-
"The Ring" (original version)19%
-
"The Ring" (US version)19%
-
"The Shining"14%
-
"The Exorcist"13%
-
"The Blair Witch Project"10%
-
"The Sixth Sense"9%
-
"The Others"6%
-
"28 Days Later"3%
-
"Midsommer"3%
-
"Rosemary's Baby"3%
Stemmer i alt: 1010
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 filmz-Mira 21 år siden
Den mest rørende uhyggelige film jeg så som barn var Den Sorte Krystal. Jeg så den igen og igen og blev lige berørt hver gang. Idag som voksen har jeg set den igen og det var rigtig dumt for magien er der ikke mere. Så fra nu af lader jeg magien være i de film jeg så engang og lader minder være minder og ikke ødelægge det ved at se dem som voksen/se dem igen.
Mest scary var nok da jeg sneg mig til at se Alien 1 i tv selvom min mor havde forbudt mig det og advaret mig. Lille Mira kom til det punkt hvor kræet hopper ud af ægget i hovedet på ham. Så havde lille Mira set nok og havde mareridt de næste to uger. Hvad lærte jeg så af det...at gys og sci-fi er MIN genre ;)
"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
#12 KEiZ 21 år siden
Mit største chock var the others hvor Nicole står bag døren og den pludselig bliver åbnet (hende på rækken foran mig har sikkert stadig ondt i ryggen efter jeg sparkede hende ned og skreg som en tøs)
og Dark horizion (jeg vil helst ikke tænke på den, slet ikke det med drengen...)
meeeeen.....
Der er 2 film der, virkelig har skræmt mig The ring (den japanske), som tog mig totalt med bukserne nede viste ikke hvad jeg skulle forvente og stilen og historien var bare anderledes end det jeg havde set før. (så den på natfilm)
Men The Blair witch, som jeg kun så på video mange år efter den kom frem havde jeg svinet til længe som noget over vurderet pis, men shit, der blev jeg snydt igen!!! derfor mit valg Blair, tæt forfulgt at the ring.
ja ja, jeg er en wuzz, :)
#13 Metallan 21 år siden
jeg stemte forresten The Exorcist
#14 chandler75 21 år siden
#15 filmz-Mira 21 år siden
Chandler-ja for mig var det. Jeg kan tydeligt huske hvor uhyggeligt det var når livet blev suget ud af dem og deres øjne blev helt hvide og tomme.Jeg sad altid skiftevis og tudede fordi den var sørgelig og rystede i bukserne af skræk når jeg så den. Men da jeg så den som voksen kunne jeg knap holde mig vågen-den var godt nok laaang lige pludselig. Virkelig en skam....men stadig en meget flot film.
Og *ahem-rødmer* er jeg nok skabs-fan af Pitch Black. Ser frem til at se Riddicks sagaer...
#16 Captain Vallo 21 år siden
"Skabs-fan" af Pitch Black?
Råb det dog ud til verden, tøs!
Pitch Black er en ualmindelig fed film.
Men uhyggelig?
Her stemmer jeg på The Shining (med The Ring som runner-up).
Tvillingerne i gangen...
Gets me EVERY time!
#17 filmz-Mira 21 år siden
Ingen tvivl Jack is the man.
Hvad er det med børn og gys-advr...virker hver gang...
#18 El vez 21 år siden
Gyser er den nok ikke, men det er en go sci-fi thriller, helt sikkert!
Dark Water som også tidligere er blevet nævnt synes jeg var meget uhyggelig.. Den meget langsomme opbygning og krybende stemning virkede rigtig godt på mig - så da chocksne kom, var det med større effekt end jeg havde oplevet i andre film.
Jeg har "IT" og "Rose Red" liggende derhjemme på hylden, klar til en uhyggelig aften - jeg har endnu ikke se nogle af dem.
#19 filmz-Kadann 21 år siden
Dog må jeg erkende at The Omen ligger på en stærk 2. plads for mit vedkommende.
#20 filmz-Mira 21 år siden
Hehe nu er det jo at jeg er hunkøn( har en formodning om du er hankøn-correct me if im wrong;)og Diesels stemme er for sej! hæhæhæhæ. Nej jeg kan godt lide ham også i Triple x og Furious...
jeg føler mig virkelig out-har aldrig hørt om Dark Water og alle roser den bare...*suk* et godt gys jeg er gået glip af-katastrofe!
Min største grinere jeg har fået som skulle være *gyser* film er nok Killerclowns, Deep Rising og Dog Soldiers. De fortjener da også en plads i rampelyset ikke? ;)
*løber storgrinenede ud af tråden*