Gravatar

#671 Lord Beef Jerky 14 år siden

#669 Det er sjovt nok en film, der bliver bedre og bedre jo mere jeg tænker over den. Jeg har det dog helt omvendt end dig. Jeg synes mægtig godt om Pearl Jam, men Eddie Vedders musik til Into the Wild fandt jeg en smule upassende, og selve sangene finder jeg ikke særligt interessante. Nummeret her skaber en fin nok stemning, og Vedders vokal er jo ganske genkendelig og bemærkelsesværdig, men det er samtidig et nummer der mangler udvikling, og slet ikke besidder det nærvær som det håber på. Ikke et dårligt nummer, og jeg kan sagtens forstå, at man kan falde fint i staver til nummeret, det rammer bare ikke mig nogensteder. 6/10

Vi fortsætter lidt i samme stil.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#672 filmz-jonasgr 14 år siden

#671 Beach House er jeg rigtig glade for. Det er så dejligt melankolsk og afslappende uden at det bærer over og bliver for cheesy. Og er meget vild med deres stemmer som passer rigtig godt til hinanden. 9/10.

Ovre i en lidt anden boldgade, til dette band fra New Jersey. Et specielt nummer, som jeg er blevet ret begejstret for. Det indeholder en del lag og teksten synes jeg er rigtig god, ja ganske fantastisk faktisk:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#673 NightHawk 14 år siden

# 672 -

Nomalt plejer jeg at være meget positiv stemt over for de numre du lægger op i tråden, men denne pænt lange sang var bestemt ikke noget, som jeg synes særlig godt om. Du skriver at teksten er fantastisk, og det er muligt den er det, men jeg ku' ganske enkelt ikke høre flere af ordene pga. den måde han synger på, så jeg fik intet ud af det her. Selve melodien havde jeg også temmelig svært ved at fange specielt i første halvdel, hvor det lyder lidt som om, at bandet heller ikke ved i hvilken retning de skal gå. Det blir klart bedre i anden del, men så går det op i hat og briller til sidst og ender i rendyrket larm. Der er ting hist og pist der indikerer et godt nummer, men som jeg lige hører det drukner det i sin egen eksperimentende lyd. Det blir kun 4/10 i denne omgang, desværre. :)

Jeg snupper endnu en sang fra Ladytron og denne gang blir det fra deres, i mine ører, bedste album "Witching Hour" :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#674 filmz-jonasgr 14 år siden

#673 Det er skam også helt i orden. Vi kan jo ikke allesammen være ens :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#675 tiany 14 år siden

#673 - Hvis jeg ikke vidste det var dig der havde valgt dette nummer, ville jeg alligevel kunne gætte det alene ud fra sangen. Den er bare så dig :D
Et fedt nummer, som jeg faktisk tror vil vokse på en jo flere gang man høre det... 7/10


Jeg er trist, så her er noget der passer til mit humør:
Valar morghulis
Gravatar

#676 Lord Beef Jerky 14 år siden

#675 "Let It Be" har jeg altid anset som det værste Beatles-album. Man kan mærke at de er ved at vokse fra hinanden, og der bliver kørt alt for meget på rutinen. Selve titelnummeret er dog helt fint med mig, selvom det på ingen måde når op på noget fra deres midterperiode. Jeg har set lidt af "Across The Universe" i fjernsynet, og må ganske enkelt erkende, at det er bare ikke mig. Denne fortolkning der krydrer sangen med klokkeklar popproduktion, sukkersød sentimentalisme og noget så påtrængende som gospel falder på ingen måde i min smag. Ikke alene ser jeg det som en hån mod originalversionen, det provokerer mig i sådan en grad, at jeg nu må gå vred i seng. 1/10.

Ah, så kom jeg lige i lidt bedre humør.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#677 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Interessantl! 9/10

Så er det traditionel musik fra Armenien.

Gravatar

#678 Chili bom bom 14 år siden

#677 Kan godt huske den sang fra sidste års grand prix. En sang jeg slet ikke forstod skulle være med - jeg ville ønske jeg trods alt kunne give 1/10 men må nok beklage og sige jeg giver 0/10 - jeg forstår ikke sangen, hverken melodien eller vokalerne er særlig tiltrækkende.

Her er mit bud:
Helt klart lørdag aftens højdepunkt i Parken :)
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#679 tiany 14 år siden

#678 - Naaahhhj - ikke lige min stil og hvis det var højdepunktet så er jeg da glad for jeg ikke følger med i X-Factor.
Dúne kan til tider gå, men generelt er jeg ikke vanvittig begejstret for dem. Og hele X-Factor halløjet har jeg slet ikke fuldt med i, så det siger mig heller ikke rigtig noget.
Men kan da sige at ham Jesper synger udemærket og falder godt i hak med Dúnes stil, men den komme ikke op på mere end 5/10

Kan desværre ikke finde musikvideoen til følgende nummer, så I må nøjes med nogle billeder. Men nummeret finder jeg fantastisk:
Valar morghulis
Gravatar

#680 filmz-jonasgr 14 år siden

#679 Rigtig flot melankolsk nummer, så udvider sig jo længere man kommer i nummeret. Bløde runde elektroniske toner. 8/10

Ja der kom jo så nyt fra Christina Aguilera i går og normalt er den type musik, som dette nummer er, ikke lige min stil. Men jeg synes faktisk at Christina gør det godt. I forhold til Lady Gaga og Rihanna, som dette nummer lægger sig opad i stil, så synes jeg at hun viser hendes større rækkevide (stemmemæssigt) end de to andre, især Rihanna. Jeg synes heller ikke det lyder til at de har prøvet at forvrænge hendes stemme eller andre mærkelige ting. Det er dejligt.

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: