Gravatar

#1441 Skeloboy 13 år siden

[url= lige linket igen[/url]
Gravatar

#1442 Slettet Bruger [793357783] 13 år siden

Jeg kan langt bedre lide ham her end på Saybia, hvor jeg i sidstnævnte syntes det blev lidt for klynkende. Jeg kan også godt høre og mærke at det er en personlig sang og den bliver også fremført således. Det er dog også en ret trist sang, forstået på den måde at det er et noget tungt nummer at komme igennem. Jeg blev ikke på den måde rørt over nummeret, som dog er et ganske fint nummer. 5/10.

Jeg tager et nummer i en lidt anden boldgade og en kunstner som vel også kan siges at have skiftet stil.
Hun hedder Lykke Li:
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#1443 dyg 13 år siden

Jeg har hørt nummeret en del gange før, da jeg er ganske glad for den kære og smukke Lykke. Hun er fast inventar på mine iPods og på min youtube playlist, Get Some er ikke mit favoritnummer (der skal vi nærmere over i Little Bit), men det er et super velklingende nummer, der giver mig lyst til at bevæge mig. 4/6

For kort tid siden stødte jeg på CocoRosie, og i dag faldt jeg så over et nummer med dem og Antony:
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1444 stoffer 13 år siden

Antony er jo altid en fornøjelse at lytte til. CocoRosie er nyt for mig, men jeg er bestemt interesseret. Nummeret her er ekstremt dejligt, og det pynter gevaldigt at det ikke er så poleret. 9/10

Nu skal vi have et mashup af to af verdens (objektivt set) fedeste numre. Men fungere de også sammen?
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#1445 Skeloboy 13 år siden

#1444 - lidt rodet, men faktisk er det lykkedes ganske godt. Det var klart bedst i starten, men jo flere instrumenter, der kommer til, jo mere forvirrende og rodet bliver det. Men generelt ganske godt, 7/10

Nu til en guitar-classic, en sang fra rockens storhedstid, live fra højdepunkten af 60'ernes hippiebevægelsen...og generelt en af de bedste guitarister all-time :)

Gravatar

#1446 NightHawk 13 år siden

# 1445 -

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at han er en fremragende guitarist og det er da også hans soloer der trækker det her nummer op. Ellers synes jeg godt nok, at sangen har nogle store perioder, hvor det føles ekstremt ensformigt og blot synes at køre rundt i samme rille, og jeg sad faktisk og halvkedede mig lidt under de 10 min., 6/10.

Nu snupper jeg en sang med et af mine danske yndlingsbands Moi Caprice :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1447 chronaden 13 år siden

Må indrømme jeg aldrig har hørt om dem før :P
Men et hurtigt wiki-opslag fortalte mig de har eksisteret siden 1993 o0

Syns der var lidt brit-pop over det, ved ikke helt, indie er vel den bedste betegnelse når man ikke rigtigt kan sætte foden på det? :]

Anyways.. nemt og behageligt, dog ikke lige noget ville sætte på frivilligt, da det simpelthen kedede mig i længden :>, 6/10


Snupper en video med Emily Wells, en tøs jeg lige har "fundet" i min evindelige youtube søgen, en herlig lille tøs der også kører på indie toget, en fusion mellem klassisk og hiphop tilsat en næsten folk-agtig vokal, svært at beskrive, skal opleves.
Jeg blev ihvertfald blæst omkuld så herlig jeg syns hun er!

Symphony #6: Fair the Well & the Requiem Mix
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1448 I.F.F. 13 år siden

#1447

superfedt må jeg sige, men jeg stod af ved vokalen, kan slet ikke tage den skabede bjørk-agtige vokal.

8/10 før vokalen 2/10 for vokalen alene, kombinationen 5/10



double rainbow

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#1449 Antlion 13 år siden

#1448:

... 1/10!

Min kommentar er ligeså fyldestgørende som ovenstående nummers komposition.

Og nu til Michael Nyman:

[url= Nyman - Apri le coscie, acciò ch'io vegga bene[/url]
Gravatar

#1450 Collateral 13 år siden

#1449: Wow. Ord som storladent, mørkt og smukt falder mig ind, men er samtidig ikke rigtig beskrivende. Jeg er dybt overvældet. Jeg læste lige lidt om det, og uden at forstå et ord af lyrikken, kan man virkelig fornemme en slags skævhed i melodien i forhold til teksten. Det skaber simpelthen både mørke og al den sex der tilsyneladende synges om. 10/10.

Her et andet smukt, omend noget mere simpelt, nummer:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: