Gravatar

#1201 Collateral 14 år siden

#1199: Du siger anti-bush som om det er en negativ ting?

Speciel stemning der er det nummer du har lagt op. De har en meget fed "vibe" eller hvad man nu skal kalde det. Jeg mangler måske en smule mere variation, men tror godt jeg kunne finde på at hører mere, og grundigere, på/fra dem. 7/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1202 filmz-jonasgr 14 år siden

#1198 Det har sikkert været en kæmpehit på Woodstock. Det er i hvert fald et rent syretrip man kommer på med den her sang. Jeg tror i hvert fald jeg skal være i en noget bestemt stemning for at lytte til det. Det er skam et ganske godt nummer. Der er noget af den afslappethed som kendetegner en del af musikken fra den generation og som er ved at blive genopdaget i meget nutidigt musik, især fra Californien. Men det er nok mest stemningen jeg går efter i sådanne numre end selve lyrikken, men det er nok der vil komme når man lytter til det flere gange. 8/10.

Jeg synes simpelthen at det her nummer med The National er en fantastisk sang. Og så er det også rart at se bandet i en afslappet udgave:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1203 Collateral 14 år siden

#1202: Jeg har nu lavet en note på min iPod med bands jeg skal huske at få hørt mere af. På toppen af den liste har jeg skrevet The National. Elsker den faste tromme, jeg elsker vokalen. Man kunne måske ønske mere variation i teksten, men det er måske en stil ting. Fed musik 9/10

Nu skal jeg nok huske at lægge noget op denne gang, beklager at jeg vist fik stoppet tråden tidligere. Her er lidt mere hvor Michael Poulsen fra Volbeat medvirker, men det er dog ikke Volbeat. Er ret vild med både denne sang, og videoen, fordi jeg bare virkelig følte rock'n'roll energi igennem skærmen, og jeg syntes efterhånden det er sjældent jeg overhovedet bliver fastholdt af en musikvideo:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1204 Skeloboy 14 år siden

The National er rigtig, rigtig fedt!
Gravatar

#1205 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg tror også at de er rigtig fede live. Af de billeder jeg har set fra deres liveoptrædener ser det i hvert fald ret intenst ud, på trods af at musikken måske signalerer en mere afdæmpet tone til tider.

Edit: Og forresten, som der også står, så er det en alternativ version. Denne version er faktisk mere rocket end den på albummet.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1206 Lord Beef Jerky 14 år siden

The National er ganske fine live... ikke noget helt fantastisk, men de gør det sgu godt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1207 Antlion 13 år siden

#1203:

Pernille Rosendahls vokal har aldrig sagt mig noget, så Michael Poulsen hjælper en del her. Ellers lyder det rimeligt, både lyriks og instrumentalt. 6/10!

Og nu til et tidligt psykedelisk nummer af Reg Presley, hvilket The Troggs ligefrem ikke er kendt for. Dette nummer har desuden intonation à la Mick Jagger:

[url= Troggs - I Just Sing[/url]
Gravatar

#1208 BN 13 år siden

#1207:

Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal mene om dette nummer. I første omgang tænkte jeg, at det var et ensformigt nummer, og at sangeren ikke ligefrem er den bedste jeg har hørt. Men her bagefter sidder jeg med en positiv følelse, for hvor er den rytme dog utroligt fængende! Og så elsker jeg den typiske 1960'er-sound, som også gør sig gældende her.

6½/10

Jeg ved ikke, hvor mange der i forvejen kender det følgende popnummer, som er skrevet og sunget af Mike Batt:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1209 Muldgraver 13 år siden

#1208

Jeg kendte ikke nummeret i forvejen, men kan godt lide musikken. Jeg har også en pervers nydelse ved 80'er-lyden, må være et brist i barndommen eller sådan noget. Nummeret bliver dog en smule for ensformigt hen imod slutningen, 6/10.


Så er der brutalitet a'la [url= Argerich som fortolker Scarletti - Sonate i d-mol k. 141[/url]
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1210 stoffer 13 år siden

#1209

Det går godt nok stærkt. Kan det passe at det er tiltænkt et Harpsichord? Synes det lyder sådan. Er normalt ikke til klassisk klavermusik, og dette får mig desværre ikke til at ændre holdning. Hende Martha der spiller bokser lige hårdt nok i tangenterne, og synes ærlig talt det er lidt kedeligt, men fordi der tydeligvis ligger nogle evner bag får den 5/10

Og så kan i hygge jer lidt med den her:
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!

Skriv ny kommentar: