Gravatar

#1321 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg tager den, fordi jeg tydeligvis er den eneste på filmz med nosser!

#1316 Jeg er helt tosset med QOTSA's 3 første albums, men som rigtig mange rockbands, har de et enormt problem med at lave spændende musik efter det store gennembrud. Hele Lullabies To Paralyze har, som titlen egentlig også refererer til, en paralyserende effekt - blot i en langt mere negativ retning end intentionen var. Personligt havde jeg svært ved at genkende den nerve, der førhen gjorde QOTSA interessant for mig. Little Sister er muligvis den bedste sang på det album dog, selvom jeg finder den konsekvente koklokke en anelse irriterende. Heldigvis er omkvædet en del mere catchy end verset, hvilket løfter helheden en anelse op, men selve guitaren er ligeså uinspirerende som hvad The Edge har kunnet præstere det seneste lange stykke tid, og opbygningen af nummeret er mildest talt forudeligeligt og kedeligt. 5/10 må den få.

Nu prøver jeg lige med noget, der sikkert vil blive hadet: [url= Banana![/url]
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1322 Muldgraver 13 år siden

[quote=Antlion (1313)]Interessant sammenligning. Hvad synes du i så fald om [url=

Jeg er meget begejstret for nummeret. Bowie demonstrerer, ganske som hvad jeg ellers har hørt fra ham, et mesterligt overblik over hvordan musikken (som jeg finder let tilgængelig) umiddelbart kan fremstå både enkel og overskuelig, men viser sig at være et væld af finurligheder og lag-på-lag-sammenfletninger tillige med flot, flot lyrik. Ikke at jeg har tolket meget i hans tekstuniverser (noget jeg generelt ikke-gør for meget), det har mest været forbløffelse i øjeblikkets høren ordmesterierne. Hvis jeg dog umiddelbart skulle give et bud, skildrer han et paradigmesammenstød mellem traditionel opfattelse af frihed og værdighed og så den nye tids opfattelse.

Hvad mener du om nummeret?

Bare-sådan-lige-basalinfo: Jeg kender ikke Bowies tre første plader, men fra Honky Dory og spredt fremad i tiden, inklusive hans to seneste(/sidste?) plader. Musikalsk vil jeg nok sammenligne ham med J. S. Bach, som ved første lyt virker både utrolig simpel og kompleks, hvilket også viser sig at være tilfældet, hvilket er sjældent genialt.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1323 Collateral 13 år siden

#1321: Well du har haft lagt langt værre op, men ikke desto mindre finder jeg vokalen ret mystisk, og ved ikke rigtig om bandet ønsker at blive taget seriøst. Hvis ikke det er tilfældet kan jeg godt se humoren i det, og kan godt hører at de ikke er fuldstændig melodisk tabt bag en vogn, men still: 3/10

Mine forældre hørte meget dansk musik da jeg var lille, og derfor er der meget af det jeg ikke kan lytte til, men en der har hængt ved er Kim Larsen, der når han er bedst kan være poetisk og/eller ligefrem revsende, her er dog et nummer som falder under den første kategori (poetisk):
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1324 Sweetiebellefan 13 år siden

#1323

Kim Larsen styrer.

10/10

Så er det Sylt Finest Lounge.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1325 Lord Beef Jerky 13 år siden

#1323 Der er da bestemt humor i Melt Banana, de er jo japanere for helvede!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1326 Collateral 13 år siden

#1325: Heldigt. Jamen så forstod jeg som sådan godt humoren i det. Men holder stadig fast i karakteren, da jeg aldrig kunne finde på at sætte mig til at hører dem.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1327 Batsy 13 år siden

1324# naaah boring 3/10
det her er et mesterværk i rock n rolls historien

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#1328 Collateral 13 år siden

#1327: Der er nok ikke så meget at diskuterer nej 9/10

De herre - det er tilladt at kaste hovedet lidt rundt til dette nummer:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1329 Lord Beef Jerky 13 år siden

#1328 Haha, gode gamle Dez... jeg hørte sateme meget Coal Chamber back in the days, og jeg anser det stadig som et af de eneste nu-metal bands, der stadig er værd at lytte til (sammen med Deftones og Human Waste Project). DevilDriver har aldrig rigtigt bidt sig fast hos mig, men det har sgu sine kvaliteter... Dez for one er jo genial! Når han ikke lyder pissesej, så lyder han pissesjov, så det er en win/win situation. Nummeret her har dog endnu engang givet mig blod på tanden, selvom det falder lidt fra hinanden i C-stykket. 6/10.

Nu til noget helt andet [url= Radley![/url] Er lidt usikker på om jeg allerede har postet den.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1330 I.F.F. 13 år siden

Ganske horribelt 2/10

lidt oldschool

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?

Skriv ny kommentar: