Gravatar

#1231 NightHawk 13 år siden

# 1230 -

Det var satme et fedt nummer. Godt med power på i starten, (elsker trommerne), og til sidst i sangen og indimellem så en del, hvor det skifter over i lettere storladen melankoli uden, at det på nogen måde bliver for meget. Simpelthen perfekt udført og en klar 10/10.

Nu til et ret nyt band som jeg er begyndt at lytte en hel del til på det sidste. Duoen består af Brian Burton, også bedre kendt under kunstnernavnet Danger Mouse, og James Mercer som til daglig slår sine folder i indie-rock bandet "The Shins". Til sammen kalder Burton og Mercer sig "Broken Bells", og det er der kommet et ganske interessant projekt ud af. Her skal vi høre en af de, i mine ører, bedste sange fra debut-albummet. :



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1232 Collateral 13 år siden

#1231: Under introen sad jeg og frygtede nummeret, men jeg blev faktisk positivt overrasket da vokalerne(?) kom på. Interessant vokalmelodi, bakket op af et skævt underlag, der bevæger sig igennem en del forskellige instrumenteringer, hvilket giver en fin variation. 5/6 (fordi nummeret trods alt mangler det sidste for at få mig til at lette fra jorden i musikalsk glæde)

Her en fantastisk sang, som næppe behøver nogen introduktion:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1233 Skeloboy 13 år siden

#1232 - hmm...er det ikke forkert af Youtube-posteren at kalde det for en Queen-sang?...Selvom den selvfølgelig er lidt tricky.
Gravatar

#1234 dyg 13 år siden

#1233 - Hvorfor?

Brian har skrevet den tilbage i 80erne, Freddie lægger vokal til og den er udgivet på Made In Heaven skiven, der er et Queen-album på trods af udgivelsen efter Freddies død.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1235 Skeloboy 13 år siden

#1234 - men det er da Brian May, der synger den også?

EDIT: et hurtigt kig på wiki siger, at det er en Brian May-solo sang, men også en Queen sang med Mercury som forsanger på Made In Heaven...som så er to forskellige versioner.

Jeg er også helt sikker på, jeg har set den mange steder som Brian May - To Much Love Will Kill You
Gravatar

#1236 dyg 13 år siden

Så vidt jeg husker har Brian senere udgivet flere af Queens sange i egne versioner. Han har trods alt skrevet en god bunke af Queens sange, så han er vel i sin gode ret til det.

Men så vidt jeg ved er nummeret skrevet og indspillet mens Queen stadigvæk var sammen, med henblik på en Queen-udgivelse.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1237 Sweetiebellefan 13 år siden

#1232

Queen styrer. 6/6

Så er det Måns Zelmerlöw.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1238 Skeloboy 13 år siden

Den må en anden tage...gider ikke give karakterer til flere mgp-sange...
Gravatar

#1239 Collateral 13 år siden

#1237: Endnu en sang der lider under den misforståelsen at et insisterende beat kan redde alt. Elendigt nummer. 0/6.

Nu et nummer af en helt anden musikalsk dybde, den tidligere System sanger har til dels gjort op med sin metal baggrund, og gør på sit nye album meget ud af symfoniske arrangementer, mixet med elektroniske elementer. Her er en af de sange på albummet der er mest lettilgængelige, og har et super catchy omkvæd:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1240 Collateral 13 år siden

#1235: Da jeg hørte den første gang var det med May på "Freddie Mercury Tribute" DVD'en, men jeg syntes udgaven med Mercurys vokal er bedst.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: