Gravatar

#571 Lord Beef Jerky 14 år siden

#570 Instrumentaldelen er jo næsten god denne gang! Sangen er desværre ekstremt klichefyldt og teksterne er laughable at best. Sejt du bliver ved med de her sange, jeg får da hørt noget jeg eller aldrig ville høre. 3/10

Mædl med det bedste riff i dette årtusinde
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#572 tiany 14 år siden

#570 Det er så slet ikke min type musik, men jeg vælger at se lidt objektivt på det.
Jeg kan fint med musikken og melodien, men jeg kan slet ikke med sangen, hvis man da vil kalde det sang. Jeg har aldrig rigtig forstået charmen ved den type musik, det er i hvert fald ikke noget jeg bliver i godt humør af.
Men ja det er et fedt riff, men nok ikke lige årtusindets bedste. Den rammer 5/10 for mig.

Og tak til englænderne for at genskabe min tro på det musik-køberne - årets jule 1er i England:
Valar morghulis
Gravatar

#573 dyg 14 år siden

#572 - Det er jo en golden oldie! Jeg har altid været glad for RatM, så det er da fedt, at den er røget højt op på hitlisten igen. Ved du hvad anledningen er?

8/10


En anden (lidt ældre og MEGET roligere) golden oldie:

Det er vel egentligt 2 sange i får her, men pyt. Den vækker glade minder om min tid sammen med Jordan, Pippen, Rodman, Kukoc, Kerr, Harper, Longley, osv (bedre kendt som Chicago Bulls) tilbage i midt 90'erne. Det bedste basketball hold nogensinde! Nostalgi for alle pengene.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#574 tiany 14 år siden

nayze (573) skrev:
#572 - Det er jo en golden oldie! Jeg har altid været glad for RatM, så det er da fedt, at den er røget højt op på hitlisten igen. Ved du hvad anledningen er?


Lidt udpluk fra andre sider:

- En bunke englændere er godt og grundigt trætte af, at den bedst sælgende single i julen de sidste fire år har været en britisk X-Factor-vinder. De er så trætte af det, at de har oprettet en Facebook-gruppe med formålet at gøre Rage Against The Machines protestsang "Killing In The Name" til denne juls bedst sælgende single.

- Nogle af dem er eksempelvis medlemmerne af The Prodigy. På gruppens Facebook-side har Liam Howlett i hvert fald skrevet, at de støtter kampagnen, har tænkt sige at købe Rage-sangen og opfordrer andre til at gøre det samme.


- I følge NME var der blevet solgt omkring 50.000 flere kopier af "Killing In The Name" end "The Climb", der derfor må nøjes med andenpladsen henover julen. Dermed var kampagnen, der blandt andet blev støttet af Tom Morello fra RATM og Paul McCartney, en succes, og til NME siger Morter, at han næsten ikke kan tro det, og at han er blevet kimet ned, siden det blev officielt, at McEldery var blevet slået.

Morter kalder det en sejr for sociale netværk, men understreger samtidig, at dette ikke var noget, de gjorde, fordi de hader X Factor:

"X Factor-fans elsker musik lige så meget, som vi gør, så jeg har absolut intet imod dem. Vi er bare trætte af, at de tager førstepladsen hvert år, og vi ville tage juleetteren tilbage. [...] Til X Factor-fans og Joe vil jeg sige, at der ikke er noget sørgeligt ved at være nummer to til jul. Der er tusindvis af bands her i landet, der ville skære deres højre arm af for at få andenpladsen til jul. Den ryger sikkert nummer et i næste uge alligevel".

Jon Morter fortæller desuden, at X Factor-dommeren Simon Cowell ringede til ham lørdag aften for at ønske ham held og lykke i kampen om førstepladsen.

"Killing In The Name" blev oprindelig udsendt som single i november 1992, hvor den nåede 25. pladsen på den engelske hitliste. Men søndag 20. december 2009 nåede den altså førstepladsen på grund af en kampagne på Facebook.


- Med denne sejr har RATM sat to rekorder i Storbritannien, da singlen er den første download-single til at vinde juleræset og er den single, der har solgt flest download-eksemplarer på en uge i Storbritannien nogensinde. RATM's forsanger Zack De La Rocha udtalte sig om sejren i et interview med den britiske radiostation Radio 1:

"Vi er virkelig fuldstændigt ekstatiske og begejstrede over, at sangen har taget førstepladsen, og jeg vil gerne sige tak til alle, der har deltaget i denne utrolige græsrodskampagne. Det handler mere om, at unge mennesker spontant tager affære i Storbritannien, for at overvinde dette meget sterile pop-monopol. Når unge mennesker beslutter sig for at gøre noget, kan de gøre det tilsyneladende umulige muligt. Vi har tænkt os at holde vores løfte [om at spille en gratis koncert, red.], og bandet vil mødes i 2010. Vi vil helt sikkert være der, for at fejre det her med alle i Storbritannien."

Bandet har også lagt følgende ud på deres officielle kampagne-hjemmeside:

"Vi har bevist, at vi kan gøre en forskel, og at man ikke har ret til at få en single på førstepladsen, bare fordi Simon Cowell siger det, især med så dårlig en cover-sang. Dette er en sejr for musikken, en sejr for folket! Endelig vil jeg gerne sige tak til alle jer, vi har indsamlet £64,726 [over 543.000 kroner, red.] til Shelter i skrivende stund, og den forskel som disse penge vil gøre for menneskers liv er virkelig fantastisk. We gotta take the power back! Glædelig jul - Rage Against The Machine."
Valar morghulis
Gravatar

#575 filmz-Narniabæver 14 år siden

#573

Herligt med gamle sager som Eye In The Sky.

9/10

Så er det Jean Michel Jarre med Ethnicolour live.

Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#576 I.F.F. 14 år siden

ok jarre nummer 7/10 personligt er jeg mere til equinoxe samt oxygene.


nyt bud

remix:

original:
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#577 NightHawk 14 år siden

# 576 –

Et rigtig fedt 80’er nummer. Typisk lettere melankolsk melodi med nogle cool soundbites ind over som samlet set gir det hele et løft. Det bliver 7/10.

Nu lidt frem i tid til 90’erne hvor Britpoppen havde sin storhedstid. Bandet her udgav kun 2 albums, (begge i øvrigt glimrende hvis i spøger mig), og var udsat for en hel del kritik specielt ang. deres debut album, hvor mange mente, (fuld ud berettiget), at de havde ladet sig inspirere lidt for meget af andre bands til deres melodier. Hvor om alting er så fungere denne sang, (som uden tvivl er bandets største), hamrende effektivt og er et af mine yndlingsnumre fra den periode :



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#578 I.F.F. 14 år siden

#577

jeg frygtede det vaerste naar det nu var 90er (efter min mening det ringeste aarti musikmaessigt hvis man ser bort fra den elektroniske scene)

men blev positivt overrasket og sangen kan faa 7/10.

nu skal vi ha lidt rock & roll

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#579 Lord Beef Jerky 14 år siden

#578 Mustach er ikke et af de bands jeg har sat mig gevaldigt ind i... selvom jeg har set dem live og elsker deres banale og direkte rock 'n' roll. Sangen her rammer et eller andet jeg bryder mig om og ikke bryder mig om på samme tid... power-riffet minder mig om Rammstein, strygerne om en vag udgave af Metallicas S&M og omkvædet er måske en tand for poppet i samme forstand som f.eks. My Chemical Romance er. Alligevel er der en meget sær harmoni af disse ellers åbenlyse negative sider, der får det til at hænge sammen uden at gøre det. 7/10.

Mere rock!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#580 tiany 14 år siden

#579 Underlig video :) Jeg synes faktisk det er et ok nummer - nu har jeg jo ikke vanvittig meget kendskab til genren, men på en eller anden måde minder det mig lidt om Marilyn Manson - måske er det tendens til at råbe der går igen :/
7/10


Et af mine yndlingsnumre fra det nye Robbie Williams album:
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: