Gravatar

#1481 Antlion 13 år siden

#1479:

Okay.
Gravatar

#1482 ksaku 13 år siden

korrekt.


kommentar til #1478

Jeg kender kun roxy music ud fra navnet, kan ikke nævne et eneste nummer, men hvis dette er standarden, så burde jeg opstøve noget mere.

Et smut forbi luxembourg
Gravatar

#1483 Lord Beef Jerky 13 år siden

#1482 Kan sagtens se ideen med det meditative og melankolske i det nummer, men det fungerede bare ikke for mig. Guitaren virker irriterende, opbygningen en anelse for pompøs for min smag med et keyboard der ligger ofr højt i mikset og en vokal der konstant stiger. Men sådan er det så forskelligt, hvad der rammer os jo. 4/10.

"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1484 BN 13 år siden

#1483:

Umiddelbart var der noget fængende ved nummeret, men i længden bliver bare det for ensformigt og kedeligt. Og den der sound, hvor det lyder som om de står inde i et køkken eller en dagligstue, er heller ikke nogen god idé. 4/10

Men nu vil jeg se at komme hjem på en eller anden måde:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1485 Antlion 13 år siden

ksaku (1482) skrev:
men hvis dette er standarden, så burde jeg opstøve noget mere.


Det er standarden. Den ideelle introduktion er naturligvis debutalbummet, hvor "If There Is Something" i særdeleshed har opnået ny popularitet i de sidste par år.

Ellers vil jeg også anbefale Brian Enos musik, mere specifikt albums som "Here Come the Warm Jets", "Taking Tiger Mountain (By Strategy)", "Another Green World" og "Before and After Science", hvis du kan lide Roxy Musics "sound".
Gravatar

#1486 ksaku 13 år siden

#1485 jeg kender godt eno, dog udelukkende hans ambient albums.
Gravatar

#1487 Antlion 13 år siden

ksaku (1486) skrev:
#1485 jeg kender godt eno, dog udelukkende hans ambient albums.


Der har han også lavet mange flere plader, men Art Rock tiden var efter min mening hans karrieres absolutte højdepunkt, og "Taking Tiger Mountain (By Strategy)" er et af de bedste albums nogensinde!

#1484:

Jeg var noget gladere for "That's Someone You Never Forget", men Elvis' vokale ekstasis er der selvfølgelig stadigvæk. Udmærket. 6/10!

[url= - Taxim[/url]
Gravatar

#1488 Batsy 13 år siden

1487# Ikke min smag og lidt for lang uden nogen tekst. 4/10





Den giver mig lyst til at se dem igen,
Det en rigtig god sang og den rammer mig dybt især vis man er fan af triologien. Vis jeg havde allerede fået en klump i halsen der hvor frodo siger farvel og sådan. Derefter kommer rulleteksterne med de smukke tegningere af skuespillerne og den smuk sang så kan man ikke knibe en tåre os vis man høre efter hvad teksten siger.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#1489 BN 13 år siden

#1488:

Helt enig. Det ER et smukt og rørende nummer, omend jeg normalt kun hører det den ene gang om året hvor jeg plejer at gense trilogien. Jeg foretrækker det i den sammenhæng, det her er brugt, nemlig sammen med de billeder og den rolleliste, du selv nævner. 8/10



http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1490 Collateral 13 år siden

#1489: Stærk spansk flavour med masser af sol i. Også meget stille og roligt, og kunne i mine ører nemt spille under en reklame for charterferier eller lignende. Om det så er en god ting? I guess. 5/10

Kom af en eller anden grund til at tænke på denne sang:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: