Gravatar

#611 Collateral 14 år siden

#609: Vil kalde det emo/punk agtigt. Skal ikke forsøge at gøre mig for klog på genre som sådan. Det er det enkelte band eller nummer der interesserer mig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#612 duuk74 14 år siden

#611+610

Syntes nok jeg kunne genkende den vokal. Det er jo gode gamle Anselmo fra Pantera. :D

Det der vil jeg jeg slet ikke kalde emo ej heller punk.
Umiddelbart vil jeg ud fra musikken og videoen skyde på et sted i start 90'erne. Stilen er nærmere ovre i det "grungede". Jeg synes det er et super nummer. Bestemt et godt stykke over middel.

EDIT: Læste lige lidt på wiki om bandet. Og det stemmer sådan set meget godt. Bortset fra at vi er i 1995, og bandet bliver betegnet som heavy-metal. Det er det nummer nu ikke imo.

Her skal vi til en kunstner der blev født i England og siden flyttede til New York.
Han synger acapella, og i det her nummer hører jeg hører jeg inspiration fra barbershop, gospel og bluegrass.

Hans numre fangede blandt andet Robert Eberts, Massive Attack og Neil Gaiman's interesse, og et af hans numre er blevet brugt i The Manchurian Candidate.
Et andet lille stykke info on Viola, er at han studerede til filmskaber, og havde Fellini og Bergman som hans store inspiration. To instruktører som han betegner som drømmende musikalske...

Jeg synes det er brilliant sangskrivning og komposition, og Fredo's stemme spænder virkelig vidt. Men bedøm selv.




P.s. Jeg har mailet Fredo og fået lov til at remixe hans sang, hvilket jeg glæder mig meget til.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#613 Collateral 14 år siden

#612: Du henviser til Down. Jeg blev forvirret fordi du har mig på som henvisning, og jeg snakkede om noget helt andet end Down. Hvad jeg skrev til #609 om var det nummer jeg selv havde lagt om gangen før ham, fordi han spurgte til genren.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#614 duuk74 14 år siden

#613
Hehe ja det var så en hovsa
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#615 filmz-jonasgr 14 år siden

#612 Det er da i hvert fald specielt :) Han er talentfuld, men musikken i sig selv siger mig ikke så meget. Jo det er flotte kompositioner og hans stemmevide er stor, men selve teksten er lidt ensformig. Men med et band bag sig kunne han sikkert drive det vidt, der mangler lidt instrumenter til numemret, synes jeg. Altså med andre ord gå væk fra acapella.

Jeg går videre med noget musik som er godt at slappe af til, nemlig The Shins:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#616 tiany 14 år siden

#615 Et okay nummer, har dog lidt et problem med det elektroniske beat - når det forsvinder i omkvædet bliver sangen bare meget bedre i mine ører 7/10

Noget jeg lige faldet over den anden dag:
Valar morghulis
Gravatar

#617 Lord Beef Jerky 14 år siden

#616 Meget sødt lille nummer... faktisk er der meget i den dur, jeg lytter til for tiden. Eskaleringen i nummeret er måske en smule banalt opbygget, og originaliteten er temmelig konsekvent fraværende, men hvad fanden betyder det, når bandet har fat i en fin stemning og skabt et catchy nummer? 7/10

Dem her lytter jeg meget til for tiden
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#618 filmz-jonasgr 14 år siden

#617 Ganske friskt nummer, som overrasker lidt med sin åbning. 8/10

Lidt rock n'roll:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#619 Collateral 14 år siden

#618: Jeg kendte ikke det band eller nummer. Men det er sgu ret fedt! 5/6

Et ret nyt nummer som jeg er blevet pjattet med:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#620 Locke 14 år siden

7/6 ;-)

Har forudbestilt cd'en signeret fra Fona
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?

Skriv ny kommentar: