Gravatar

#591 BN 14 år siden

#590:

Selvom nummeret efter min mening savner lidt afveksling (i form af nogle andre akkorder), er arrangementet dog absolut i besiddelse af en vis charmende 1980'er-agtig simplicitet hvad angår melodien og synthesizer-arrangementet. Og sangerinden har en god, kraftig stemme. Jeg kunne udmærket forestille mig, at dette nummer vil vinde ved et senere genhør.

Foreløbig får den 7/10.

Nummeret gav mig associationer til den her:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#592 I.F.F. 14 år siden

ikke saa daarligt heller ikke saa godt 6/10


gik amok over dette for 15 ar siden (damn jeg er gammel)

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#593 tiany 14 år siden

#592 Og det forstår man jo slet ikke, for undskyld jeg siger det, men det var da et umådeligt dårligt nummer imo.
Det er altså ikke godt når et nummer på 4.52 føles som 10 fordi det er så ensformigt, på den dårlige måde. Men jeg ved at det var lidt stilen i den periode, men den får i hvert fald ikke mig op af stolen og ud på dansegulvet. 2/10

Så vil jeg jo meget heller 1 år frem i tiden fra dit nummer til det her:


Efter min mening det bedste dancemusik der er lavet, men nogle vil nok have samme mening om dette nummer, som jeg havde om det forrige :) Desværre er det ikke muligt for mig at finde den fulde udgave af albumversionen, som er 12 min.

Valar morghulis
Gravatar

#594 I.F.F. 14 år siden

ah nu falder jeg selv i soevn af kedsomhed til faithless men ok smag er jo forskellig :)
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#595 Locke 14 år siden

Der er jeg så til gengæld fuldstændig i sync med Tiany, der!
Faithless holder 110% ;-) Havde lidt problemer med albummet "No Roots", men efter nogle gennemlytninger synes jeg næsten, at det er det bedste.
Det gav mig så lige anledning til at kigge på nogle hjemmesider og konstatere, at de faktisk har udgivet et album efter "No Roots". Hmmm, der skal lige tjekkes noget youtube i første omgang efter numre muligvis efterfulgt af et album køb.
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#596 I.F.F. 14 år siden

ok lad os komme videre.

faithless 3/10


Rome
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#597 filmz-jonasgr 14 år siden

#596
Ja jeg synes så at dette nummer var en kende kedeligt. Der er lidt Nick Cave over stemmen, men det bliver ført i det samme toneleje og musikken ja meget tung. 3/10

I anledning af at Jay Reatard i dag er død, synes jeg dette nummer med ham er på sin plads:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#598 NightHawk 14 år siden

# 597 -

Jeg kender faktisk intet til Jay Reatard, men vil bestemt tjekke flere af hans sange ud nu efter at ha’ hørt dette nummer, som jeg med det samme blev ret vild med. God energi og frisk melodi med et velklingende omkvæd. Videoen er også ret underholdende. 7/10. :)

Nu til en af mine yndlingssange fra 80’erne hvis tekst, på trods at at være skrevet under Reagan æraen, stadig er aktuel og desværre nok vil blive ved med at være det længe endnu på mange måder. Når det så er sagt, ja så er dette bare et gennemført fedt pop/rock nummer. Enjoy. :)



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#599 tiany 14 år siden

#598 Ah - Genesis, dem har jeg altid haft en svaghed for. Og som du selv siger er teksten stadig relevant i dag. 8/10


Hvor jeg altid har kunne lide Phil Collins' musik, er det først i de senere år at jeg har fået en stor forkærlighed for den oprindelige Genesis' forsanger, så ham skal vi lige have en med:

Valar morghulis
Gravatar

#600 Nicki52 14 år siden

#599
Jeg vil give den sang 7/10. Havde aldrig hørt den før og komme næppe til det igen. Ikke lige min musik smag.

Så fandt jeg den underlige sang fra skatteøen. Men det er Sebastian der har skrevet den. Men grunden til jeg vælger den, er fordi jeg elsker skatteøen og jeg synes dette er den bedste sang derfra
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: