Ikke lige en sangstemme, der siger mig det helt store. Men først og fremmest finder jeg nummeret for kedeligt og ... ja, nok for "amerikansk" (det er jo også oprindeligt et gammelt folk-nummer). 3/10
Rigtig fedt nummer, hvor at det hele svinger. Stemmen er i fokus, og når han nu synger så fantastisk, så bliver det rigtig fedt. Der sker noget nyt hele tiden, og basen er dejlig funkye. Nummeret er dog lige lovligt kort, så 8/10
Tjek i øvrigt lige trommeslageren på live versionen her:
Kan du ikke lide CANs "Future Days" og "Soon over Babaluma?" - for mig er de essensen af krautrock. Og hvad med "Landed" - det album driver jo af genialitet!
Bestemt, men "Ege Bamyasi" er for mig deres mesterværk. Og grunden til, at jeg nævner "Soundtracks" er primært pga. Mother Sky.
KeyserSöze (1655) skrev:
Har ikke set Alexanderplatz, den skal jeg selvfølgelig også se. Hvad vil du anbefale?
"Martha" er hans mesterværk, men er egentlig en film, man bør gemme til sidst. Ellers er "Der amerikanische Soldat" (10/10), "Händler der vier Jahreszeiten" (9/10), "Liebe ist kälter als der Tod" (8/10), "Mutter Küsters' Fahrt zum Himmel" (9/10), "Welt am Draht" (8/10), "Wildwechsel" (9/10) og BRD-trilogien essentielle.
"Berlin Alexanderplatz" er sublim og velsagtens hans mest fokuserede værk (hvis vi ikke tæller "Warum läuft Herr R. Amok?" med), og den er umiddelbart let at tage fat på modsat mange andre af hans film. Epilogen er noget af det mest betagende og groteske, Fassbinder har kreeret i sin karriere!
Tja. Hvilket land vil du da stemme på? Du skal i øvrigt have tak for at minde mig om en forfærdelig kommentar af min:
Efter sin første tonefilm, "Vampyr, holdte Dreyer jo en pause på 10 år. Derefter mener jeg, at det virkeligt gik ned ad bakke for ham - Dreyer overlevede ikke talefilmens gennembrud! Jeg ved godt, at de fleste også anser "Gertrud", "Ordet" og "Vredens dag" som værende Dreyers mesterværker, og billedstilen, rytmikken og andre stilistiske træk er da også mere eller mindre sublime, meeeeen... dialogen er fuldstændig odiøs! Jeg føler en enorm kustighed i diktionen (specielt i "Ordet"), og derfor mener jeg, at det gik ned ad bakke for ham efter "Vampyr". [...] jeg tror også, at det måske er grunden til, at han er så populær i udlandet, hvor de ikke har kendskab til det danske sprog.
Det er spøjst, hvor meget ens opfattelse af givne film kan ændres på et par år. Jo flere gange man ser Dreyers film, desto bedre bliver de, hvorfor "Gertrud" b.la. er en af mine yndlingsfilm nu.
Lidt forvirrende at finde frem til seneste sang med alle de henvisninger der går for sig i denne tråd :S
#1663: Nå, men jeg har lyttet til The Killers, og jeg kan ikke påstå det er et band der siger mig en hel masse. I mine øre gør de det fint, og er da faktisk også meget catchy, men der er bare noget der får mig til at holde lidt igen med begejstringen. Uden helt at kunne forklare hvorfor, er der noget der bare ikke holder ved dem. Vokalen kan jeg godt lide, og lyrikken er også umiddelbart meget fin. Musikken må altså være hvad der trækker ned for mig. Det er for jævnt i mine øre, og det bliver meget større end det imo har godt af. Jeg håber det giver mening. Jeg afskyer ikke bandet, og ville fint kunne nyde et nummer hvis det kom i radioen, men ville jeg købe en af deres plader? Formentlig ikke nej. 5/10
Nummeret jeg vil spille er et jeg netop har lært at kende, og er fra Eddie Vedders soloplade "Into the Wild", som efter mine informationer også fungerede som delvist soundtrack til en film af samme navn. Jeg har dog intet forhold til filmen, men blot til Vedder, og i særdeleshed denne fremragende sang (Vedder har i øvrigt ikke selv skrevet teksten, som ellers er ret fremragende.)
[url= Vedder - "Society"[/url]
[url= lille alternativ version hvor en hvis hr. Depp er med på guitar.[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#1661 MMB 13 år siden
Altså vil du have Lennon til at synge et vers mere, som minder om første vers, eller vil du have en præcis gentagelse af det?
#1662 BN 13 år siden
Ikke lige en sangstemme, der siger mig det helt store. Men først og fremmest finder jeg nummeret for kedeligt og ... ja, nok for "amerikansk" (det er jo også oprindeligt et gammelt folk-nummer). 3/10
Nyt nummer:
#1663 Mr. Chriss 13 år siden
Rigtig fedt nummer, hvor at det hele svinger. Stemmen er i fokus, og når han nu synger så fantastisk, så bliver det rigtig fedt. Der sker noget nyt hele tiden, og basen er dejlig funkye. Nummeret er dog lige lovligt kort, så 8/10
Tjek i øvrigt lige trommeslageren på live versionen her:
The Killers; This river is wild:
#1664 BN 13 år siden
Ja, det er også MIN eneste indvending, omend den dog i bund og grund er af positiv art. :-)
#1665 chronaden 13 år siden
ignorer #1661, er ren 10/10!
#1666 MMB 13 år siden
Hvorfor mener du, han skal ignorere mit spørgsmål? :)
#1667 chronaden 13 år siden
#1668 Antlion 13 år siden
Bestemt, men "Ege Bamyasi" er for mig deres mesterværk. Og grunden til, at jeg nævner "Soundtracks" er primært pga. Mother Sky.
"Martha" er hans mesterværk, men er egentlig en film, man bør gemme til sidst. Ellers er "Der amerikanische Soldat" (10/10), "Händler der vier Jahreszeiten" (9/10), "Liebe ist kälter als der Tod" (8/10), "Mutter Küsters' Fahrt zum Himmel" (9/10), "Welt am Draht" (8/10), "Wildwechsel" (9/10) og BRD-trilogien essentielle.
"Berlin Alexanderplatz" er sublim og velsagtens hans mest fokuserede værk (hvis vi ikke tæller "Warum läuft Herr R. Amok?" med), og den er umiddelbart let at tage fat på modsat mange andre af hans film. Epilogen er noget af det mest betagende og groteske, Fassbinder har kreeret i sin karriere!
Tja. Hvilket land vil du da stemme på? Du skal i øvrigt have tak for at minde mig om en forfærdelig kommentar af min:
Det er spøjst, hvor meget ens opfattelse af givne film kan ændres på et par år. Jo flere gange man ser Dreyers film, desto bedre bliver de, hvorfor "Gertrud" b.la. er en af mine yndlingsfilm nu.
#1669 BN 13 år siden
ignorér #1667.
#1660 er nærmere 2/10.
;-D
#1670 Collateral 13 år siden
#1663: Nå, men jeg har lyttet til The Killers, og jeg kan ikke påstå det er et band der siger mig en hel masse. I mine øre gør de det fint, og er da faktisk også meget catchy, men der er bare noget der får mig til at holde lidt igen med begejstringen. Uden helt at kunne forklare hvorfor, er der noget der bare ikke holder ved dem. Vokalen kan jeg godt lide, og lyrikken er også umiddelbart meget fin. Musikken må altså være hvad der trækker ned for mig. Det er for jævnt i mine øre, og det bliver meget større end det imo har godt af. Jeg håber det giver mening. Jeg afskyer ikke bandet, og ville fint kunne nyde et nummer hvis det kom i radioen, men ville jeg købe en af deres plader? Formentlig ikke nej.
5/10
Nummeret jeg vil spille er et jeg netop har lært at kende, og er fra Eddie Vedders soloplade "Into the Wild", som efter mine informationer også fungerede som delvist soundtrack til en film af samme navn. Jeg har dog intet forhold til filmen, men blot til Vedder, og i særdeleshed denne fremragende sang (Vedder har i øvrigt ikke selv skrevet teksten, som ellers er ret fremragende.)
[url= Vedder - "Society"[/url]
[url= lille alternativ version hvor en hvis hr. Depp er med på guitar.[/url]