Gravatar

#1971 Castanea 12 år siden

#1970:

Er dét problemet med indlægget?
Gravatar

#1972 MMB 12 år siden

Lol. :P
Gravatar

#1973 Collateral 12 år siden

#1969: Rasmus Seebach er muligvis en ok sanger, dog ikke en der siger mig det store, men hans emotionalitet føles for mig ofte påtaget og lyrikken i samtlige af de radiohits han efterhånden har leveret, synes for mig at være på niveau med en 7. klasses elev. Han skriver sange folk oplever som rørende, fordi han taler i banaliteter. Ikke fordi han har nerve, nærvær eller for den sags skyld relevans. Til det er hans direkte tilgang til tekstskrivning, og mildest talt tomme melodier, for døgnflueagtige og manden vil sandsynligvis være glemt så snart han rammer ved siden af med en plade.

0/10

Har lidt LOTR flip pt. så det må blive et stykke musik derfra:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1974 Castanea 12 år siden

#1973:

Apropos musik, der taler i eller til banaliteter. Det arketypiske valg mellem den lidenskabelige kærlighed og den udødelige passivitet (værende bogstavelig jordbunden frem for religiøs i LotR), kan altid vække følsomheden. Og når det sættes i musik, kan den nødvendige mystik enten gøres særegen eller aldeles triviel. I denne sang er (den grusomme) sjæleskildring utvivlsomt rammende, men idet ensomheden berøres med en metrisk og metaforisk ragekniv, udrenses, ja destrueres, mønstret af romantisk beskaffenhed. Suk, løvfaldstiden har ikke kun ramt Arwen, men også musikken. 4/10.

---

[url= Turecks "subtile" fortolkning af BWV 853[/url]
Gravatar

#1975 Lord Beef Jerky 12 år siden

Rosalyn Tureck har lavet en ok sang engang. Men ellers er hun bare god til at se hot ud. ;)

On a more serious note, er det direkte ondskabsfuldt at smide et nummer på over 10 minutter op... men jeg er tosset med den neddæmpede version. Jeg tænker altid på spillet "Pirates" af Sid Meiers når jeg hører Bach, hovedsageligt fordi hans orgelinficerede musik på alle måder lyder som piratmusik, så det er rart at få en anden indgangsvinkel på det her. Som helhed ender det som et nærmest hypnotiserende stykke musik i Prelude-delen, hvor den næste lyder meget mere som jeg selv kender Bach, bare med en anden klang.

8/10 for første del, 7/10 for den næste

Jeg er helt tosset med mid-tempo rock som Grandaddy, Earlimart, Midlake osv. har givet os flere brilliante albums af igennem tiderne. Jeg er derfor meget glad for, at have fundet dette band:
[url= Northern[/url]
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1976 BN 12 år siden

Caliban (1974) skrev:
idet ensomheden berøres med en metrisk og metaforisk ragekniv, udrenses, ja destrueres, mønstret af romantisk beskaffenhed.

Tak for kaffe!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1977 Slettet Bruger [793357783] 12 år siden

#1975 Det er et nummer som befinder sig i det melankolske og nogle fine arrangementer, men som ikke rykker sig ud af denne tryghed som de befinder sig i. Jeg føler intet nærvær og indlevelse i sangen og dermed bliver det også et langtrukkent og kedeligt nummer for mig.

Jeg er begyndt at lytte meget til New Order. Og her er nummeret 1963, men i to versioner. Jeg foretrækker den originale som egentlig oprindeligt var en b-side.

1995 Arthur Baker remix

Den originale:
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#1978 MallePalle 12 år siden

Whispering Horse (1977) skrev:
#1975 Det er et nummer som befinder sig i det melankolske og nogle fine arrangementer, men som ikke rykker sig ud af denne tryghed som de befinder sig i. Jeg føler intet nærvær og indlevelse i sangen og dermed bliver det også et langtrukkent og kedeligt nummer for mig.

Jeg er begyndt at lytte meget til New Order. Og her er nummeret 1963, men i to versioner. Jeg foretrækker den originale som egentlig oprindeligt var en b-side.

1995 Arthur Baker remix

Den originale:

Ok cute sang. Men 1965....Omg! men 3/10. :o)

[url= - We Found Love[/url]
Stay Strong, Stay Beautiful, Stay Woman!
Gravatar

#1979 Collateral 12 år siden

Så din kritik går alene på sangens alder. Det er godt nok dumt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1980 Castanea 12 år siden

Ak, endnu en tråd er officielt blevet forpestet.

Skriv ny kommentar: