Et virkelig fedt band, hvor at alle musikere er nogle af de bedste inde for deres genre. Det er god ”der ud af rock”, med et godt guitarriff, der desværre bliver lidt irriterende i længden. C stykket er virkelig fedt, og sangens højdepunkt. Men sangen er desværre lidt for lang og man når at miste interessen lidt. Ikke bandes bedste sang men stadig en hæderlig rock sang. 7/10
Nu til en klassiker som jeg aldrig bliver træt af: Eagles: Doolin Dalton:
Eagles har aldrig sagt mig det store, og specielt et konceptalbum som Desparado er yderst inkonsistent. Ovenstående nummer er dog særligt godt. Harmonien mellem produktion og lyrik danner diskret den analogi fra rockstjerne til outlaw, denne ode til det vilde vesten forsøger at etablere. 8/10.
---
[url= Tribe Called Quest - Rhythm (Devoted to the Art of Moving Butts)[/url]
A Tribe Called Quest - Rhythm (Devoted to the Art of Moving Butts)
Dejligt laidback nummer, som er svært ikke at nyde. Rent teknisk er nummeret også i top. Jeg har egentlig ikke rigtig nogen decideret kritik til sangen udover at det måske mangler noget ekstra, før jeg bliver fuldstændig betaget, men måske det kommer...
Udmærket kvasi-hiphop med tydelige Gorillaz-vibes, men selvom nummeret naturligvis ikke bestræber en ordnet komposition, bliver de ufokuserede (retro)sammenstillinger simpelthen for nedbrydende, ødelæggende. 7/10.
Jojo, så kan man høre noget med en lidt speciel vokal for at være lidt indie og anderledes. Sådan føles nummeret lidt for mig :), og synes ikke rigtig det holder. Hele den skæve upbeat/synthpop-melodi er også alt for ensformig. 4/10
Nu til noget, som jeg har hørt ufattelig meget på det sidste...Neil Young...
Udmærket kvasi-hiphop med tydelige Gorillaz-vibes, men selvom nummeret naturligvis ikke bestræber en ordnet komposition, bliver de ufokuserede (retro)sammenstillinger simpelthen for nedbrydende, ødelæggende. 7/10.
Ja, bingo. :) Der har de fået inspiration fra (Amon Düül II, that is...). :) Din karakter er i øvrigt for lav, men det lader jeg ligge. :P
Et sympatisk nummer, fordi der lyd- og stilmæssigt blæses højt og flot på tidens trends. I like that! Neil Youngs vokal har jeg aldrig brudt mig om - han kan godt synge, men hans stemmes klang skurrer i mine ører. God guitar. Men det 5 minutter lange nummer bliver i længden kedeligt og ensformigt.
#2041 Mr. Chriss 12 år siden
Nu til en klassiker som jeg aldrig bliver træt af:
Eagles: Doolin Dalton:
#2042 Pécuchet 12 år siden
Eagles har aldrig sagt mig det store, og specielt et konceptalbum som Desparado er yderst inkonsistent. Ovenstående nummer er dog særligt godt. Harmonien mellem produktion og lyrik danner diskret den analogi fra rockstjerne til outlaw, denne ode til det vilde vesten forsøger at etablere. 8/10.
---
[url= Tribe Called Quest - Rhythm (Devoted to the Art of Moving Butts)[/url]
#2043 Skeloboy 12 år siden
#2044 MMB 12 år siden
Dejligt laidback nummer, som er svært ikke at nyde. Rent teknisk er nummeret også i top. Jeg har egentlig ikke rigtig nogen decideret kritik til sangen udover at det måske mangler noget ekstra, før jeg bliver fuldstændig betaget, men måske det kommer...
7/10
-----
[url= - Take Aim[/url]
#2045 Pécuchet 12 år siden
Amon Düül II?
---
[url= Islands - Flicker & Flutter[/url]
#2046 Skeloboy 12 år siden
Nu til noget, som jeg har hørt ufattelig meget på det sidste...Neil Young...
Fra hans første 2012-album:
#2047 MMB 12 år siden
Ja, bingo. :) Der har de fået inspiration fra (Amon Düül II, that is...). :) Din karakter er i øvrigt for lav, men det lader jeg ligge. :P
#2048 BN 12 år siden
Et sympatisk nummer, fordi der lyd- og stilmæssigt blæses højt og flot på tidens trends. I like that! Neil Youngs vokal har jeg aldrig brudt mig om - han kan godt synge, men hans stemmes klang skurrer i mine ører. God guitar. Men det 5 minutter lange nummer bliver i længden kedeligt og ensformigt.
5/10
Og nu Al Martinos version af en gammel klassiker:
#2049 Ericmase 12 år siden
Det føltes ret cool på den klassiske måde. Musikken var god og manden som jeg desværre ikke kender sang også rigtig fint. Dog får den 7/10 herfra.
---
Så til et helt fantastisk nummer fra en undervurderet film (ifølge mig):
[url= Isham - On The Threshold Of Liberty (fra filmen "Rules of Engagement")[/url]
Desværre kunne jeg ikke finde en udgave der kun indeholder filmens soundtrack-cover og nummeret slutter på 7:18.
#2050 BN 12 år siden
Han var en populær sanger i 1960'erne og -70'erne, og han havde en mindre rolle som sangeren Johnny Fontane i 'The Godfather'.