Gravatar

#401 Bobby Singer 15 år siden

#400 - Det var faktisk helt okay det der, ikke mere, ikke mindre - 6/10

Åh ja Izzy Stradlin, du har nu altid været min favorit:
Idjit
Gravatar

#402 NightHawk 15 år siden

# 401 -

Nu er jeg i forvejen ikke den store reggae fan og dette nummer hjælper bestemt ikke på det. Jeg synes det er noget af det mest kedelige og uinspirerende musik, jeg længe har hørt. Sangen synes bare at trille der ud af uden på noget som helst tidspunkt at skifte spor og teksten kan den gode Izzy næppe heller ha' brugt lang tid på at ha' skrevet. Tror han gentager de samme tre linjer, hvad der virker som en milliard gange og det gik mig på nerverne til sidst. Beklager den hårde kritik, nu hvor det tilsyneladende er en sanger du holder af, men kan ikke gi' mere her end. 3/10. :)

Nå, men nu forsøger jeg mig med noget oldschool rock fra et band, der højst sansynligt snart blir gendannet. Det ser jeg satanedeme frem til! Skru helt op nu og åben vinduet! Here goes :




"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#403 tiany 15 år siden

#402 LOVE THAT SONG! Men det er til gengæld også den eneste sang med Hole jeg kender :) Det bliver spændende at se, hvad de har at byde på, hvis de virkelig bliver gendannet. 8/10


One of the greatest bands on earth:
Valar morghulis
Gravatar

#404 Bobby Singer 15 år siden

#403 - Jeg er ikke særligt meget for Eurythmics, men lige det der nummer er et af de få, som jeg faktisk synes er okay. 5/10

"A bottle of whisky and a new set of lies, blinds on the window and a pain behind the eyes"
Idjit
Gravatar

#405 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg kan normalt godt lide Dire Straits men lige dette nummer gjorde ikke så meget for mig. En 6/10

Et af bandsene som var forgængerne til blandt andet Nirvana og Pixies. Et nummer fra deres nye album (desværre ikke i den bedste kvalitet):
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#406 NightHawk 15 år siden

# 403 -

Jep, den blir man sgu aldrig træt at høre. :) Ang. Hole's comeback så skylder jeg vist lige at sige, at bandet siden starten i 1989 og frem til 2002 hvor de stoppede, primært bestod af hhv. Courtney Love og Eric Erlandson. Undervejs har der ellers været godt og grundigt gang i svingdøren mht. både bassisten og trommeslageren. Når Hole nu blir gendannet, blir det uden Erlandson, men til gengæld vender Melissa Auf der Maur tilbage igen på bas. Og det er de to, Love & Maur, plus to nye medlemmer, (kan ikke lige huske navnene nu), som efter hvad jeg har hørt sku' danne rammen om Hole anno 2009. Efter min mening var bandet bedst i den konstellation de bestod af under indspilningen af albummet "Celebrity Skin" fra 1998, med Love & Erlandson plus Patty Schemel på trommer og skønne Melissa Auf der Maur på bas. Derfor synes jeg også at du sku' stifte bekendtskab med bandets anden klassiker nedenunder. :)

# 405 -

Det lød eddermanme fedt det der. Godt med power og masser af nerve lige fra start af, med et helt suverænt stykke fra 1.50-2.46. Et nummer der bliver bedre og bedre, jo flere gange man hører det. 8/10.

Og nu tilbage til Hole igen, her med nok deres til dato bedste sang i en helt fortryllende lækker video, hvor hverken Courtney Love eller Melissa Auf der Maur's kjoler overlader særligt meget til fantasien. Jeg anbefaler igen, at man skruer så højt op for lyden som muligt, for det her er satme fedt lavet :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#407 Chili bom bom 15 år siden

#406 Udemærket nummer som jeg sagtens husker fra 90'erne. God stemning 7/10!



Næste artist:
Jeg kunne ha valgt 30 andre, men jeg endte med at vælge denne da (selvom alle hans sang tekster er aktuelle) den er ekstra aktuel lige nu. Søskende kærlighed - de har skrevet sangen sammen som er en sang rettet mod hele medieliderligheden omkring dem og de falske rygter imod dem. <3


Den dyreste musikvideo til dato:
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#408 NightHawk 15 år siden

# 407 -

Super fed video, der efter min mening er tæt på at vippe "Thriller" af førstepladsen, men også kun næsten. Sangen er er så ikke en af mine yndlings numre med ham melodimæssigt. Det er teksten og omkvædet, der mest af alt trækker "Scream" et godt stykke op på point skalaen. 7/10. :)

Nu skal vi ha' fat i en coverversion af et rap/R&b nummer, som jeg har hørt en del gange i radioen efterhånden og er blevet ret vild med. Det klær virkelig sangen lige at blive sat ned i tempo, sammen med en vokal der fænger utroligt godt. Jeg synes klart, selv om originalen bestemt ikke er dårlig inden for din genre, at cover udgaven er den bedste version :




Og her er original udgaven :




Det er cover udgaven der er til bedømmelse. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#409 BN 15 år siden

#408:

Det var da utroligt! Jeg HADER originalversionen, dens rytme, rap og Timberlake's tynde stemme ........ men cover-versionen er rigtig god. Et fantastisk eksempel på hvor meget der sommetider kan komme ud af at give et stykke musik til den helt rigtige musiker!

Jeg er splittet mellem 7/10 og 8/10.

Nu et totalt stilskifte i form af den bedste version af 'Fly Me To the Moon' jeg har hørt ud over Frank Sinatras:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#410 Bobby Singer 15 år siden

#409 - Jeg kan godt lide "Fly Me To the Moon"... når det er Frank Sinatra der synger ;P

Ej det er faktisk et ganske hæderligt cover, som jeg aldrig havde hørt før. Jeg var en smule skeptisk i starten, fordi at jeg holder så meget af originalen, men det var faktisk ikke helt dårligt. Sinatras er dog stadig favoritten :). 7/10

Det næste nummer et gammelt Led Zeppelin nummer, lydkvaliteten er desværre ikke super, men det hjælper en smule og afspille den i HQ, og hvis der så er mulighed for det, må der gerne skrues op for højtalerne. Dette er forresten også et cover nummer, men der er så stor forskel på originalen og Zeppelins cover, at det virker som to forskellige sange, det eneste de har tilfældes er teksten.

Her kommer "When The Levee Breaks":
Idjit

Skriv ny kommentar: