Gravatar

#1711 Collateral 13 år siden

#1710: Jeg er ganske splittet omkring det her nummer. Jeg kan godt høre at det er rigt på stemning, og at der er noget meget længselsfuldt og nærmest hypnotiserende ved det. Samtidig var det eddermame godt nok de længste 8 min. siden "Eat Pray Love"! (Hvor 8 minutter føltes som 40). Jeg kan godt se det her nummer fungere som underlægning, men har ærlig talt svært ved at forestille mig at sætte det på for nyde stemningen, som jeg f.eks. kan gøre det med Pink Floyd eller Radioheads musik.

3/6

Nu til et ganske nyt nummer, som kommer fra Sverige. Mange metalfans vil sikkert ikke synes om dette nummer, fordi det er del af bandets "nye" lyd, og dermed også er relativt melodisk. Personligt er jeg ganske enkelt pjattet med hvor storladent det er:

[url= Flames - A New Dawn[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1712 Antlion 13 år siden

#1711:

Det er sgu noget sølle i forhold til det, Skeloboy linkede til i #1600. Ovenstående er nærmere melodisk hard rock med banalitet på banalitet. 3/10!

Jeg prøver lige med et "renere" og mere populært Shpongle-nummer:

[url= - Divine Moments of Truth[/url]
Gravatar

#1713 Collateral 13 år siden

#1712: Du var advaret :)

Kan i øvrigt ikke helt se hvad de to numre har med hinanden at gøre. In Flames har aldrig været Black Metal som nummeret i #1600 vidst er det.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1714 Antlion 13 år siden

#1713:

Jeg ejer kun ét album af In Flames (det med en måne på coveret). Var det også melodeath? Så er det album godt nok gemt langt væk inde i min hukommelse, men jeg husker det som black metal indpakket i absurd folkemusik. Jeg er nu heller ikke den store metal-fan, hvorfor jeg ikke aner, hvordan bandet har udviklet sig siden 90erne.
Gravatar

#1715 Collateral 13 år siden

#1714: Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på bandets historie, da jeg hovedsageligt hoppede på fra og med "Come Clarity" pladen, som ligeledes er meget melodisk. Før det lavede de hårdere musik, og det er ikke af uvilje at jeg ikke har fået hørt det, men har simpelthen bare ikke fået investeret i pladerne. Mener dog bestemt aldrig at de har været Black Metal, og det du beskriver med folkemusikken lyder mere som Finntroll eller Ensiferum. Hvoraf førstnævnte i øvrigt er ganske fede!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1716 Antlion 13 år siden

En Google-søgning siger det samme som dig. Jeg gider ikke til at finde albummet frem, så mon ikke jeg blot har en dårlig hukommelse? :)

Finntroll vil jeg kigge nærmere på, men jeg er som sagt ikke den store metal-fan.
Gravatar

#1717 Collateral 13 år siden

#1716: Fair fair :) Jeg kan godt lide metal, men ikke for enhver pris. Det kommer meget an på det enkelte band eller den enkelte kunstner. Men sådan er det vel med alle genre?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1718 Antlion 13 år siden

Er I ikke shpongled?

Antlion (1712) skrev:
[url= - Divine Moments of Truth[/url]
Gravatar

#1719 Antlion 13 år siden

Hvad skal jeg gøre for at shpongle jer?
Gravatar

#1720 Skeloboy 13 år siden

#1719 - spolede igennem....har ikke tålmodighed til 10 min af den type...så må vente på en anden, der gider lytte det igennem...

Skriv ny kommentar: