Gravatar

#621 Lord Beef Jerky 14 år siden

#620 Du glemte at smide et nyt nummer op.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#622 Locke 14 år siden

#621 - Sorry. Blev bare så begejstret ;-)

Anyway. Et nummer fra 90'erne, som ikke er grunge eller dansk kabel og tråd(Dizzy eller Kashmir), hvilket ikke sker så tit fra min side:
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#623 Collateral 14 år siden

#622: Siger mig ikke særlig meget, selvom jeg må medgive at musikken er meget opfindsom.
3/6

En klassiker:

"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#624 filmz-Martychris 14 år siden

Baronesse! Ja det er svært at høre forskel på Mastodon også Baronesse. JEg vil nu være tilbøjlig til at sige at jeg syntes Mastodon er federe især med deres nye Crack the skye... Men Baronesse er dog ikke så hårde som dem, måske lidt pænere i deres lyd og ikke alt for råbene... Hvis man er lidt mere til det råbene så tjek The ocean
http://listen.grooveshark.com/#/artist/The+Ocean/6...

hvilket er en del hårdere, og lidt mere Prog-Hardcore/deathmetal, eller Gojira hvis du kun er til det mere Alternative death metal. Hmm hvis du vi lytte til noget af det bedste prog metal så lyt til dem her

Opeth, Pain of salvation, Dream Theater(klart?), Psychotic waltz, Evergrey, Morgana Lefay, Ayeon Etc.

og alt det gamle Prog Rock fra 60, 70 og 80

Bloodrock, Wishbone four, Camel, yes, genesis, Peter Gabriel... osv.
"You can call me Dennis!"
Gravatar

#625 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg forstår slet ikke hvad der sker lige nu! Jeg tror jeg holder mig til, at svare #623 her... men du har jo allerede sagt hvad der skal siges: "En klassiker". Metallicas næstbedste nummer (Master Of Puppets er lige en tand bedre, men det er sateme tæt løb) rummer alt fra iørehængende guitar-riffs og soli, og Hetfields tekstunivers samt stemningen er helt eminent i dette nummer. 10/10... no less.

#624 Jeg bliver lige nødt til at hive fat i din kommentar alligevel... hvor fanden har du hørt Barnosse i denne tråd? Smokin' them crack pipes again? Anyway, jeg er monster Mastodon fan og holder også af Baronesse, men jeg synes sgu ikke de er så tæt forbundet som du lægger op til. Gojira siger mig intet... alt for simpelt og by the book. Opeth har jeg aldrig rigtigt sat mig ind i, men jeg har en idé om, at jeg ville synes om enkelte af deres sange. Dream Theater har jeg givet mange chancer, men i mine ører bliver det en smule for plat og påtrængende i sidste ende... de har dog lavet nogle virkeligt gode sange, jeg synes bare der er langt imellem. The Ocean har jeg hørt mange rose, og det lyder da også helt ok, det du har smidt op. Peter Gabirel er genial og Genesis en kende overvurderede, men også helt ok med mig. Dog tror jeg du har nævnt en masse du kan lide, men pointen med tråden er nu, at smide et nummer op vha. f.eks. youtube som en anden så vurderer (ligesom ovenover), og så smider denne et nyt op. Det vil jeg så gøre her:

En video jeg har lavet for et band sammen med en ven... jeg har haft noget op i samme dur, som bestemt ikke faldt i god smag.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#626 filmz-Martychris 14 år siden

Der er gang i den, med elementer af mathcore. Jeg er dybt imponeret. Videoen er da også meget fin, lidt pæn...

[url=

Et sang hvor jeg lige smider agressionerne...
"You can call me Dennis!"
Gravatar

#627 Collateral 14 år siden

#626: For rodet til min smag. Fed video. Mystisk sang. 1/6

Så vil jeg foretrække at være hidsig på følgende måde:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#628 NightHawk 14 år siden

# 627 –

Ku’ du ikke bare for god ordens skyld benytte 10 skalaen, som har været brugt siden den første tråd startede. ? :)

Scars of Broadway ; Synes ikke lige der skete det helt store i det nummer, som nærmest kører i selvsving ret hurtigt efter det er startet, og de her guitar breaks undervejs synes jeg var skingre på den irriterende måde. Har ikke noget som helst i mod den her type rock, men ”They Say” gør bare ikke rigtig noget særligt indtryk på mig. 5/10. :)

Nu til en klassiker fra en af mine danske yndlingsbands :



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#629 BN 14 år siden

#628:

Hvorfor har jeg aldrig hørt dette nummer før? Et klassisk, fuldstændig tidløs popnummer, der har en snert af både Suede, Pink Floyd og Radiohead over sig uden at ligne nogen af dem sådan for alvor. Absolut et must buy.

9/10

[url= Minds - Space Face[/url]




http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#630 tiany 14 år siden

#629
Et fint nummer, men det vækker nu ikke det store i mig. 6/10

Det her nummer er valgt, alene fordi jeg så hende spille live i et britisk tv-show og tænkte - hvad fanden er det for et blinkende instrument og det var så en Tenori-On - har jeg senere fundet ud af.


Det er sgu rimelig fedt lavet og man kan se flere videoer på hendes youtube-kanal hvor hun spiller på den.
F.eks.
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: