Gravatar

#781 Collateral 14 år siden

#780: Det er en rigtig god sang. Havde dog ikke set videoen før. Meget interessant video. Kom lidt til at tænke på Sin City med bilernes look.
6/6

Hørte først denne sang den anden dag, men meget flot og trist sang:


Skru endelig væk fra videoen, og nøjes med at lytte til musikken. Det er en meget grim skrifttype, og det er virkelig synd for den flotte sang.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#782 Lord Beef Jerky 14 år siden

#779 Nej da, Metallicas musikalske univers er meget kompleks, men deres lyriske er spækket med deciderede overbrugte metaforer og uden substans for de temaer de behandler. Det er ekstremt banalt og på visse tidspunkter er det jo direkte grinagtigt. Heldigvis beviser deres musikalske talent, at de har meget mere på hjerte end som så, især når et så gammelt band kan udgive en så gennemført skive som Death Magnetic. Tools musik er dog endnu mere kompleks, at det nærmest grænser sig til det prætentiøse, men nu var det jo teksterne vi snakkede om, og personligt bliver det ikke meget mere dybsindigt end hvad Maynard kan skrive. Men jeg prøver lige at slå din diversitet mht. musik.... hmmm... hehe... lige fra Madonna/Rihanna (så bliver det sgu ikke meget mere mainstream og ordinært) til The Locust/Converge (så bliver det sgu ikke meget mere ekstremt)... tilsæt også lidt Pharoahe Monch, El-P (klassisk hip hop og futuristisk hip hop) samt Beach House, Blood Red Shoes (afdæmpet indie og lige ud af landevejen indie) osv. osv. Jeg er i hvert fald ikke begrænset af nogen genre, og det er da dejligt at du virker ligeledes. Igen mht. Tool, prøc at lyt Ænima igennem et par gange... det tager et stykke tid for de fleste, før man åbner sig for dette band.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#783 Skeloboy 14 år siden

Er sgu ikke så vild Death Magnetic, kan slet ikke lide Sct. Anger(udover titelnummeret), Load/Reload er ganske ok, The Black Album kan godt blive lidt kedelig og vokalen er knap så fed på Kill 'Em All.

Men Ride The Lightning, Master of Puppets og And Justice For All er mesterværker.

Lord Beef Jerky (782) skrev:
(så bliver det sgu ikke meget mere ekstremt)

[url= Crowpath[/url].(NB: dette er ikke nummeret, der skal bedømmes)

Jeg har en lidt mindre bred musiksmag, men Antony & The Johnsons(stille pop), Crystal Castles(elektronisk), Darkest Hour(metalcore), Jimi Hendrix(psykedelisk rock), Edward Grieg(klassisk), King Crimson(jazz), Cypress Hill(hiphop), Alrune Rod(dansk syre rock), Watain(black metal), Dillinger Escape Plan(smadr hardcore)... og så min lille svaghed Mariah Carey...bare for at nævne lidt forskelligt. Men generelt kan jeg ikke lide r'n'b, hiphop, rap eller techno(og her mener jeg hardstyle og mere ekstreme genrer)

On topic:
#781 - det er en ganske ok sang. Foretrækker helt klart, når Krauss synger, men den har også tendens til at blive lidt for rocket på den kedelige måde. 6/10

Nu skal vi tilbage i tiden...til et af de første heavy metal(eller proto-heavy) numre:
[url= Cheer - Summertime Blues[/url]
Gravatar

#784 Lord Beef Jerky 14 år siden

#783 Haha, gode gamle Crowpath... dem har jeg sgu spillet sammen med engang.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#785 Skeloboy 14 år siden

#783 - jeg glemte DOOM...som er en af mine favoritgenrer...men generelt er det mædl, hardcore og rock fra 60'erne og 70'erne.

#784 - hvor?
Gravatar

#786 Lord Beef Jerky 14 år siden

#785 I Roskilde og Helsingør... kan ikke huske hvad spillestederne hedder. Obscene og Elværket måske? De var lidt stenede, men spillede nogle kanon shows.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#787 BN 14 år siden

#783:

Jeg giver nummeret 5/10, da jeg ikke er til heavy metal; heller ikke den tidlige af slagsen .... og dog er der vel lidt heavy metal-agtigt over følgende nummer fra et af min yndlings-bands, schweiziske Yello:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#788 Skeloboy 14 år siden

#787 - hmm...det lyder ganske ringe i mine øre...3/10

Favoritnummer med en af mine favoritkunstnere...numret vil nok være i en top10, hvis man kunne lave sådan en liste...



Man skal lige 1.30 ind i sangen

EDIT: Apropos Nisennenmondai, som der er længere oppe, så kommer de på Roskilde Festival...det bliver nok meget interessant
Gravatar

#789 Collateral 14 år siden

#782: Man kan se her hvilken musik jeg lytter til, bare lige for at understrege de forskellige sager jeg lytter. Er uenig med hensyn til Metallica, jeg syntes også deres tekstlige univers har en meget stor bredde, og en del af deres tekster er en del mere end bare banaliteter.

Bortset fra det er tekst og musik jo nød til at gå op i en højere enhed, og det følte jeg ikke Tool gjorde da jeg sidst lyttede til dem, men jeg skal da gerne give dem et ekstra, og grundigt, lyt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#790 Collateral 14 år siden

#788: Björk er fantastisk! Jeg er helt pjattet med hendes ekstremt personlige univers.
6/6

Så er det Scars On Broadway.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: