Gravatar

#1491 Slettet Bruger [793357783] 13 år siden

Et af de klassiske numre, som stadigvæk den dag i dag er godt. Indenfor genren også ganske fint, selv jeg aldrig har været så begejstret for Armstrong. 8/10

Jeg har hørt hende her det seneste stykke tid, som har sat gang i England:
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#1492 Antlion 13 år siden

Autoharpen og folk-stemningen er effektiv, men den lyriske allusion til krigen og klynkeriet om diplomatiet virker ikke for mig. 5/10!

Og nu til en klassiker af mesteren og Robert Fripp:

[url= Eno - St. Elmo's Fire[/url]
Gravatar

#1493 Sweetiebellefan 13 år siden

#1492

Eno styrer. 10/10

Soundtrack til Syberia for PC.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1494 Antlion 13 år siden

Syberia styer. 10/10.

Og lad os prøve en gang til:

[url= Eno - St. Elmo's Fire[/url]
Gravatar

#1495 Skeloboy 13 år siden

#1494 - kender ikke rigtig Brian Eno, faktisk. Og har kun hørt en King Crimson-cd. Men det er bestemt et stykke fint musik, hvor der dog er små irriterende elementer i...såsom claves-lyden. Og så har det også en følelse af, at den "kommer i gang lige om lidt". Ellers er det ret så fedt. 7/10

Og nu til et 2000-hit:

[url= Jean - 911 ft. Mary J. Blige[/url]
Gravatar

#1496 Sweetiebellefan 13 år siden

#1495

Yo old school!

7/10

Arash - Dasa Bala

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1497 Skeloboy 13 år siden

Jeg tager Antlions approach, for er ret træt af dine svar, der ikke giver noget som helst:

#1496 - 7/10

[url= Jean - 911 ft. Mary J. Blige[/url]
Gravatar

#1498 Bobby Singer 13 år siden

#1497 - Overraskende godt nummer. Wycleaf Jean har en fed stemme og den harmonere smukt med Mary J. Blige, som ellers ikke siger mig det store, men lige med det her nummer fungerede det tæt på upåklageligt og et fedt beat i øvrigt, hvilket er vigtigt da det stort set kører konstant i baggrunden. Men i modsætning til andet musik i denne genre bliver beatet ikke et irritationsmoment, da det har en tildens til at blive lige lovligt monotont i andre sange. Jeg havde ikke hørt det før, så jeg blev virkelig glædelig overrasket.

Jeg overvejer om det er til en stor 8'er eller en lille 9'er. Jeg siger 8,5/10
___________________________________________________

Det næste stykke musik er faktisk ikke et nummer, men en himmelsk, imo selvfølgelig, improvisation mellem Bobby McFerrin, som du måske kender som manden bag "Don't worry be happy" og den afrikanske og meget talentfulde bassist Richard Bona:

Idjit
Gravatar

#1499 NightHawk 13 år siden

#1498 -

Jeg er bestemt ikke den store fan af afrikansk musik, da jeg synes det tit og ofte alt for hurtigt går hen og bliver ret monotomt og jævnt kedeligt at lytte til. Kan til gengæld rigtig godt lide det, når det bliver brugt i små doser blandet med europæisk/amerikansk musik f.eks. a'la Paul Simon eller Vampire Weekend. Selve nummeret her var lidt af en blandet oplevelse, hvor de første 3. min ikke rigtig gjorde det store indtryk. Men så begynder der ligeså langsomt at komme flere variationer til fra begge herrer, hvor deres kæmpetalent på hver sit felt virkelig skinner igennem, og de sidste cirka 4. min hvor sangen fader over i en mere jazzet/funky rytme efterlod mig med et stort og velfornøjet smil på læben, så den samlede karakter til sidst lander på 7/10. :)

Jeg har gået derhjemme og haft et herligt nostalgi-trip de sidste par dage med Morrissey fra det legendarisk 80'er band The Smiths. Morrisseys solokarriere har været lidt af en blandet landhandel, hvor de sidste par albums inden pausen i 1997 absolut var på det jævne. Derfor havde jeg heller ikke i sin tid den store tiltro til, at et evt. comeback ville gøre den store forskel. Det viste sig dog hurtigt, at min tvivl blev gjort til skamme for, da Morrisey vendte tilbage i 2004 med albummet "You Are The Quarry", ja så var det faktisk i mine ører noget af det bedste han nogensinde har præsteret som solo artist. Ikke nok med det så blev niveaut efterfølgende holdt på de to seneste udgivelser, som bestemt også er værd at få fat på. Denne sang i skal bedømme nu er et af mine yndlingsnumre fra "You Are The Quarry" albummet. :



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1500 Sweetiebellefan 13 år siden

Morrisy & The Smiths styrer.

Så er det Evil Activities.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: