Gravatar

#1101 BN 14 år siden

#1100:

Et interessant nummer, der har sådan en tidløs sound, så det lyder som om det ligeså godt kunne have været indspillet i 1970'erne eller -80'erne. Der er noget meget afslappende, næsten Beach Boys-agtigt over instrumenteringen og rytmen, samt den klimprende guitar.

7/10

Det kan godt være tyskerne ikke har lavet mange film, jeg kan lide (omend der er nogle stykker), men til gengæld har de lavet meget MUSIK, jeg kan lide. F.eks. den her:



(husk at sætte den op på 360p eller højere)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1102 Collateral 14 år siden

#1101: Kan slet ikke sætte mig ind i det fede ved den der vokal. Han taler jo nærmest bare. Musikken siger mig heller ikke rigtig noget. Det falder meget i baggrunden syntes jeg. Til gengæld syntes jeg ret godt om den kvindelige vokal, der tilfører lidt melodi. 2/6

Jack Whites nuværende, og ganske kønne, kone viser et tidligere ukendt talent for sang, og tekstskrivning:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1103 NightHawk 14 år siden

# 1102 -

Et rigtig fedt nummer, med en bundsolid vokal af Karen Elson. Jeg kan især godt lide midtvejs og til sidst i sangen, da stroferne fra keyboardet blander sig i musikken. Det band ku’ jeg rigtig godt tænke mig at høre mere til. 8/10.

-----------------------

Da jeg sad og skrev på en af mine anmeldelser forleden, ville jeg høre noget afslappende musik i baggrunden og straks faldt tankerne på Katie Melua. Efter at ha’ lyttet til et par af de gamle klassikere, faldt jeg over en af de nye sange/videoer fra albummet The House og vidste med det samme, at den ville gå hen og blive en af mine yndlingsvideoer ikke blot med hende men i det hele taget. Der var noget ved teksten og billedsproget, der hurtigt faldt i øjnene og jeg kunne ikke lade være med at tænke på, om Katie Melua prøvede på at fortælle noget om sig selv igennem videoen, eller om det blot var mig der var blevet miljøskadet af for meget Queer subtekst. Men efter at ha’ læst følgende interview med hende og lyttet en ekstra gang til teksten, sat i kontekst med det visuelle, er der vist ikke noget at være i tvivl om, og der er altså her tale om en meget personlig sang og budskab, hvor hun har gjort sig en række tanker, som hun har ment var på tide at komme ud af skabet med, også selv om hun ikke siger det alt for direkte i artiklen.

http://www.telegraph.co.uk/culture/music/rockandpo...

Sangen er ligesom hele albummet produceret af William Orbit, manden der bl.a. var en større medfaktor til Madonnas comeback sidst i 90’erne, og er en super smuk og forrygende blanding af kraftfuld ballade og up-tempo Kylie Minouge inspireret popmusik, som fungerer overraskende godt sammen og hænger perfekt sammen med historien i videoen. Det visuelle er et kapitel for sig, hvor især brugen af danserne der skifter mellem at være slaver og frie, stavene der skifter fra våben til neonrør synkront med forskellige tidsperioder, samt detaljen med Katies piano der bruges som båd, er opfindsomhed som jeg kun kan bifalde. Enjoy. :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1104 BN 14 år siden

Collateral (1102) skrev:
Kan slet ikke sætte mig ind i det fede ved den der vokal. Han taler jo nærmest bare.


Ja, det er skam både tænkt som og lavet som TALE. ;-)

Det er jo en lille historie om en fremtidsverden behersket af had, hvor kærligheden kommer og bryder isen. ... Tjah, musik fra 'Der Neue Deutsche Welle' er nok ikke lige dig. hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1105 Collateral 14 år siden

#1104: Jeg lytter nu ellers til andet musik hvor der blot tales henover, fremfor at der synges, men for mig lyder det bare som om han er lige på grænsen til at synge det. Du har nok ret i at det ikke lige er mig. Lytter dog heller ikke til så forfærdelig meget tysksproget musik (udover Rammstein, og et enkelt nummer med Kraftwerk i ny og næ.)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1106 Skeloboy 14 år siden

#1103 - Katie Melua er rigtig, rigtig dejlig. 8/10

[url= fra en af Rammsteins helt store inspirationskilder[/url]

Gravatar

#1107 MMB 14 år siden

Jeg kan ikke holde vokalen ud, fy for satan. Ellers finder jeg nummeret meget middelmådigt. 4/10.

U2 - No Line on the Horizon


U2 - No Line on the Horizon 2


I må meget gerne anmelde begge, og sammenligne den, men hvis I kun skal anmelde en, så er det 2'eren. :)
Gravatar

#1108 BN 14 år siden

#1107:

Bedømmelse af 2'eren: Det lyder næsten som U2 der genopfinder sig selv! Med den rå energi nummeret har, lyder det ihvertfald mere som U2 anno 1980 end 2010. Det er et godt nummer, uden at være helt oppe at ringe hos mig. Jeg foretrækker helt klart 2'eren fremfor 1'eren, som jeg synes er for langsom og - grundet den ændrede rytme - mangler energi.

7/10

Her er mit absolutte yndlingsnummer med U2; et nummer som nok ville være finde på min personlige Top 100 over alle tiders bedste pop- og rocknumre, hvis jeg skulle lave sådan en:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1109 MMB 14 år siden

BN (1108) skrev:
Det er et godt nummer, uden at være helt oppe at ringe hos mig.


Jeg fristes til bare at copy/paste. ;) Under alle omstændigheder er det et rigtig godt nummer, men af en eller anden grund er det aldrig et nummer, som jeg har holdt meget af. Godt er det, men det mangler lige det sidste, hvis du spørger mig.

7/10

Nu noget mere U2, igen fra deres nyeste skive. Sangen her ligger endda nummer 160 på Rolling Stone's nyligt opdaterede liste over de bedste sange nogensinde.
Gravatar

#1110 BN 14 år siden

#1109:
Jeg vil lade en anden bedømme dette nummer, men sniger lige et WAUV! ind her.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: