Gravatar

#1511 Collateral 13 år siden

#1509-1510: Jeg er ked af at måtte indrømme at det ikke sagde mig særlig meget. Jeg har ikke så stor en viden om klassisk musik som jeg godt kunne ønske mig, men jeg ved hvad jeg kan lide, og det der var ikke det. Kan dog sagtens hører at der er masser af interessante variationer og at det er smukt leveret. 5/10

Nu til et nummer med et band jeg er absolut pjattet med:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1512 Antlion 13 år siden

Undertiden hænder det, at vor gensidige inspirationer flyder elegante omkring i et rum, der ivrigt venter på at blive fyldt. Så lad os for Guds skyld forøge aktiviteten i denne tråd!

#1511:

Interessant stykke musik med sin ambivalente stemning af nekrofili og hengivenhed, men den strygende instrumental dominerer nummeret på en ikke-overbevisende måde. 6/10!

Og nu til et live-nummer fra "Coma Divine - Recorded Live in Rome" af Porcupine Tree:

[url= Tree - Dislocated Day[/url]
Gravatar

#1513 Collateral 13 år siden

#1512: Fy for den hvor er det lækker musik. Jeg var simpelthen pjattet med alt fra trommerne til guitaren til lyrikken. Det hele sad simpelthen lige i skabet. Endnu et band jeg må skrive mig bag øret. 6/6 10/10 hvad vi nu skal kalde det :)

Ok, fatter ikke et ord af hvad kvinden synger om, men elsker simpelthen stemningen i hendes numre:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1514 Antlion 13 år siden

Collateral (1513) skrev:
Endnu et band jeg må skrive mig bag øret.


Du elsker Pink Floyds "Wish You Were Here", ikke? Udover Dislocated Day, er "The Sky Moves Sideways" også struktureret på lignende vis og har mange ligheder, så det er velsagtens det ideelle sted at starte for dig.

Enestående band som på 20 år allerede har opnået Pink Floyd status i min bog!
Gravatar

#1515 Collateral 13 år siden

#1514: Jeg elsker godt og vel al Pink Floyd. I hvert fald alt det jeg har hørt. Jeg vil tjekke en af deres plader ud snarest.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1516 Collateral 13 år siden

#1514: Har nu lyttet til det meste af "The Sky Moves Sideways", og den er ganske rigtigt virkelig fed.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1517 Antlion 13 år siden

Nå, så fortsætter Collateral og jeg da bare. :)

#1513:

Jeg kender intet til hendes musik eller film, men dette nummer er sært betagende. Meget poppet og måske ikke så japansk, men balancen i vokalen beriger stemningen yderst effektivt, foruden de ellers omsvøbte virkemidler, man finder i Enka-musik. 7/10!

Og nu bør du forberede dig til 20 minutters psykedelisk rejse i selskab med Ash Ra Tempel, de tyske krautrock/spacerock mestre fra 70erne:

[url= Ra Tempel - Amboss[/url]
Gravatar

#1518 Skeloboy 13 år siden

Antlion (1517) skrev:
Nå, så fortsætter Collateral og jeg da bare. :)

Hehe, og du tror ikke du dræber tråden med en sådan sang? :)
Gravatar

#1519 Collateral 13 år siden

#1517: Hele Meiko Kajis plade er ret god. Men svær at få fat på.

Ash Ra Tempel nummeret er utvivlsomt interessant, og guitarspillet, som er skjult under den ekko-agtige effekt er ret cool. Skal jeg dog helt ærligt vurdere om jeg vil komme til at lytte til mere med dette band, bliver det nok et nej. Jeg tror simpelthen der er andre bands og kunstnere der står højere på min "skal lyttes" liste. Måske når jeg får lidt luft i den liste (som hovedsageligt eksisterer i min af og til tvivlsomme hukommelse) vil jeg gerne lytte til mere af deres musik. Men kan da se på wiki at jeg ved slutningen af denne sang allerede har hørt halvdelen af deres første plade.

5/10

Jeg prøver med noget der muligvis har lidt bredere appeal (ikke at det skal afholde dig fra at deltage hvis du ønsker Antlion):
[url= Tim Christensen - Get the Fuck Out of My Mind[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1520 Antlion 13 år siden

#1518:

Collateral sprang da med glæde ud i det. :)

#1519:

Lyriks set er det en kliché af dimensioner, men nummeret udmærker sig som tempo-drevet rock. Ligesom Dizzy Mizz Lizzy. 5/10!

I anledning af, at de skal tæve Inter i aften, kan vi passende tage A.C. Milans smørrede, overdrevne, men effektive anthem:

[url= Milan[/url]

Skriv ny kommentar: