Gravatar

#1351 MMB 13 år siden

#1350

Så vil jeg da også have lov at anmelde denne, og den ligger også helt i toppen af The Who sange, og på trods af den ikke helt er på niveau med Baba O'Riley, så er det stadig et fantastisk nummer. I Can See For Miles er en af de sange, som er med til at cementere Keith Moon's status som en af de bedste trommeslagere nogensinde, og hans trommespil er absolut i top. Da denne sang blev udgivet, var den noget af det tungeste, som var på dette tidspunkt, og selvom sangen med nutidens øjne kan virke næsten "blød", så er det ikke desto mindre et mesterværk, hvor alt går op i en højere enhed. Især introen skal fremhæves, da den på smukkeste vis bygger op til verset. The Who er uden tvivl et af de bedste bands nogensinde, og jeg er meget glad for at have set dem live, omend Roger Daltreys stemme ikke er, hvad den har været.

Så er det tid til Porcupine Tree med Blackest Eyes:
Gravatar

#1352 stoffer 13 år siden

#1351 - Dejlig intro der indleder nummeret perfekt. Trommer spilles esktremt habilt, og teksten står i dejlig kontrast til et nummer der ellers kunne misforstås som værende en smule fesent. Guitarene i de hårde stykker undgår elegant de fleste rock-clicheer. Hver gang jeg når at tænke "det har man da hørt en milliard gange før", skifter de og overrasker på det herligste.
7/10

Så skal vi have et kort nummer af Mr. Cash:
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#1353 Skeloboy 13 år siden

#1352 - Det nummer der gav mig gåsehud! 10/10

American Recordings er en af musikhistoriens helt store genistreger.

I anledningen af et lille Facebook-event, SLAYER appreciation day!, så skal vi sgu da have noget Slayer :)

Og hvorfor ikke tage deres første sang fra deres første album:

[url= School death metal![/url]
Gravatar

#1354 Sweetiebellefan 13 år siden

Slayer rykker!

10/10

Her det Volkolak fra Rusland.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1355 Antlion 13 år siden

Fordrukken folke(vikinge)-metal fra Rusland er ikke den store interesse af min, men det lyder så sandelig også forfærdeligt. 3/10!

Og nu til epilogen fra Delerues overdådige soundtrack til Truffauts "Les Deux Anglaises et le Continent":

[url= Delerue - Les Deux Anglaises et le Continent: L'épilogue[/url]
Gravatar

#1356 MMB 13 år siden

#1355

Indtil 1:25 synes jeg det virker rodet, og sangen gør mig irriterende anspændt, men derefter bliver det ganske hæderligt, og sangen bliver dejlig afslappende. Det er dog ikke en melodi, som kan få mig helt op at ringe, men udmærket er det da.

6/10

Så er det tid til en af sidste årtis bedste sange, nemlig LCD Soundsystem, som jeg havde fornøjelsen af at se på Roskilde Festival i år:
Gravatar

#1357 stoffer 13 år siden

#1356 - Det er jo en helt fantastisk sang. Jeg så også dem/ham (?) på Roskilde i år. Det var en af de bedste fester jeg nogensinde har oplevet på en festival. Nuff said, 10/10.

Apropos koncerter der er mere fest end egentlig koncert, var jeg inde at se Balkan Beat Box i lørdags og både BBB og Analogik (der varmede op) gjorde det helt ekstremt godt. Derfor skal vi høre Balkan Beat Box:
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#1358 filmz-jonasgr 13 år siden

#1357 Troede lige at det var bæveren som var på spil, hvilket det så ikke er kan jeg se. Jeg tror godt at de kan være ganske sjove at følge og der er da også mere rytmik i det end noget af det musik grand prix der før har været. Til tider lidt Beirut i det, men så åbner de munder hvilket de helst ikke skal gøre. 3/10.

Jeg synes at dette her nummer med Crystal Castles og Robert Smith er rigtig flot og godt.

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1359 NightHawk 13 år siden

# 1358 -

Det er jeg helt enig med dig i. Synes mixet af Robert Smiths vanlige sorgfulde stemme, og så det mere up-tempo dance inspirede musik fra Crystal Castles klær hinanden rigtig godt. Har hørt sangen et par gange og har besluttet mig for at gi' den, 8/10.

I anledning af at julen snart nærmer sig, så synes jeg at vi skulle høre en af de gamle klassikere. Her i en udgave sunget af den skønne Amy Grant :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1360 Sweetiebellefan 13 år siden

#1359

En klassiker.

Så er det Dune der synger Queen med orkester.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: