#1661 - Jeg skal ikke kunne sige, hvad jeg mente med det. Hvis jeg skal prøve at efterrationalisere: jeg kan bedst lide A Day in the Life for dens pop-kvaliteter og ikke dens symfoniske elementer. Derfor ville det kun have gjort den bedre at være lidt mere konventionel.
--
Antlion (1668) skrev:
"Martha" er hans mesterværk, men er egentlig en film, man bør gemme til sidst. Ellers er "Der amerikanische Soldat" (10/10), "Händler der vier Jahreszeiten" (9/10), "Liebe ist kälter als der Tod" (8/10), "Mutter Küsters' Fahrt zum Himmel" (9/10), "Welt am Draht" (8/10), "Wildwechsel" (9/10) og BRD-trilogien essentielle.
Dem vil jeg se. Jeg vil også gense Martha (som jeg i øvrigt kunne lide).
Antlion (1668) skrev:
Tja. Hvilket land vil du da stemme på?
I hvert fald ikke England. Utroligt ringe filmland taget deres kulturelle betydning og størrelse generelt i betragtning. Men jeg tæller dog heller ikke Kubrick og Hitchcock med i min intuitive bedømmelse af England som filmområde, tager vi Skotland og Irland med er der også flere gode film - i hvert fald, hvis vi taler arthouse. Personligt vil jeg nok sige at Sovjetunionen (tæller det?), Italien, Frankrig eller Tyskland.
Antlion (1668) skrev:
Det er spøjst, hvor meget ens opfattelse af givne film kan ændres på et par år. Jo flere gange man ser Dreyers film, desto bedre bliver de, hvorfor "Gertrud" b.la. er en af mine yndlingsfilm nu.
Ja "Gertrud" er en fantastisk film... Hvornår kommer du med din topliste???!
Lige præcis, det er en naiv mystik, som muligvis er tabt for altid - i dag reduceret til det prætentiøse. Ja, jeg har fået set både AR og Nostalghia (!). Jeg er helt enig i, at AR er en fantastisk skildring af et menneske, en kunstner <i>i</i> middelalderen, og den bliver aldrig utroværdig. Slutscenen med alle ikonerne er sublim - intet mindre.
Ja, renæssancen var straks noget andet, om end folk har en tendens til at gøre skellet skarpere og mere konkret, end det egentlig var (nu taler jeg ikke kun musik). Dog ser jeg som sagt stadig en meget stor kvalitet i mange renæssancekomponister - jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg forholder mig til instrumentalmusikkens store indtog i 1500-tallet og skiftet til barokken - den senere klassiske musik er et meget omfattende kapitel, som jeg skal have brugt masser af tid på at udforske.
En kvalitet ved oplevelsen af antik og middelalderlig kunst for et moderne menneske, der naturligvis ikke er en kvalitet ved kunsten i sig selv, er jo også den ekstra mystik/fremmethed/tidslige eksotisme/etcetcetc, som den får over sig ved netop at være så hamrende utidssvarende.
Lidt forvirrende at finde frem til seneste sang med alle de henvisninger der går for sig i denne tråd :S
#1663: Nå, men jeg har lyttet til The Killers, og jeg kan ikke påstå det er et band der siger mig en hel masse. I mine øre gør de det fint, og er da faktisk også meget catchy, men der er bare noget der får mig til at holde lidt igen med begejstringen. Uden helt at kunne forklare hvorfor, er der noget der bare ikke holder ved dem. Vokalen kan jeg godt lide, og lyrikken er også umiddelbart meget fin. Musikken må altså være hvad der trækker ned for mig. Det er for jævnt i mine øre, og det bliver meget større end det imo har godt af. Jeg håber det giver mening. Jeg afskyer ikke bandet, og ville fint kunne nyde et nummer hvis det kom i radioen, men ville jeg købe en af deres plader? Formentlig ikke nej. 5/10
Nummeret jeg vil spille er et jeg netop har lært at kende, og er fra Eddie Vedders soloplade "Into the Wild", som efter mine informationer også fungerede som delvist soundtrack til en film af samme navn. Jeg har dog intet forhold til filmen, men blot til Vedder, og i særdeleshed denne fremragende sang (Vedder har i øvrigt ikke selv skrevet teksten, som ellers er ret fremragende.)
[url= Vedder - "Society"[/url]
[url= lille alternativ version hvor en hvis hr. Depp er med på guitar.[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Enig med The Killers men de holder med lidt modificering: [url= Killers med en ordenlig producer[/url]
Siden den er gået lidt i stå med Eddie Vedder, tager jeg den modvilligt. Det er slet ikke noget for mig, musikken er dræbende kedeligt, pointen med nummeret må efter min overbevisning være lyrikken, problemet for mig er så at jeg finder lyrikken tam, ufarlig, gennemtærsket, ordinær og ekstrem forudsigelig. Så nej tak 1/10
Skynd dig for pokker at få set den film så!!! Helt suveræn
Men nummeret siger mig ikke så pokkers meget. Han har en ret god vokal, men synes ikke der er noget unikt over det. Den er også en anelse for lang og kedelig...
5/10
Nu til en dygtig kvinde, der spiller musik, jeg normalt ikke bryder mig om...men lige hende her, kan jeg rigtig godt lide:
#1678 - det er fordi, du har lavet rettelser, men jeg har lavet min post.
Men så bedømmer jeg da bare lige den, og poster Amy MacDonald igen :)
Kender ikke meget til Soft Cell, og kan hære, jeg ikke rigtig skal kende mere til dem. Det er eddermame et rigtig dårligt nummer, der tager det dårligste fra 80'erne kombineret med det mest irriterende fra elektronisk musik: alle mulige lyde, der hele tiden kommer ind over.
#1677/1679: Amy MacDonald er fantastisk! Intet mindre. Hendes stemme er unik, og musik er fyldt med niveauer. Jeg synes hendes musik formår at være simpelt, på trods af at det er fyldt med musikalske lag. Fedt fedt nummer der både er gang i, og alligevel også er en smule længselsfuldhed/eftertænksomhed i. 8/10
#1676/1678: Soft Cell kender jeg hovedsageligt fra deres udgave af "Tainted Love", som er ganske fed. Det samme gør sig gældende for dette nummer, som er ok. Jeg kan meget godt lide at det er lidt syret, men rytmen går lidt i tomgang for mig, og kvindevokalen er på alt for længe i mine øre.
4/10
Nu til et band jeg har holdt meget af i mange år, og velsagtens også var det første band der tiltrak mig til den lidt hårdere/mere syrede rock/metal. Videoen her sucks, men sådan er YT lidt nederen af og til, sangen er i mine øre fantastisk.
[url= of a Down - Kill Rock'n'Roll[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#1671 Antlion 13 år siden
#1672 Fellaheen 13 år siden
--
Dem vil jeg se. Jeg vil også gense Martha (som jeg i øvrigt kunne lide).
I hvert fald ikke England. Utroligt ringe filmland taget deres kulturelle betydning og størrelse generelt i betragtning. Men jeg tæller dog heller ikke Kubrick og Hitchcock med i min intuitive bedømmelse af England som filmområde, tager vi Skotland og Irland med er der også flere gode film - i hvert fald, hvis vi taler arthouse. Personligt vil jeg nok sige at Sovjetunionen (tæller det?), Italien, Frankrig eller Tyskland.
Ja "Gertrud" er en fantastisk film... Hvornår kommer du med din topliste???!
#1673 MBAD 13 år siden
Lige præcis, det er en naiv mystik, som muligvis er tabt for altid - i dag reduceret til det prætentiøse. Ja, jeg har fået set både AR og Nostalghia (!). Jeg er helt enig i, at AR er en fantastisk skildring af et menneske, en kunstner <i>i</i> middelalderen, og den bliver aldrig utroværdig. Slutscenen med alle ikonerne er sublim - intet mindre.
Ja, renæssancen var straks noget andet, om end folk har en tendens til at gøre skellet skarpere og mere konkret, end det egentlig var (nu taler jeg ikke kun musik). Dog ser jeg som sagt stadig en meget stor kvalitet i mange renæssancekomponister - jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg forholder mig til instrumentalmusikkens store indtog i 1500-tallet og skiftet til barokken - den senere klassiske musik er et meget omfattende kapitel, som jeg skal have brugt masser af tid på at udforske.
En kvalitet ved oplevelsen af antik og middelalderlig kunst for et moderne menneske, der naturligvis ikke er en kvalitet ved kunsten i sig selv, er jo også den ekstra mystik/fremmethed/tidslige eksotisme/etcetcetc, som den får over sig ved netop at være så hamrende utidssvarende.
#1674 Skeloboy 13 år siden
#1675 Collateral 13 år siden
#1676 ksaku 13 år siden
Siden den er gået lidt i stå med Eddie Vedder, tager jeg den modvilligt. Det er slet ikke noget for mig, musikken er dræbende kedeligt, pointen med nummeret må efter min overbevisning være lyrikken, problemet for mig er så at jeg finder lyrikken tam, ufarlig, gennemtærsket, ordinær og ekstrem forudsigelig.
Så nej tak 1/10
[url= Cell & Cindy Ecstasy[/url]
#1677 Skeloboy 13 år siden
Men nummeret siger mig ikke så pokkers meget. Han har en ret god vokal, men synes ikke der er noget unikt over det. Den er også en anelse for lang og kedelig...
5/10
Nu til en dygtig kvinde, der spiller musik, jeg normalt ikke bryder mig om...men lige hende her, kan jeg rigtig godt lide:
[url= MacDonald - Poison Prince[/url]
#1678 ksaku 13 år siden
#1679 Skeloboy 13 år siden
Men så bedømmer jeg da bare lige den, og poster Amy MacDonald igen :)
Kender ikke meget til Soft Cell, og kan hære, jeg ikke rigtig skal kende mere til dem. Det er eddermame et rigtig dårligt nummer, der tager det dårligste fra 80'erne kombineret med det mest irriterende fra elektronisk musik: alle mulige lyde, der hele tiden kommer ind over.
[url= MacDonald - Poison Prince[/url]
#1680 Collateral 13 år siden
#1677/1679: Amy MacDonald er fantastisk! Intet mindre. Hendes stemme er unik, og musik er fyldt med niveauer. Jeg synes hendes musik formår at være simpelt, på trods af at det er fyldt med musikalske lag. Fedt fedt nummer der både er gang i, og alligevel også er en smule længselsfuldhed/eftertænksomhed i.
8/10
#1676/1678: Soft Cell kender jeg hovedsageligt fra deres udgave af "Tainted Love", som er ganske fed. Det samme gør sig gældende for dette nummer, som er ok. Jeg kan meget godt lide at det er lidt syret, men rytmen går lidt i tomgang for mig, og kvindevokalen er på alt for længe i mine øre.
4/10
Nu til et band jeg har holdt meget af i mange år, og velsagtens også var det første band der tiltrak mig til den lidt hårdere/mere syrede rock/metal. Videoen her sucks, men sådan er YT lidt nederen af og til, sangen er i mine øre fantastisk.
[url= of a Down - Kill Rock'n'Roll[/url]