Gravatar

#1211 Skeloboy 13 år siden

EDIT: lytter lige til stoffers nummer i stedet :)
Gravatar

#1212 Skeloboy 13 år siden

Hehe, BN...80'erne har ringet. De vil gerne have deres musikstil tilbage...;)

#1210 - det lyder ganske ok. Synes til at starte med, at det lød som en dårligere udgave af Jeff Buckley, men det blev en del bedre, da der kom to stemmer til. Men sangen er alt for lang til tempo og den stil, synes jeg. 6/10

Nu skal vi have noget gammelt hardrock. Lyden skal være sådan, for det er indspillet live.

Gravatar

#1213 Muldgraver 13 år siden

#1210
Jeg ved faktisk ikke med dette nummer, men Scarletti skrev det meste af sin musik til chembalo, så mon ikke. Det egner sig i hvert fald [url=
Martha er i øvrigt min favorit-dominatrix...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1214 Antlion 13 år siden

#1212:

Protopunk i bedste stil! Jeg ligger selv kun inde med netop "Kick Out the Jams", som dog er en klassiker for sig selv. Tyners famøse "kick out the jams, motherfuckers" er og bliver udødelig... 8/10!

Følgende afviger nok noget fra andre indlæg i tråden, da det er en kompilation af forskellige tema melodier fra "The Legend of Zelda"-serien fra 1986-2004, men de er sammensat enestående. Kōji Kondō er ansvarlig for de fleste af kompositionerne.

[url= Legend of Zelda" tema melodier (1986-2004)[/url]
Gravatar

#1215 Sweetiebellefan 13 år siden

Zelda er kongen!
10/10

Så er det Spaniens sang til Melodi Grand Prix 1983.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1216 Skeloboy 13 år siden

#1215 - to ord: pis og lort, 0/10

Nu til Harry Nilsson, som har gjort Withou You populær(det var Badfinger, der lavede numemret først).

Gravatar

#1217 dyg 13 år siden

#1216 - Noget bedre end Mariah's udgave, men sangen siger mig ikke det helt store. Den bliver lidt kedelig og triviel, og så er jeg ikke helt overbevist, når han går op i de høje toner. Men som sagt: Bedre end Mariah! 5/10.

For at vise, at der rent faktisk også er fantastiske numre ved Eurovisionen, så skal vi have denne:
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1218 BN 13 år siden

Skeloboy (1212) skrev:
Hehe, BN...80'erne har ringet. De vil gerne have deres musikstil tilbage...;)


Hehe. Nådada. Der er vist én der KUN har lagt til, når jeg har linket til 80'er-musik, og ikke så meget når jeg har linket til både ældre og nyere musik. ;-)

Nu har 80'erne en stor fordel fremfor f.eks. 00'erne, nemlig at det var et årti der affødte langt flere tidløse, langtidsholdbare pop- og rock-sange end senere årtier har gjort. En del af forklaringen er stærkere melodier, bedre arrangementer, bedre sangere m.m. ... eller måske mere præcist: meget, meget større musikalsk alsidighed på den internationale scene, og fra pladeselskabernes side en langt større vilje til at SATSE.

Det korte af det lange er, at musikken fra dengang stadig dominerer radioen og salgslisterne i stor stil. Noget af denne musik hader jeg og finder for tidstypisk (f.eks. Whitney Houston, Wham, Nena, Prince og Human League) - andet elsker jeg (Simple Minds, Queen, Toto, Talk Talk, The Stranglers, Cock Robin m.fl.), omend jeg foretrækker at håndplukke de bedste numre fra disse kunstnere og bands, fremfor at købe hele albums med dem.

Men bortset fra det, så er mine største favoritter indenfor musikkens verden nogle der haft deres storhedstid eller største succes/indtjening i 1990'erne og/eller begyndelsen af 00'erne (Pink Floyd og Enya), i 1950'erne og -60'erne (Frank Sinatra, Duke Ellington og Elvis Presley).

Dertil kan føjes Johann von Strauss (den Yngre), Mozart, Vivaldi, John Barry og Vangelis.

For mig er det meningsløst at fokusere på, HVORNÅR noget bestemt musik er fra - dette er jo ikke afgørende for kvaliteten, vel? Den bedste musik bliver spillet både 10, 20, 30, 50 og 100 år efter at den blev komponeret og publiceret. Her kan nævnes alt lige fra Mozart og Strauss til Elvis, Sinatra og The Beatles og videre frem til ABBA, Bee Gees og Pink Floyd, samt George Michael ... for nu at nævne noget af alle tiders bedst sælgende musik.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1219 Skeloboy 13 år siden

#1218 - hehe, det var satme en lang post til en lille sjov kommentar :)
Gravatar

#1220 Collateral 13 år siden

#1218: Hvor har du ret.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: