#2017 Det nummer har jeg ikke hørt meget længe, men for mig er det et typisk sommernummer. Dette er dog ikke nødvendigvis negativt ment. Det er et meget let nummer med et velkendt omkvæd og en positiv energi og lyrik. Nå ja og så er der diskoelementerne i starten. I mindre mængder kan det være ganske fint, men sådan er det vist med de fleste one-hit wonders.
Jeg vil så fortsætte med et nummer fra et af 90ernes bedste musikgruppe :
#2017 Det nummer har jeg ikke hørt meget længe, men for mig er det et typisk sommernummer. Dette er dog ikke nødvendigvis negativt ment. Det er et meget let nummer med et velkendt omkvæd og en positiv energi og lyrik. Nå ja og så er der diskoelementerne i starten. I mindre mængder kan det være ganske fint, men sådan er det vist med de fleste one-hit wonders.
#2026 - Oprindeligt var det ikke noget krav i denne tråd. en tekstuel bedømmelse er mindst lige så meget værd som en karakter. Men så kræver det, at man gider læse teksten og forholde sig til ordene i den :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg har så mange gange prøvet at give mig i kast med Pavement, men det slår fejl hver gang. Det er ikke fordi, musikken eller genren ikke interesserer mig. Faktisk bør jeg ifht. min egen musiksmag elske bandet, men der er bare et eller andet, der ikke rammer mig, hvor det skal. Nummeret her er ganske catchy og på sin vis opløftende, men det slutter lige deromkring, hvor jeg finder det bedst. Igen får jeg lyst til, at komme i gang med at lytte lidt mere intensivt til bandet, men jeg er bange for, at det slår fejl igen. 6/10
Her er en sang fra et af mine absolutte favoritbands, som sjovt nok er meget inspireret af netop Pavement - [url= - Jed's Other Poem[/url]
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Virkelig fed sang, hvor at især starten er noget af det mest stemningsfylde jeg har hørt længe. Jeg syntes godt at der kunne være mere udvikling i verset, og sange slutter lidt for hurtigt. Outroen er også virkelig smukt, og virke på mig mere opløftende en resten af sangen som er meget melankolsk. Sangen skal lige høres et par gange før at man virkelig bliver bidt af stemningen, men når man først gør så kan man virkelig mærke nummeret. 8/10
Nu til noget lidt andet, Manfred Mann's Earth Band’s fantastiske udgave af Bruce Springsteen nummeret Blinded by the light.
En syntetiseret klassiker, hvor guitar og keyboard er så fraværende, at man næsten ignorerer dem. Ikke desto er det et fint stykke musik, der måske er mere feminin og overpoleret end Springsteens original, men også langt mere spændende. 7/10.
#2021 Ericmase 12 år siden
Så tråden døde vist ikke helt alligevel. :)
#2022 Collateral 12 år siden
Nå ja det glemte jeg da helt. 8/10
#2023 Richard Burton 12 år siden
Fornuftigt :)
En bummer fra mig, men ja ... det var nok toppen af retorik :)
#2024 Slettet Bruger [793357783] 12 år siden
#2025 Pécuchet 12 år siden
Nah, det var vist bhs, der glemte at bedømme #2002.
#2026 Ericmase 12 år siden
#2027 dyg 12 år siden
#2028 Lord Beef Jerky 12 år siden
#2029 Mr. Chriss 12 år siden
Nu til noget lidt andet, Manfred Mann's Earth Band’s fantastiske udgave af Bruce Springsteen nummeret Blinded by the light.
#2030 Pécuchet 12 år siden
En syntetiseret klassiker, hvor guitar og keyboard er så fraværende, at man næsten ignorerer dem. Ikke desto er det et fint stykke musik, der måske er mere feminin og overpoleret end Springsteens original, men også langt mere spændende. 7/10.
---
[url= - Batwings (A Limnal Hymn)[/url]