Gravatar

#1451 NightHawk 13 år siden

# 1450 -

Et rigtig hyggeligt og meget smukt nummer fra Agnes Obel, som jeg desværre har hørt alt for lidt af. Det kan godt være det er meget enkelt opbygget, men det gør nu ikke mig noget i dette tilfælde, og omkvædet er jeg ret vild med. 8/10

Nu snupper jeg en af mine yndlingssange fra mine to canadiske peeps :)



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1452 Collateral 13 år siden

#1451: Hele hendes plade er anbefalelsesværdig. Super stemningsfyldt, og meget inspireret.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1453 dyg 13 år siden

Ang. Agnes Obel, så er jeg også imponeret. Jeg opdagede hende i første omgang på Le Hiboo, hvorfor jeg så troede, at hun var fransk (selvom hun i videoen tæller for på dansk..).
Sikke en positiv overraskelse jeg fik, da jeg opdagede, at stjernefrøet var dansk!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1454 Antlion 13 år siden

#1451:

Arrangementet af vokalafslutningerne irriterer mig, men ellers er der en tiltalende livlig melankoli over musikken, som er svær at beskrive. 7/10!

Og nu til et T.S.O.O.L.-nummer der netop har opnået fornyet popularitet via det nyeste afsnit af "Californication":

[url= Soundtrack of Our Lives - Second Life Replay[/url]
Gravatar

#1455 NightHawk 13 år siden

# 1452 & 1453 -

Har lige læst et par anmeldelser af hendes album, som var meget positive, så det skal jeg da ha' bestilt hjem til samlingen med det samme. :)


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1456 Antlion 13 år siden

Bump.

[url= Soundtrack of Our Lives - Second Life Replay[/url]
Gravatar

#1457 Skeloboy 13 år siden

#1456 - det er sgu rigtig fedt. Elsker numre, der bygger sig op til et klimaks på den måde.

Er det, det rigtig cover? Det er godt nok gustent :)

8/10 til det

Nu til en af favoritterne:

Gravatar

#1458 Antlion 13 år siden

Skeloboy (1457) skrev:
Er det, det rigtig cover? Det er godt nok gustent :)


Jep, det er det originale cover. Det er nemlig ret foruroligende, i særdeleshed med albummets indhold.
Gravatar

#1459 Collateral 13 år siden

#1457: Det var sgu egentlig ganske fornøjeligt at lytte til. Jeg kan ikke sige så meget, da jeg ikke synes det var helt overvældende, men bare ganske udemærket. 5/10

Følgende er en ret fed sang, fra et af de bands jeg har lyttet allermest til. Ignorer blot videoen, den er en ret plat sammenklipning af random klip fra gyserfilm:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1460 Slettet Bruger [793357783] 13 år siden

#1459 Egentlig et ganske typisk New Wave nummer, med en dyb stemme hen af Ian Curtis. Jeg synes dog at nummeret er monotont i lydbilledet, som mest af alt består af Elfmans stemme og et par synthesizere. 4/10.

Han er gået fra at være ukendt til at blive spillet meget i radien, også i DK. Så der er nok en del der allerede har hørt nummeret.
Men her i hvert fald James Blake (og nej det er ikke ham tennisspilleren). Det er i øvrigt et cover af et Feist, for dem som ikke skulle være klar over det:


Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: