Gravatar

#1341 Batsy 13 år siden

1340# Den har dog en af de bedste slash solo sammen med dont cry, og november rain 8)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#1342 BN 13 år siden

#1340:

Hiphop er i mine øjne ikke andet eller mere end smarte, tomme attituder sniksnakket af en flok åh så "cool", sommetider vrede, unge mænd - i dette tilfælde til en rytme, der lyder som Kraftwerk på en dårlig dag i studiet. 3/10

Nej, så foretrækker jeg noget melodiøst sunget af en sanger, som de færreste sangere idag kan matche:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1343 filmz-jonasgr 13 år siden

På nogle steder, lyder det næsten som Bowie. Det er jo så en ganske god ting og det er også de passager der fungerer bedst. Jeg kan lide den form for elektronikmusik som Depeche Mode står for. I dette nummer mangler der den råhed som jeg synes at Depeche Mode ofte står for også på deres mere melodiøse numre. Så på den måde er det ikke et nummer der hænger ved. 5/10.

Jeg tager et nummer med et band som nogle nok vil kalde "old school" rock, hvad enten det så er.

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1344 Sweetiebellefan 13 år siden

Ren 80er nostalgia.

10/10

Mere 80er hit med Laurie Anderson.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1345 I.F.F. 13 år siden

Laurie Anderson 10/10



When i let you down

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#1346 BN 13 år siden

jonasgr (1343) skrev:
På nogle steder, lyder det næsten som Bowie. Det er jo så en ganske god ting og det er også de passager der fungerer bedst. Jeg kan lide den form for elektronikmusik som Depeche Mode står for. I dette nummer mangler der den råhed som jeg synes at Depeche Mode ofte står for også på deres mere melodiøse numre. Så på den måde er det ikke et nummer der hænger ved. 5/10.


Måske misforstår jeg dig, men det lyder vitterligt det som om du tror, det var Depeche Mode. Det var det ikke - det var derimod det tyske band Alphaville, som spillede en helt anden slags musik end Depeche Mode. Alphaville spillede blød, romantisk, ofte klassisk inspireret popmusik.

Hvis man hører det pågældende nummer med Depeche Mode-filter på, kan jeg godt forstå, man ikke synes, det passer ind Depeche Mode's stil ... hvilket det altså overhovedet heller ikke skulle. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1347 filmz-jonasgr 13 år siden

#1346 Nej jeg regnede skam ikke med at jeg skulle høre Depeche Mode. Jeg kender godt til Alphaville og deres sanger. Jeg brugte blot Depeche Mode for at forklare hvilken type for elektronisk musik jeg godt kan lide. I starten er der faktisk også lidt Bowie over nummeret eller i hvert stemmen. Jeg er ikke så meget til det alt for polerede elektroniske musik, som der desværre er en del af 80ernes toner der er.

Nå jeg kan også ligeså godt tage sangen i 1345 med og sige at det bestemt ikke er noget jeg synes er godt. Det er 80er disco (ikke fordi der som sådan er noget i vejen med musik fra 80erne) og noget jeg mest af gerne vil glemme. 2/10

Det her er jo nok egentlig noget musik jeg ikke burde høre, men jeg kan rigtig godt lide forsangeren.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1348 stoffer 13 år siden

#1347 - Jeg har det på samme måde. Jeg har det ekstremt svært med musikken og genren generelt, men hun synger sgu godt og jeg kan nok ikke sige mig helt fri for et lille crush. Dog reder hun altså ikke denne sang, men hun får da hevet den op på 3/10.

Så skal vi til en af mine helt store lidenskaber. Jeg ville gerne have smidt Black op, men den findes tilsyneladende kun i live-udgaver på Youtube. Så får i Do The Evolution i stedet.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#1349 BN 13 år siden

jonasgr (1347) skrev:
#1346 Nej jeg regnede skam ikke med at jeg skulle høre Depeche Mode. Jeg kender godt til Alphaville og deres sanger. Jeg brugte blot Depeche Mode for at forklare hvilken type for elektronisk musik jeg godt kan lide. I starten er der faktisk også lidt Bowie over nummeret eller i hvert stemmen. Jeg er ikke så meget til det alt for polerede elektroniske musik, som der desværre er en del af 80ernes toner der er.


Okay. Men det var fordi du ikke nævnte Alphaville ved navn og så ovenikøbet skrev: "I dette nummer mangler der den råhed som jeg synes at Depeche Mode ofte står for". :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1350 Antlion 13 år siden

#1348:

Fedt nummer, der viser teknologiens forrådnelse af vores verden, uden at det bliver for sentimentalt. 7/10!

Nu hvor Foeller synes, at "Babe O'Riley" er et af The Who's bedste numre, vil jeg nu linke til en af mine absolutte favoritter fra dem, som desuden er en af de bedste rock kompositioner nogensinde efter min mening:

[url= Who - I Can See for Miles[/url]

Skriv ny kommentar: