Gravatar

#1461 Chili bom bom 13 år siden

#1460
Rigtig godt nummer - hyggeligt og stemningsfuldt :) Jeg har ikke hørt om ham før, men vil da undersøge sagen nærmere - 8/10.

En veninde af mig lagde denne video på facebook forleden og siden har jeg ikke kunne få den ud af hovedet. Første gang jeg hørte den synes jeg den var lige simpel nok...men nu kan jeg ikke lade være med at have den kørende...om det er det franske eller tempoet der gør det underholdene for mig kan jeg ikke bestemme mig til.
:
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#1462 Collateral 13 år siden

#1460: Stemmen og teksten er dominerende ja, men det anser jeg som et plus i det der tilfælde :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1463 NightHawk 13 år siden

# 1461 -

Hehe, ja altså selve videoen er sgu meget underholdende og man må da ta' hatten af for, at de har modet til at spankulere rundt i ingenting ved højlyds dag. Men når det så også er sagt, så er musikken ikke ligefrem helt oppe og ringe for mit vedkommende. 5/10 :)

Nu skal vi ha' fat i et nummer fra et band, hvor John Lennons søn udgør den ene halvdel af duoen. Så dem for nylig i Conan O'Briens nye, og iøvrigt fremragende talkshow, hvor der bare var et eller andet fascinerende ved deres lyd. Det er helt afgjort et band, jeg skal begynde at høre mere med. Her får i den første sang fra debutalbummet :



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1464 Antlion 13 år siden

#1463:

Umiddelbart lyder det ret godt, hvor det lyriske dog har sine repetitive banaliteter. Sean Lennons vokal har ligheder med Johns, hvilket både er et kompliment og ankepunkt. 7/10!

Og nu til den første fase fra "Voyage 34" af Porcupine Tree. Et hommage til LSD og ikke mindst Pink Floyd:

[url= Tree - Voyage 34: Phase I[/url]
Gravatar

#1465 Antlion 13 år siden

Bump.

[url= Tree - Voyage 34: Phase I[/url]
Gravatar

#1466 NightHawk 13 år siden

# 1464 & 1465 -

Det var godt nok et meget langt og eksperimenterende nummer, der var pænt monotomt i første halvdel. Så cirka midtvejs efter hovedpersonen Brian har taget en pause oven på sit syretrip, ja så sker der lige pludselig ting og sager med bl.a. et kæmpe løft på guitarsiden. Selv om det i perioder var et ganske fascinerende stykke musik, lander jeg dog i sidste ende på, 6/10.

Nu snupper jeg en absolut yndlings-sang fra et af de bedste rockbands i verden :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1467 Muldgraver 13 år siden

#1466
Muse er sjovt nok og der er gang i den og musikken er velkomponeret og med fikse finurligheder. Men musikken siger mig stadig ikke synderligt, der er bare noget over lyden som jeg finder for let og næsten fjollet. Og så minder Bellamys vokal mig stadig for meget om Thom Yorkes, men uden at have samme følelsesmæssige tyngde: 5/10

Til bedømmelse nu:
[url= - Love Will Save You[/url]
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1468 Antlion 13 år siden

Udmærket nummer fra et godt album. Swans behøver ikke at forvrænge deres musik, således det bliver hårdt og mørkt. Nej, det ordner perkussionen og vokalen upåklageligt. Lyrikken er lidt påklistret i dens længsel efter meningsløsheden forløsning, men fungerer ikke desto mindre som klang. 7/10!

Og nu til et gotisk soundtrack fra en mesterlig klassiker af et spil:

[url= Uelmen - Dungeon[/url]
Gravatar

#1469 Skeloboy 13 år siden

Tjo, det er vel et meget fedt soundtrack. Men som et stykke musik taget ud af kontekst holder det ikke, med mindre det var en intro til en metaludgivelse

5/10

[url= - Veritas[/url]
Gravatar

#1470 Slettet Bruger [793357783] 13 år siden

#1469 Jeg blev egentlig ret overrasket over dette nummer. Jeg kender ikke bandet, men slog dem op wiki og fandt ud af at det er en art metal. Så mine forventninger var at der på et tidspunkt ville komme en eller anden skrigehals (ikke at alt inden for disse genrer er således, men nu har jeg jo hørt nogle af dine sange før :)), men det skete aldrig. I stedet er det faktisk et ganske stille og afslappende nummer, hvor jeg egentlig ikke behøver og sidder med angstfølelse for at der er en der vil smadre mine trommehinder. Så det er vel til en 7/10.

Dette band kan jeg godt lide for deres dejligt hypnotiserende og afslappende lydbillede. Der er tale om Panda Bear:
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: