Gravatar

#1421 Skeloboy 13 år siden

#1420 - fedt! Det er dog ikke mit favoritnummer fra den plade - som jeg betragter som hans suverænt bedste. Faktisk synes jeg det er den "dårligste" på cd'en...så jeg kan kun give den 8/10 :)

Endnu en sang fra mesteren:
Gravatar

#1422 Antlion 13 år siden

Ilsø (1420) skrev:
Tror man skal være på syre eller lignende for at sætte pris på det. (imho)


Dårligt argument.

#1421:

Ikke det fedeste, de har har lavet, men uden tvivl interessant. Jeg er dog mere til numre á la "Ain't Gonna Rain Anymore" fra det album. 7/10!

Og nu til et nummer, som Ilsø muligvis først værdsætter, når han er på syre:

[url= Joe and The Fish - Bass Strings[/url]
Gravatar

#1423 I.F.F. 13 år siden

#1422 Det er første gang jeg hører dette nummer, jeg synes det er superfedt jeg er en sucker for orglet. 10/10

der er ikke mange af de kunstnere jeg lyttede til i 90erne som jeg stadig gider, men Anthony Rother er en af undtagelserne.

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#1424 chronaden 13 år siden

#1422

Der fik jeg pisset lidt på din sukkermad hva? :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1425 Skeloboy 13 år siden

#1423 - synes det er et stressende og irriterende nummer...2/10

Jeg kan ikke udstå Saybia, men jeg må sige, at jeg synes Søren Huus' nyeste soloplade er ganske genial. Helt ufattelig tragisk.

Gravatar

#1426 Antlion 13 år siden

Ilsø (1424) skrev:
#1422

Der fik jeg pisset lidt på din sukkermad hva? :P


Egentlig ikke. Jeg syntes bare, at det var et ekstremt dårligt argument. :)

#1425:

Jeg bryder mig heller ikke om Saybia, og synes faktisk, at Søren Huss' stemme lyder meget bedre på dansk. Nummeret er arrangeret på en sær opløftende instrumental, mens teksten er utrolig mørk. Udmærket. 7/10!

Og nu til en klassiker af Roxy Music, hvor Brian Eno skabte en yderst foruroligende sound:

[url= Music - The Bogus Man
Gravatar

#1427 Skeloboy 13 år siden

Søren Huss rant on:

#1426 - baggrunden for sangen(eller hele cd'en) er jo så hans kærestes død. Der er et par gribende og tragiske tekster på CD'en(alle citater er fra forskellige sange):

"Hvad er det der sker? Vi stod jo lige her, blomstrende smuk og lykkelig så du på mig midt i et kys. Lad mig gå planken ud, følge min længsels bud"

"Så stille, at jeg kan mærke et savn, så stille her i dødens triumferende favn, så stille ved graven, der bærer dit navn"

"Jeg har forseglet en kiste med had, jeg har forseglet en kiste med skyld, jeg har forseglet en kiste med mord"

"Sikke en smuk fodgængerovergang, jeg tror jeg lægger mig på tværs og venter på, at den helt rigtige glemmer at stoppe op"

"Det er muligt det sker, at en kvinde en dag finder vej til mit hjerte, til et sted dybt i mit indre nær den kilde, der udsprang af dig. Men jeg kan mærke tiden gå, selvom den synes at være gået i stå. Jeg kan se alting gro omkring mig, må se det gro uden dig"

"Uden tro, uden håb og et hjerte, der skriver: "jeg kan ikke mer, jeg tror, jeg bliver liggende her"

"En dag så går jeg ud med glæde mod den uendelig ro, op over livets vande ad den allersidste bro - i ånden...til dig"

Og så en enkelt lille hyldest til datteren, som overlevede:

"Gennem mit sinds labyrinter af tilgroede stier, ud af sorgens smertende vidder, jeg finder vej til dig - dejlige, dejlige datter"

Det er ikke superlyrik(dog bedre end mange andre danske kunstnere), men når man kender baggrunden, så er det hudløst ærligt og dybt, dybt tragisk. Fik en stor klump i halsen, da jeg hørte hele cd'en igennem i går.

/Søren Huss rant off
Gravatar

#1428 Collateral 13 år siden

#1426: Det er et super fedt nummer. Herlig skævt og jeg er absolut vild med den quirky lyd nummeret besidder. Især de små indspark af saxofon er super fedt. Jeg er dog nødt til at sige at jeg er lidt i tvivl om hvorvidt nummeret har brug for næsten 10 minutter at udfolde sig over. Og tro mig, jeg kan snildt lytte til et nummer der er langt, så det er ikke det der er i vejen, men jeg føler bare at der er meget tomgang i meget lange dele af sangen. I mine øre kunne nummeret godt have været halveret. Derfor 5/10

En ny udgave af det klassiske nummer "You Really Got Me";
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1429 Sweetiebellefan 13 år siden

#1428

Overvurderet old shool 6/10

Ofra Haza - Chai fra 1983.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1430 Skeloboy 13 år siden

#1429 - filmz absolut værste musiksmag...det er sidste gang, jeg gider bedømme et af dine numre...-87000/10000

En af mine venners gymnasie(og et par år efter)-band:



Skriv ny kommentar: