Gravatar

#441 NightHawk 15 år siden

# 440 -

Synes nu ikke La Roux ligger så langt væk igen. Selv om deres lyd er klart mere poppet, ja så er en af deres inspirationskilder netop Kraftwerk, som du har lagt op. Kan varmt anbefale at du gir La Roux's album en chance. :)

Og nu til Kraftwerk. Synes det er imponerende, at se den måde de formår at mikse de forskellige lag på og "Elektro Kardiogram" er da bestemt heller ingen undtagelse. I længden synes jeg bare, det blir lidt for monotomt at høre på, så du må nøjes med 7/10. :)

Og så skal vi et smut tilbage til 1989 og et af de bedste popnumre nogensinde. Videoen holder sgu også ret godt stadigvæk, og så er damen i centrum jo smoking hot at se på her. Husk at se det i HQ :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#442 filmz-jonasgr 15 år siden

#441 Ja man må sige, at Madonna har haft utroligt med succes. Jeg læste selv en opgave som omhandlede hende, for et halvt års tid siden, på et kursus jeg havde og jeg må sige at jeg egentlig fik respekt for hende. Hendes musik siger mig ikke så meget, men dette er nu et fint nummer og vil give 7/10.

Det er ret utroligt det foregangsbillede hun har været for Britney Spears, Christina Aguilera og senest Lady Gaga. Uden hennde ville de ikke være i stand til de har været i stand til. Hun har virkelig formået at sælge sig selv som et brand og været meget fokuseret på hvorledes hun kunne sælge sin musik bedst muligt på. Hun har så at sige været sin egen boss. Hendes musikvideoer er et kapitel i sig selv og noget hun altid har gjort meget ud af og dette kan også ses på denne video, det er meget velproduceret. Og så er det også i denne periode at hun lancerede boytoy imaget. Man kan nærmest se hvorledes hun flirter med kameraet, en ting som man må sige har ændret sig over årene, hvor hun blandt andet er blevet mere spirituel.

Den næste sang er fra et indieband kaldet The Antlers fra Brooklyn. Det startede egentlig som et solo projekt startet af forsanger Peter Silberman. Da han flyttede til Brooklyn isolerede han sig fuldstændig fra familie og venner i 2 år og skrev blandt andet albummet "Hospice" som har et gennemgående tema. Det omhandlen en person som mister en elsket til kræft og er vidne til hendes død på et cancer center i New York.

Det minder mig om Arcade Fire og lidt om Anthony.

Teksten er meget vigtig. Det er sgu noget deprimerende noget.





"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#443 BN 15 år siden

#442: Ikke helt min stil, og dog har nummeret noget rigtig godt over sig som helhed betragtet. Trods den irriterende, klimprende guitar, der bare bliver ved og ved (omend den overdøves af de andre instrumenter et par steder i nummeret) og en ikke særlig spændende vokal, er arrangementet ganske flot og opfindsomt bygget op og efterlader et rimelig positivt helhedsindtryk, som får mig til at give nummeret 6/10.

Undskyld, at jeg lige tæller baglæns efter "Two", men jeg elsker indimellem at høre melankolske numre med et "nøgent" arrangement som dette, der får sangen til at træde ekstraordinært frem: [url=
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#444 Benway 15 år siden

#443 Ikke dårligt men jeg savnede et eller andet "skævt" element, der kunne give sangen noget mere kant. Den er næsten for pæn. 6/10

[url= går videre til denne kvinde med personlighed i spandevis[/url]
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#445 Antlion 15 år siden

#444:

Det er helt bestemt fængende punk / pop-rock, men hvis vi ser bort fra Patricias vokal, så er det altså et ret så trivielt nummer. Stadigvæk en klassiker dog. :)

---

[url= Puna - Scary World Theory[/url]
Gravatar

#446 filmz-jonasgr 15 år siden

Det var da et fantastisk nummer. Jeg kan rigtig godt lide mixet med "bløde" elektroniske elementer mixet med lidt rockelementer og så en dejlig blid stemme. Jeg må indrømme jeg ikke har hørt om dem før, men tjekkede lige deres anmeldelser på Pitchforkmedia (som er min foretrukne side) og de får gode ord med på vejen. Dem må jeg lige tjekke ud.

[url= Rubdown - Dragon's Lair[/url]

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#447 tiany 15 år siden

#446 En lidt døsigt start, men jeg kan rigtig godt lide sangerens stemme og nummeret vinder klart på omkvædet. Men den er alt for lang, man føler den bliver ved i en uendelighed, hvilket den næsten også gør :)
5/10

Elendig sang, men jeg er i et fjolle humør ;)

Valar morghulis
Gravatar

#448 BN 15 år siden

#Morsom video. :-)

Men rent musikalsk? Hmm, jeg hader countrymusik og det der ligner. Så 4/10, fordi jeg er i godt humør efter videoen (det var jeg nu også før, men .... Nå, pyt med det.)

Jeg elsker meget af musikken fra 1980'erne, så derfor et tysk hit fra dengang:
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#449 tiany 15 år siden

tja... der er nu meget af musikken i Neue Deutsche Welle som jeg finder bedre, men jeg kan nu engang godt lide tysk musik, så den får 6/10 fordi det er godt, men kan være meget bedre.

Og når nu vi er i gang, så har musik sunget på tysk fået endnu en renæssance i Tyskland den såkaldte Neue Neue Deutsche Welle, men til forskel fra 80erne hvor det var den elektroniske musik der prægede genren, er det i dag mere poprock. Anført af et af de mest populære bands i Tyskland:
[url= - Irgendwas Bleibt[/url]
Valar morghulis
Gravatar

#450 NightHawk 15 år siden

# 442 -

Det er ret utroligt det foregangsbillede hun har været for Britney Spears, Christina Aguilera og senest Lady Gaga. Uden hennde ville de ikke være i stand til de har været i stand til.Hun har virkelig formået at sælge sig selv som et brand og været meget fokuseret på hvorledes hun kunne sælge sin musik bedst muligt på. Hun har så at sige været sin egen boss. Hendes musikvideoer er et kapitel i sig selv og noget hun altid har gjort meget ud af og dette kan også ses på denne video, det er meget velproduceret. Og så er det også i denne periode at hun lancerede boytoy imaget. Man kan nærmest se hvorledes hun flirter med kameraet, en ting som man må sige har ændret sig over årene, hvor hun blandt andet er blevet mere spirituel.


Jeg er fuldstændig enig med dig i det du skriver her. :) Har desuden et par ting som jeg gerne vil kommentere lidt mere på, men det venter jeg med indtil den næste Madonna video, som jeg har liggende klar. :)


# 449 –

Hmm, har hørt det et par gange nu, og må sige at jeg ikke rigtig bliver påvirket af sangen. Hun synger ganske udmærket og teksten fejler sån set heller ikke noget, men melodien er til gengæld alt alt for pæn og uden nerve bortset fra sidste minut, hvor sangen træder ud af sit "dødvande" og får slagside. Jeg lander i sidste ende kun på 6/10. Sorry. :)

Og nu videre til en karismatisk ung sangerinde som slog igennem for mange år siden efterhånden. Karrieren begyndte for alvor at eskalere i en positiv retning med megahittene ”Do You Really Want Me”, (som fik ekstremt god reklame via tv-serien Beverly Hill’s 90210 i midten af 90’erne), og efterfølgende ”Do You Know” og ”Show Me Love”, som var titelsangen til Fucking Åmål. Efterfølgende fulgte så en række år med masser af uenighed mellem hende og pladeselskabet BMG som mere eller mindre saboterede hendes karriere, inden hun langt om længe kom ud af kontrakten og startede sit eget selskab i Sverige ved navn ”Konichiwa Records”. Her ændrede hun sin musik fra traditionel pop til en mere eksperimenterende elektronisk lyd og forvandlede samtidig sig selv fra pop prinsesse til musikalsk kultfigur med masser af hits og interessante teamworks, som sangen nedenunder er et bragende godt resultat af.


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: