Gravatar

#771 I.F.F. 14 år siden

ah ok glemte at give kritik på ladytron.

Hørte en del ladytron for år tilbage, og synes stadig der er nogle gode numre imellem. har ikke hørt deres nye udgivelser. Dette nummer er ok 7/10
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#772 tiany 14 år siden

#769
Måtte lige lave lidt research på bandet inden jeg kom med min bedømmelse, fandt frem til følgende: Tokyo-baserede kvindelig instrumental trio, der laver musik, der både er rå og dansable

Nisennenmondai er meget gennemført med den stil de kører og jeg er sikker på at hvis man er til det vilde rave eller dance-fest så kan dette være helt i top.
Men når man sidder hjemme på sin sofa, bliver det alt for hurtigt ensformigt og jeg måtte virkelig tage mig selv i ikke at slå væk da halvdelen af tiden var gået.
Det er fint hvis dette er din stil, men det er absolut ikke min og det kunne aldrig falde mig ind at købe en cd med dem. Men som sagt så er fungere det fint i den stilgenre bandet er i. 3/10


Hende her har jeg til gengæld lige fået en cd med og den er jeg ret glad for...
Valar morghulis
Gravatar

#773 BN 14 år siden

#772:

Hmm, et nummer, jeg har svært ved at bedømme, men det fik mig til at tænke på både Sioux and the Banshees og Talking Heads.

Jeg tror, jeg må splitte det lidt op:

Sang i de rolige passager: 8/10
Sang i de mere tempofyldte passager: 7/10
Korsang i sidste del af nummeret: 5/10
Arrangement: 9/10
Nummeret som helhed: 6½/10

Og nu til en anden genre: klassisk musik

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#774 Collateral 14 år siden

#762: Jeg læste din besked korrekt første gang, men det ændrer ikke på at jeg er uenig. Jeg tilføjede min egen mening, som egentlig gik ud over din pointe, men ikke desto mindre er væsentlig for mig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#775 Collateral 14 år siden

#773: Det har altid ærgret mig at jeg ikke ved mere om klassisk musik, da jeg finder det utrolig interessant. Pga. min begrænsede viden er det mest filmrelaterede stykker musik jeg lytter til, som tilnærmelsesvis ligger indenfor genren (ikke at jeg ved om dette er brugt i en film.) Uanset hvad syntes jeg det interessante ved klassisk musik er den forskellighed et enkelt nummer kan have. Og jeg tror generelt det er det store orkestre kan gøre for de rock/metal bands der benytter dette, altså give en større afveksling, og skaber flere lag i musikken.

Det konkrete stykke musik du henviser til, er umiddelbart i den lidt lysere ende af skalaen, men har samtidig massere af mørkere øjeblikke. Alt i alt er det dog lidt for lys en stemning til min smag, da jeg foretrækker en lidt mørkere stemning, lidt mere længsel. 4/6

Nu til noget som er lidt i samme genre, og dog slet ikke:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#776 Lord Beef Jerky 14 år siden

#774 Okay, Så kan jeg kun tilføje, at det bestemt også er musikken der er i centrum for mig, og popularitet betyder absolut ingenting for mig heller, så der er jeg fuldkomment enig med dig. Jeg er dog hyper-kritisk hvad angår musik, hvor jeg mht. film er tilbøjelig til selv at kunne nyde det mest elendige... musik for mig skal dog være relevant og/eller nyskabende, her er underholdningsfaktoren slet ikke nok. En sang kan være nok så catchy men stadig dybt elendig i mine ører.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#777 Collateral 14 år siden

#776: Den sidste sætning kan jeg nemt følge, og mener nu også at jeg er ret kritisk, især når det kommer til tekstligt indhold i sange. Jeg ser dog samtidig mig selv som meget åbensindet musik lytter, som ikke lader mig begrænse af genre. Anyway, der er jo intet galt at have forskellige fornemmelser omkring kunst.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#778 Lord Beef Jerky 14 år siden

#777 Næh nej, og jeg er skam heller ikke hæmmet af genrer. Jeg hører alt fra det mest ekstreme metal til det blideste pop... så længe det er godt, er det ok med mig. Heh. Tekster er dog sjældent noget, der siger mig det store. Ligesom et billede kan sige 1000 ord, kan et par sekunders musik gøre det samme for mig. Det hjælper naturligvis med et dybt tekstunivers (Tool) fremfor det mere banale (Metallica), men det har tæt på ingen indflydelse på, om jeg kan lide musikken eller ej.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#779 Collateral 14 år siden

#778: Så banalt er Metallicas musikalske univers ikke. Jeg mener at en del af deres sange har et nærmest poetisk lag. Jeg taler ikke om alle deres sange, nogle af dem er ren metallisk energi. Jeg har selv en ret bred smag. Helt fra Amy MacDonald/Maria Mena til DevilDriver/In Flames mv. Tools musik forstår jeg ikke. Specielt ikke vokalen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#780 NightHawk 14 år siden

# 775 -

Jeg hører faktisk kun klassisk musik i forbindelse med noget film relateret, for ud over det siger det mig ikke det helt store isoleret set. Sat sammen med nogle billeder kan det være med til at skabe en hel unik stemning for den enkelte film, men hvis jeg som i dette tilfælde hørte det uden billederne, så ville jeg nok være faldet i søvn ret hurtigt. Det blir i længden alt for tungt og trist at høre på for mit vedkommende, så jeg vil umiddelbart kun gi', 5/10. :)

Nu snupper jeg en af mine alltime favorit sange og musikvideoer. Enjoy! :)



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: