altså ikke vurdere om den tilføjer noget originalt/nytænkende i forhold til den film som der er stjålet fra.

Laver man et remake lider man under det ekstra kriterie før den kan vurderes om den er en værdig prisvinder - just my opinion.
Gravatar

#19 tiny 17 år siden

Hvor kan man se uddelingen direkte???
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#20 chandler75 17 år siden

I USA ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: