Gravatar

#1501 NightHawk 13 år siden

# 1500 -

Tjek. I så fald benytter jeg mig af samme løsning som Antlion og Skeloboy. Dine korte og ligegyldige kommentarer går mig i svær grad på nerverne og virker som ren provokation.

0/10, til din rædsel af en sang!

Og...så prøver jeg igen med samme nummer som før med Morrissey.

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1502 Sweetiebellefan 13 år siden

Pik og lort!
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1503 Collateral 13 år siden

#1502: Virkelig flot :) Hiv da endelig niveauet på diskussionen op.

#1501: Det er ikke rigtig mig må jeg nok indrømme. Musikken er meget jævn i mine øre, og teksten siger mig ikke særlig meget. Lyder lidt som et forsøg på at lave en James Bond agtig cool sang, som er gået lidt galt. 2/6

Jeg kan ikke huske om jeg har lagt denne sang op før, men her kommer noget Cohen:


Edit: Ucensureret
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1504 NightHawk 13 år siden

# 1503 -

Leonard Cohens sange er altid godt at lytte til, og "The Future" er helt klart et af mine yndlingsnumre med ham, med en som vanen tro yderst velskrevet tekst, som nogen måske vil finde lige lovlig pessimistisk, men som jeg sætter stor pris på i sin hudløst ærlige fremtoning, som herlig skæv kontrast til den kække og muntre popmelodi. 8/10.

Nu skal vi ha' fat i en underskøn singer-song writer fra Californien, i skikkelse af den altid søde og charmerende Sara Bareilles, og en af de bedste sange, (her i en live-version), fra hendes helt nye album, "Kaleidoscope Heart", som er opfølgeren til det mega succsesfulde album "Little Voice" fra 2008. Enjoy. :)



Og så vil jeg også gerne opfordre til at ta' et kig på Sara Bareilles herlige cover, (optaget samme sted som før), af Beoynce's "Single Ladies". Det svinger satme godt!

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1505 Skeloboy 13 år siden

Hmm...synes det er ret intetsigende, må jeg nok indrømme. Hun har en ok stemme, men ikke noget specielt. Musikken er for mig jævnt kedelig, og jeg synes der er andre kvinder, der spiller samme musik, der gør det meget bedre - selvom jeg ikke hører så meget af den genre.

Ville finde originaludgaven og faldt over denne: og synes den var bedre...

Single Ladies-coveret er også bedre, men der kender jeg ikke originalen.

5/10

Det næste nummer blev spillet i Det Nye Talkshow, og jeg kendte kun bandet meget lidt før. Men kunne rigtig gode lidt nummere:

Gravatar

#1506 NightHawk 13 år siden

# 1505 -

Jeg er absolut ikke enig i, at hun blot har en ok/ikke noget specielt stemme. Synes tværtimod hun synger utrolig smukt og fuldstændig rent på samtlige toner, som kun få af hendes slags kan. Et gudsbenådet super talent i mine ører. Acapelle udgaven du har linket til, mener jeg bestemt ikke når hendes originale udgave til sokkeholderne. Den gør intet indtryk på mig, hvis jeg skal være helt ærlig.

Band of Horses tror jeg til gengæld sagtens, at vi kan blive enige om er et super fedt band og jeg kan kun på det varmeste anbefale dig, at få fat på "Cease To Begin" som denne vidunderlige ballade er fra. 9/10 :)

http://www.amazon.co.uk/Cease-Begin-Band-Horses/dp...

--------------------

Nu til en rigtig cool sangerinde fra USA, som jeg så i Conan O'Briens talkshow for nylig. Jeg har fået hørt en del sange både fra debuten og så opfølgeren og det nye album "Mondo Amore", som denne sang er fra, og synes sgu egentlig det lyder ret fedt.


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1507 Antlion 13 år siden

#1506:

Hun har en lækker vokal, men nummeret er for desperat efter at udtrykke det psykedeliske. Altså hvis det blev kortet ned til basal pop, vil det nok blive for banalt, men dette fungerer bare ikke for mig. 5/10!

Hendes inspirationskilder er øjensynligt Lynch og Badalamenti? Selvom fornævnte nummer ikke fangede mig, vækkede hun alligevel interesse, og [url= nummer[/url] er ret godt!

Og nu til Tarkovskij/Artemiev-inspireret ambient:

[url= Rich & B. Lustmord - Delusion Fields[/url]
Gravatar

#1508 Skeloboy 13 år siden

#1507 - det lyder ret fedt. Men ambient fungerer ikke rigtigt, når man skal lytte til det som et nummer. Der skal simpelthen være noget at binde det op på. Efter 4 minutter er det meget atmosfærisk, men jeg kan ikke lade være med at tænke: hvilken film mon det er fra?

6/10

Nu til Type O Negative...rip Pete Steele

[url= O Negative - White Slavery[/url] - husk at skrue op for den tunge bass :)
Gravatar

#1509 Antlion 13 år siden

#1508:

Hold da kæft, jeg fik et chok ved det første kick! Nummeret er ligeså oversvømmende som en kokain-rus. Den vil ende, men hvornår? Pænt ondt nummer. 8/10!

Og nu til en helt anden genre, der dog på ingen måde er mere tilgængelig:

[url= 3. sats (Con moto) fra Igor Stravinskijs "Kammerkoncert i Es-dur"[/url]
Gravatar

#1510 Antlion 13 år siden

Bump.

[url= 3. sats (Con moto) fra Igor Stravinskijs "Kammerkoncert i Es-dur"[/url]

Skriv ny kommentar: